Europski trgovci nespremni za sigurnosne standarde koji stupaju na snagu u rujnu 2019.

Samo 14 posto europskih online trgovaca već podržava novi sigursni standard SCA (snažnu autentifikaciju potrošača), a njih 51 posto navodi kako će biti spremni nakon rujna 2019. godine ili pak uopće nemaju plan za njegovo uvođenje

97
EMV 3DS

Porast online trgovine bio je pojas za spašavanje brojnim trgovcima, ali istraživanje Mastercarda provedeno na malom uzorku internet trgovaca širom Europe pokazalo je da njih 75 posto nije svjesno novog sigurnosnog standarda koji će stupiti na snagu iduće godine.

Dizajniran kako bi poboljšao iskustvo digitalnih plaćanja, sustav EMV 3-D Secure (ili EMV 3DS) uvodi nas u novu eru sigurnosti online transakcija. Snažna autentifikacija potrošača (SCA) postaje industrijski standard te će pružiti podršku bržem uvođenju novih tehnologija, poput biometrijske autentifikacije. Unatoč najavljenim promjenama, samo 14 posto europskih online trgovaca već podržava SCA, a njih 51 posto navodi kako će biti spremni nakon rujna 2019. godine ili pak uopće nemaju plan za njegovo uvođenje.

Snažna autentifikacija potrošača

Uvođenje snažne autentifikacije potrošača (SCA) bit će obvezno od rujna 2019. godine prema novoj Direktivi o platnim uslugama (PSD2). Stoga je važno da online trgovci budu pripremljeni prije roka. Dvije ključne stavke koje je potrebno ispuniti prije ljeta 2019. su:

1. Kontaktirati svog prihvatitelja kartica ili pružatelja usluga plaćanja kako biste bili sigurni da je vaša tvrtka spremna i upisana u Identity Check.

2. Educirati korisnike. Obavijestiti ih kako će nastati promjene u iskustvu plaćanja, naglašavajući pritom koje prednosti korisnike očekuju (ne trebaju pamtiti zaporke i manja vjerojatnost prijevare).
Banke izdavatelji će također upisati svoje korisnike u sustav Identity Check i ponuditi im poboljšane metode, uključujući biometrijsku autentifikaciju.

Kako bi korisnicima pružio iskustvo jednostavnijeg online plaćanja, Mastercard pokreće Mastercard® Identity Check™ – rješenje za autentifikaciju nove generacije koje se temelji na EMV 3DS standardima. Novo Mastercardovo rješenje osmišljeno je kako bi se zadržala navika brojnih korisnika koji su navikli završiti kupnju jednim klikom, uz istodobno minimiziranje nepotrebnih ometanja na samom kraju kupnje. Identity Check podržava sve SCA zahtjeve nove Direktive o platnim uslugama.

“Online trgovina nastavlja prestizati klasičnu kupnju. To je, naravno, iznimno pozitivno za online trgovce, ali istodobno na njih stavlja pritisak osiguravanja sigurnih i jednostavnih digitalnih transakcija. Proveli smo prvu uspješnu EMV 3DS transakciju u rujnu, a s našim Identity Check rješenjem uskoro će se uvesti nove metode autentifikacije, poput dinamičkih zaporki te biometrije, uključujući otiske prsta, lica, šarenice i prepoznavanja glasa.

Cilj nam je sigurno online iskustvo koje je u skladu s budućnosti online trgovine, kako bismo omogućili sigurno online iskustvo, ali i ono koje je u skladu s budućnosti e-trgovine“, izjavio je Milan Gauder, izvršni potpredsjednik, Mastercard Europe.

Digitalna trgovina postaje norma

S nižim povjerenjem i višim stopama prijevare, jaz između digitalnih i fizičkih kupnji i dalje ostaje otvoreno pitanje. Stopa prijevara za digitalna plaćanja u Europi je deset puta veća nego kod fizičkih transakcija što dovodi do negativnog utjecaja na korištenje.

Kako bi se pripremio za uvođenje Mastercard® Identity Check™, Mastercard je krenuo s pripremama koje su već u ranoj fazi pokazale kako je novo rješenje dovodi do manje prijevara, manje odbijanje kartica i bezbrižne autentifikacije za korisnike. Ne samo da je novo rješenje doprinijelo u poboljšanju korisničkog doživljaja, već ima pozitivni utjecaj na poslovanje trgovaca i izdavatelja kartica.

“S obzirom na to da digitalna trgovina postaje norma, a novi regulatorni zahtjevi dolaze, potrebna su inovativna rješenja kako bi online trgovci i dalje mogli ispunjavati očekivanja svojih kupaca. U usporedbi s trenutnim, naš novi sustav autentifikacije omogućava razmjenu deset puta više podataka između trgovaca i izdavatelja te nove mobilne mogućnosti, čime je visoko podignuta ljestvica u online trgovini“, dodao je Milan Gauder.