Kako dodati drugi e-mail račun u Gmail aplikaciju

U Gmailu možete dodati do pet dodatnih računa e-pošte koji nisu Googleovi. Ako želite dodati novi povrh onih pet koje ste već dodali,  morat ćete ukloniti neki od postojećih računa

329
novi e-mail račun u Gmail aplikaciji
pixabay

Ne morate instalirati zasebnu aplikaciju na svom telefonu za svaku svoju adresu e-pošte. U aplikaciji Gmail možete se prijaviti na svoj Outlook, Apple Mail ili neki drugi račun e-pošte koji koristite. To vam omogućuje jednostavno upravljanje s više računa različitih pružatelja usluga, savjetuje portal How To Geek.

Dodavanje novog računa e-pošte u aplikaciju Gmail

Da biste u svojoj aplikaciji Gmail dodali novi račun koji nije Google, potrebna vam je samo  adresa e-pošte i lozinka. Za primjer ćemo koristiti Outlook račun, ali možete dodati račune otvorene pri Yahoou, iCloudu i pri većini drugih providera.

Jednostavan način

Za početak samo otvorite aplikaciju Gmail i kliknite ikonu svog profila na vrhu. Trebao bi ponuditi opciju “Dodaj drugi račun”. Kliknite tu opciju i odaberite klijent za e-pošte koju koristite. U našem primjeru to je Outlook, pa na “Zaslonu za postavljanje e-pošte” odabiremo tu opciju.

Odabir Outlooka vodi nas na Microsoftovu stranicu gdje se prijavljujete na svoj Outlook račun kako biste odobrili Gmailu pristup za korištenje podataka iz Outlooka.

I to je to. Outlook račun, odnosno adresa elektroničke pošte, trebala bi biti dodana na vaš popis računa e-pošte, a možete joj pristupiti dodirivanjem ikone profila ili gumba “Sva pristigla pošte”.

Teži način

Za providere e-pošte koji nisu na popisu morat ćete odabrati “Ostalo” i postaviti dodatni račun ručno. To može biti malo zbunjujuće ako ne znate točno što trebate učiniti, pa ćemo proći što treba učiniti korak po korak.

Prvo otvorite aplikaciju Gmail, dodirnite ikonu profila, odaberite “Dodaj drugi račun”. No, u ovom slučaju odaberite “Ostalo”.

Na sljedećem ekranu upišite adresu e-pošte koju želite dodati. Recimo da je to Zoho Mail račun, ali postupak je u osnovi isti bez obzira na to o kojem je pružatelju usluga riječ.

Gmail će vas pitati radi li se o POP3 računu ili IMAP računu. Odaberite IMAP.

Sada morate dodati poslužitelj koji vaš pružatelj usluga koristi. Te ćete informacije pronaći na panelu s postavkama zadanog klijenta e-pošte ili na stranicama za podršku vašeg providera e-pošte. Kod većine pružatelja usluga IMAP pristup je prema zadanim postavkama onemogućen, pa ćete ga prvo morati aktivirati.

Postavke IMAP poslužitelja također su navedene na stranici s postavkama. Pravu IMAP konfiguraciju za svog providera možete pronaći pretraživanjem “naziv pružatelja usluge e-pošte + postavke IMAP-a”.

Vratimo se sada telefonu. Gmail prikazuje različite zaslone ovisno o usluzi koju pokušavate dodati. Zaslon postavki dolaznog poslužitelja prikazuje samo polja za korisničko ime, lozinku i poslužitelj. U našem primjeru korisničko ime je adresa e-pošte na Zohou, a lozinka je lozinka Zoho računa.

Poslužitelj je “imap.zoho.com”. Također možete vidjeti postavke porta i sigurnosne postavke. Možete kopirati ispravan port i sigurnosne postavke s konfiguracijske stranice. Pritisnite “Dalje” kada završite.

Sada treba podesiti postavke odlaznog poslužitelja. Dodat ćemo SMTP poslužitelj koji šalje e-poštu. Za Zoho Mail to je “smtp.zoho.com”. Kliknite “Dalje” i konfigurirajte račun prema svojim željama. Kada završite, kliknite “Dalje”.

Aplikacija će se ponovno pokrenuti, a vaš drugi račun e-pošte trebao bi biti dostupan u izborniku profila.

Uklanjanje računa e-pošte iz aplikacije Gmail

Uklanjanje dodanog računa puno je jednostavnije. Dodirnite ikonu svog profila, odaberite “Upravljanje računima na ovom uređaju” i pomaknite se prema dolje kako biste pronašli račun koji želite ukloniti. Isti izbornik ćete pronaći u aplikaciji Postavke.

Dodirnite račun koji želite ukloniti i nakon toga dodirnite “Ukloni račun”. Potvrdite radnju i račun je uklonjen.

Nekoliko dodatnih savjeta

Ako koristite jednog od pružatelja usluga e-pošte navedenih u izborniku, postavljanje računa bi trebalo biti jednostavno. No, imajte na umu da ste istovremeno ograničeni na pet dodatnih računa e-pošte koji nisu Googleovi. Ako želite dodati novi povrh onih pet koje ste već dodali, morat ćete ukloniti neki od postojećih računa. Dobit ćete iste značajke koje imate s Google računom jer će ih Gmail tretirati kao Google e-poštu.

A postoji dosta stvari koje mogu poći po zlu kada pokušavate dodati na Gmail račun na nekom od “drugih” pružatelja usluga e-pošte.

Možda vaš pružatelj usluga e-pošte jednostavno prema zadanim postavkama ne podržava tu značajku. Na primjer, ako koristite Proton mail za pristup IMAP-u potreban vam je alat koji se zove ProtonMail Bridge (koji ide u paketu s Protonovom premium pretplatom) jer Proton šifrira dolaznu i odlaznu e-poštu. POP3 nije podržan s Protonom.

Tako prvo morate ručno omogućiti IMAP i SMTP pristup unutar sučelja klijenta e-pošte koje koristite. A nakon toga morate pronaći ispravan poslužitelj, port i sigurnosne konfiguracije za IMAP i SMTP pristup. A te postavke mogu biti vrlo specifične (i ponekad ih je teško pronaći, ovisno o davatelju usluga e-pošte).

Ponekad će Gmail odbiti ove postavke jer sigurnosni standardi koje pruža provider elektroničke pošte nisu dovoljno sigurni. U tom slučaju možete dodati dotični poslužitelj bez uključenih sigurnosnih postavki.

Također, mogli biste dobiti poruku da vaše korisničko ime ili lozinka nisu točni. To se dešava uglavnom zato što ta lozinka nije nužno i lozinka za vaš račun e-pošte (iako ponekad jest). Naime, mnogi provideri žele da generirate posebnu lozinku za aplikaciju. To je siguran način za te pružatelje usluga da trećim stranama daju pristup svom sadržaju.

Na primjer, korisničko ime pri iCloudu je adresa elektroničke pošte. A lozinka je posebna lozinka za aplikaciju koju morate generirati ručno i povezati je sa svojim Apple ID-om. Možda ćete morati isprobati obje sigurnosne postavke da vidite koja radi. Isto vrijedi i za SMTP poslužitelj, osim što morate isprobati još više sigurnosnih opcija.