HSBC uvodi humanoidne robote u njujoršku poslovnicu

Tvrtke koje pružaju financijske usluge predvodnici su u usvajanju umjetne inteligencije prilikom automatizacije poslovnih procesa i usluga

u 6:31 Zadnja izmjena: 12.07.2018 u 6:31
33
hsbc

HSBC odlučio je napraviti korak dalje u primjeni umjetne inteligencije uvođenjem humanoidnog robota u svoju poslovnicu na njujorškoj Petoj aveniji. Robot nazvan Pepper pomagat će korisnicima aromatiziranih bankovnih usluga.

“Usredotočeni smo na razvoj ‘poslovnica budućnosti’, a upotreba Peppera poboljšat će operativnost i oduševiti naše klijente. A bankovno osoblje moći će se više posvetiti klijentima koji traže usluge više vrijednosti”, rekao je Pablo Sanchez, regionalni direktor HSBC-ova odjela za maloprodaju i upravljanje imovinskim portfeljima za SAD I Kanadu.

Tvrtke koje pružaju financijske usluge predvodnici su u usvajanju umjetne inteligencije prilikom automatizacije poslovnih procesa i usluga.

S klijentima koji se sve više prihvaćaju mobilno bankarstvo, a to je trend koji će se ubrzavati kako sve veći broj mladih bude otvarao bankovne račune, banke automatiziraju usluge koristeći umjetnu inteligenciju i tehnologije poput softvera za prepoznavanje boje glasa i lica. Prema nedavnom Visinom istraživanju u Velikoj Britaniji 69 posto mladih koristi mobilne aplikacije za upravljanje svojim financijama.

Prošle godine je John Cryan, tadašnji izvršni direktor Deutsche Banka, na konferenciji u Frankfurtu rekao da će “veliki broj” bankovnih službenika izgubiti posao zbog usvajanja novih tehnologija. “U našim bankama imamo ljude koji se ponašaju poput robota radeći mehaničke stvari. Uskoro ćemo imati robote koji se ponašaju kao ljudi”, rekao je Cryan.

U bankarskoj industriji postoje mnoge aktivnosti koje bi mogle imati koristi od umjetne inteligencije, kako u back officeu, tako i u odnosima s korisnicima.

Početkom 2016. internetska Atom Banka ponudila je korisnicima mobilnu aplikaciju u koju je ugrađen softver za strojno učenja.

Umjetna inteligencija integrirana u njihovu mobilnu aplikaciju pokazuje da banka nastoji korisnicima pružiti što ljudskiji pristup. WDS-ova tehnologija strojnog učenja koristi analitiku kako bi prilikom svakog zahtjeva klijenta obuhvatila kontekst i odgovorila na ogovarajući način, učeći pritom iz iskustva.

Metro Bank nedavno je najavio uslugu upravljanja novcem za korisnike koji koriste umjetnu inteligenciju. Usluga Insight, dostupna putem aplikacije, koristi prediktivnu analizu i umjetnu inteligenciju za praćenje podataka o transakcijama i obrazaca u stvarnom vremenu kako bi se utvrdili trendovi vezani uz navike potrošača. Iz tih podataka će generirati personalizirane upute kako bi klijentu pomogla da kontrolira svoju potrošnju.

Ulaganja od 1,5 milijardi dolara

U prošlogodišnjem izvješću konzultantske tvrtke Optimas navodi se predviđanje da će financijske tvrtke iz investicijskog sektora u 2017, bez iznosa uloženih u akviziranje startupa, potrošiti 1,5 milijardi dolara na automatizaciju i robotizaciju, strojno učenje i kognitivnu analitiku. Do 2021. ulaganja bi trebala porasti za 75 posto, na 2,8 milijardi dolara.

HSBC nije prva banka koja iskušava humanoidne robote u poslovnicama kako bi pomogla klijentima. U siječnju je Bank of Tokyo Mitsubishi UFJ u poslovnicama počeo koristiti 59 centimetara visokog robota. Glasnogovornik banke izjavio je kako je ideja poboljšati komunikaciju s kupcima. Robot nazvan NAO može s ljudskog lica očitavati emocije.

Humanoidni roboti, koji izgledaju i zvuče poput ljudi, mogli bi postati uobičajeni na radnom mjestu. Chetan Dube, predsjednik Uprave tvrtke IPSoft koja isporučuje softver za umjetnu inteligenciju, u nedavnom razgovoru za Computer Weeklyu rekao je da će do 2025. ljudi prolaziti pored androida u hodniku na poslu ne shvaćajući da je riječ o robotima, a ne o ljudima.