Insurtech revolucija – osiguravatelji na digitalnoj prekretnici

Investitori usmjeravaju novac u industriju koja osiguravatelje oprema najnovijim digitalnim tehnologijama jer prepozanaju potencijal tehnoloških promjena u sektoru

157
insurtech revolucija

Industrija koja osiguravatelje oprema najnovijim digitalnim tehnologijama privlači u Europu dosta kapitala s obzirom na to da investitori podupiru tehnologije oblaka, Internet of Things (IoT) i Big Data, piše Computer Weekly.

Prema istraživanu tvrtke Accenture, dobavljači ovih tehnologija privukli su u prvoj polovici ove godine 268 milijuna dolara investicija. Osobito brzo su porasli ugovori vezani uz računarstvo u oblaku i IoT

“Eksplozija podataka koja je omogućena sve većom globalnom povezanošću donosi do sada nezamislive promjene. Moderni osiguravatelji mogu razumjeti potrošače i stvarati s njima osoban, dinamičan odnos“, tumači Roy Jubray, voditelj digitalne i inovativne ponude u Accentureu.  “Ulagači prepoznaju taj potencijal i podupiru napore da se afirmiraju tehnološke vrijednosti. Zbog toga možemo vidjeti ponudu u rasponu od aplikacija za kupnju kratkoročnog osiguranja automobila do složenih kućnih rješenja koja povezuju veći broj uređaja koja  dopunjavaju ponude kućnog osiguranja imovine”.

Insurtech revolucija

Jubraj ističe kako segment životnog osiguranja pokazuje znakove ulaska u osiguravateljno tehnološku (insurtech) revoluciju. “Ulagači podupiru promjene u tom području, što sugerira da su životni osiguratelji na velikoj prekretnici”, tumači Jubray, “Izazov je i dalje kako ove tehnologije stvarno mogu utjecati na potrošače, te mogu li se osiguravatelji nositi sa svijetom koji se tako brzo mijenja”.

Prema najnovijim istraživanjima Altusa Consultinga poremećaji uzrokovani novim tehnologijama u sektoru osiguranja vjerojatno će biti refleksija onoga što se desilo u sektoru turističkih aranžmana. U 2006. godini 57 posto ljudi u Velikoj Britaniji ugovorilo je putničke aranžmane za praznike u putničkim agencijama. Do 2016. ta je brojka pala na 19 posto.

Putnički agenti zamijenjeni su web stranicama poput Expedia.com i Lastminute.com, koje nude usluge online rezervacije i aplikacije za ugovaranje turističkih aranžmana.  Slična transformacija dešava se pri kupnji polica osiguranja zahvaljujući online servisima Compare The Markwet, Go Compare, Confused.com ili Money Supermarket. To su mjesta preko kojih se danas ugovara osiguranje. Ali može se učiniti i mnogo više.

Opterećenost nasljeđem

Osiguravajuća društva često su opterećena naslijeđenim centralnim sustavima i strogom državnom regulativom, no insurtech startupi otkrivaju neke nove mogućnosti u sektoru osiguranja.

Industrija osiguranja priprema se za promjene. Istraživačka tvrtka Pierre Audoin Consultants nedavno je upitala 200 velikih i srednjih osiguravajućih društava u Europi o njihovim inovacijskim strategijama. Otkrili su da se strategije kreću od početnih malih inicijativa usmjerenih na digitalizaciju do prihvaćanja službenih korporativnih strategija širokog opsega.

Oko 70 posto najvećih europskih osiguravajućih društava imenovalo je u proteklih 18 mjeseci novog izvršnog direktora. To su ljudi od kojih se očekuje da implementiraju inovativne IT strategije.