Autobusni kolodvor Zagreb razvija mobilnu aplikaciju za kupnju karata

Aplikacija bi trebala biti dostupna na operativnim sustavima iOS i Android, a trebala bi zaživjeti u roku od četiri do šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora s odabranim izvođačem

44
Autobusni kolodvor Zagreb
Autobusni kolodvor Zagreb [foto: Točka Na I Media]

Autobusni kolodvor Zagreb raspisao je milijun i pol kuna vrijedan natječaj kojim traže tvrtku koja će razviti mobilnu aplikaciju za prodaju karata, objavio je Večernji list. Aplikacija bi trebala raditi na operativnim sustavima iOS i Android, a trebala bi zaživjeti u roku od četiri do šest mjeseci nakon potpisivanja ugovora s odabranim izvođačem.

U Autobusnom kolodvoru Zagreb kažu kako pada broj prodanih karata pa su se okrenuli “novim modernim kanalima”. Buduća aplikacije ima nekoliko radnih imena – Busticket, Findmybus i BusScanner uz dodatak by AK. Osim na hrvatskom, trebala bi biti dostupna na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku, a nudit će karte za 7000 odredišta u 34 zemlje i na dva kontinenta, Europi i Sjevernoj Americi.

Dodatne pogodnosti registriranim korisnicima

Da bi kupio kartu, putnik ne mora biti prethodno registriran, no oni koji naprave korisnički račun moći će koristiti dodatne pogodnosti, poput spremanja kupljenih karata, učitavanja fizičkih karata barkodom ili unosom broja, naprednog pretraživanja… Za kupnju karata morat će se unijeti bankovni podaci i adresa elektroničke pošte jer će kupljena karta osim kroz aplikaciju biti isporučena i u elektronički sandučić.

Kroz aplikaciju će biti dostupne informacije o mogućnosti presjedanja te korištenju različitih prijevoznika kako bi putnici došli do željenog odredišta. Direktor AKZ-a Luka Grabušić kao izuzetno veliku pogodnost istaknuo je da će se putem aplikacije moći rezervirati i povratne karte.

“To je važno jer se takva rezervacija može napraviti uglavnom samo na kolodvorima ili u agencijama. Na primjer, između Zadra i Dubrovnika ima gotovo 70 stanica, a rezervirati kartu možete samo na desetak mjesta”, objasnio je Grabušić.

Mobilnu aplikaciju razvija i ZET

Mobilnu aplikaciju za kupnju karata navodno razvija i ZET, no kad će profunkcionirati nitko ne zna, pa ni oni u ZET-u, piše Večernji. Još 2017. na javnom natječaju za razvoj aplikacije odabrana je tvrtka KING ICT, a posao je trebao biti vrijedan oko dva milijuna kuna.

Sada objašnjavaju da prije puštanja aplikacije u rad treba provesti “dodatne modifikacije i dorade tehničkih segmenata elektroničke naplate prijevoza”.

ZET-ov glasnogovornik Domagoj Zeba rekao je da će se putem aplikacije moći kupiti pojedinačne karte te mjesečni i godišnji kuponi. Bit će moguća i registracija aktivne karte prilikom presjedanja u drugo vozilo.

Korisnici će morati izraditi račun koji će, poput prepaid bona, puniti novcem. Ako kupuju mjesečni ili godišnji pokaz, morat će svratiti do ZET-ove naplatnih mjesta kako bi kupon povezali sa svojim korisničkim računom.