EMA štedi vrijeme i povećava produktivnost u pokretu

EMA omogućuje siguran pristup i dijeljenje poslovnih aplikacija i sadržaja, odvaja privatne I poslovne podatke na istom uređaju, kriptira uređaje, dostupna je u oblaku 24/7

u 16:16 Zadnja izmjena: 06.06.2019 u 18:05
119
EMA - Enterprise Mobility Administration
Igor Dužević

Combis je na svojoj konferenciji u Vodicama predstavio sustav za učinkovito upravljanje mobilnim uređajima (Mobile Device Management) pod nazivom EMA – Enterprise Mobility Administration.

EMA je Combisov odgovor na potrebe organizacija za učinkovitim upravljanjem mobilnim uređajima svojih zaposlenika i osiguravanjem odgovarajućih sigurnosnih standarda bez obzira je li riječ o BYOD/CYOD modelu ili korporativnim uređajima.

EMA omogućava siguran pristup i dijeljenje poslovnih aplikacija i sadržaja, odvaja privatne I poslovne podatke na istom uređaju, kriptira uređaje, dostupna je u oblaku 24/7, dopušta uporabu privatnih uređaja u poslovne svrhe i detektira non-compliant uređaje.

Koje izazove rješava EMA

“Prosječan korisnik kroz dan prođe oko tri standardna uređaja kada treba nešto napraviti. To mogu biti mobitel, tablet, laptop, radna stanica… Drugo, više od pola radne snage danas radi na više lokacija ili ima potrebu tijekom radnog dana boraviti izvan svog temeljnog radnog okruženja. Treće, broj aplikacija koje poslovne organizacije stavljaju na raspolaganje svojim korisnicima je veći od 80. Sve te aplikacije trebaju biti dostupne korisnicima.

I na kraju, ne manje važno, više od 80 posto kompanija s liste Fortune 500 suočava se s problemom da njihovi zaposlenici koriste nekakav oblik neupravljivog cloud storagea poput Google Drivea, Dropboxa i sličnih rješenja na koji spremaju poslovne podatke. Ti su podaci poputno izvan kontrole vaše organizacije i samim time se sadržaj može kompromitirati”, tumači Igor Dužević, direktor Odjela profesionalnih usluga i sistemske integracije u Combisu.

“Danas uz sebe imamo izuzetno moćne mobilne uređaje i zašto ih ne bismo iskoristili produktivno. Kako to izgleda iz perspektive prosječnog korisnika? Imamo šumu aplikacija koja je instalirana na različitim operativnim sustavima i različitim uređajima. Korisnik mora znati s kojeg uređaja može odnosno ne može pristupiti različitim dokumentima. To može biti veliki problem, frustrira korisnika i na kraju umanjuje njegovu produktivnost u pokretu.”

>>Ema, Ara i Pierluigi Collina zvijezde Combisove konferencije

S EMA-om korisnik više ne mora razmišljati s kakvog uređaja se spaja ni kakvim sadržajima mora pristupiti. Bitno je da uvijek ima isto korisničko iskustvo bez obzira na da li uređaj radi na Androidu, Windowsima, iOS-u, Linuxu ili nekoj drugoj platformi.

Prva rješenja za upravljanje mobilnim uređajima bazirala su se na sigurnosti. Korisnika se onemogućavalo da koristi uređaj kako bi želio. Provjeravalo se je li uređaj siguran, je li usklađen sa sustavom organizacije, je li jailbreakan, ima li sve sigurnosne certifikate i slično. To je frustriralo korisnike jer službeni telefon nisu mogli koristiti ni za što drugo osim službenih aplikacija.

EMA odvaja poslovni i privatni sadržaj

Trebalo im je omogućiti fleksibilnost, da mogu i na službenom mobitelu koristiti privatne aplikacije poput Facebooka, Twittera, Snapchata ili Instagrama, a da poslovne aplikacije budu odvojene. Tako je u priču uvedene upravljanje aplikacijama i informacijama.

“Combis se upravljanjem uređajima bavi pet godina i imamo veliku bazu instaliranih rješenja”, kaže Dužević. Pola korisnika je iz financijske industrije, po jedna četvrtina dolazi iz javnog sektora odnosno ICT-ja.

“Problem s malim i srednjim korisnicima je da uglavnom nemaju dovoljno kompetencija, resursa ni novaca da implementiraju složena rješenja i da ih održavaju. Osim toga, mnogi žele fleksibilno rješenje koje će plaćati mjesečno.”

EMA osigurava siguran pristup svim resursima organizacije, a ti resursi nikad ne napuštaju podatkovni centar. Drugim riječima, nema više pohrane osjetljiv podataka na Google Drive ili Dropbox.

Također, kod EMA-e nije važno je li riječ o osobnom ili korporativnom uređaju. Kriptiran je uređaj, sav sadržaj, podaci, sva komunikacija s podatkovnim centrom. Svi sadržaji dostupni su 24 sata dnevno svih sedam dana u tjednu. A usluga se naplaćuje mjesečno, pojašnjava Dužević.

Da bi instalirao EMA-u, korisnik na uređaj dobije pozivnicu u obliku u SMS-a, QR koda ili e-maila, Kada pročita pozivnicu, instalira se EMA, aplikacija koja omogućava siguran rad. Nakon toga na uređaj se implementiraju sve organizacijske sigurnosne politike. Na kraju se, bez interakcije korisnika i IT-ja instalira sav poslovni sadržaj.

Sve poslovne aplikacije su kriptirane i pohranjene u odvojenom folderu. Na njima se mogu, ali ne moraju primijeniti dodatna sigurnosna pravila poput dvofaktorske autentifikacije. To ovisi o pravilima tvrtke.

Jednostavna prilagodba broju korisnika

Jedan od prvih korisnika EMA-e je Arena Hospitality Group. Ova turistička tvrtka upravlja s 26 smještajnih objekata – hotela, kampova i apartmanskih naselja – u Hrvatskoj, Njemačkoj i Mađarskoj.

“Imamo mnogo zaposlenih koji često putuju i koriste mobilne uređaje. Problem su velike oscilacije broja zaposlenih s obzirom na sezonalni karakter turizma u Hrvatskoj. Dodatni problem sada je nedostatak radne snage. U takvim okolnostima teško je privući i zadržati kvalitetne radnike. Primjenom tehnologije nastojimo nadoknaditi manjak”, kaže Dean Ukota, voditelj IT tehničke podrške unutar Arena Hospitality Groupe. S druge strane, dodaje, tehnologija potiče druge probleme: sigurnost, krađe i gubitak uređaja, neovlašteni pristup osjetljivim podacima…

“Ako pak želite ugovoriti policu osiguranja koja pokriva štetu na IT poslovnim sustavima, uređaji moraju kriptirani.”

“Tražili smo rješenje koje će odgovoriti na ove probleme. Tražili smo sigurnost, dostupnost 24/7 i fleksibilnost, da možemo prilagođavati broj korisničkih raćuna ovisno o potrbama tijekom godine. Zaključili smo da EMA, koja je utemeljana na VMwareu, najbolje zadovoljava naše potrebe.”

IT odjel u Arena Hospitalityju fokusiran je na održavanje poslovnih sustava i zadovoljstvo korisnika. Nemaju, kaže Ukota, ni hardverske ni ljudske resurse da odrade posao samostalno. Combis je pak poželjan partner jer iza sebe ima veliki broj realiziranih projekata, zaključio je Dean Ukota.

EMA je dostupna u standardnoj i naprednoj inačici uz mjesečnu pretplatu. Cijena za veći broj uređaja ovisi o trajanju ugovora, broju uređaja i odabranim funkcionalnostima. U Combisu se nadaju da će do kraja godine instalirati EMA-u na sedam tisuća uređaja.