Beskontaktno plaćanje i digitalni novčanici sve češća su tema na društvenim mrežama

Šesto godišnje istraživanje Mastercard Digital Payments Study otkriva najpopularnije teme na društvenim mrežama kad je riječ o novim načinima plaćanja

u 15:16 Zadnja izmjena: 27.02.2019 u 15:16
91
Mastercard Digital Payments
Girls Shopping on Laptop --- Image by © Mina Chapman/Corbis

Novi načini plaćanja sve češće se spominju u razgovorima korisnika na društvenim mrežama, jer se prepoznaju vrijednosti novih tehnologija koje mogu utjecati na sigurnost i kvalitetu života. Danas više nego ikad ljudi žive u digitalnom i mobilnom svijetu te očekuju mogućnost brzog, jednostavnog i sigurnog načina plaćanja bilo kad i bilo gdje. To potvrđuje i istraživanje Mastercard Digital Payments Study koje donosi analizu prošlogodišnjih razgovora na društvenim mrežama o novim načinima plaćanja.

Mobilna plaćanja su predstavljala više od 27 posto ukupnih razgovora na društvenim mrežama kad je riječ o načinima plaćanja, dok se ukupan broj njihovih spominjanja povećao za 20 posto u odnosu na prethodnu godinu. Spominjanja digitalnih novčanika na društvenim mrežama udvostručila su se od 2017. godine.

„Novi načini plaćanja sve više zanimaju korisnike te su ih oni sve više spremni koristiti“, rekla je Rose Beaumont, starija potpredsjednica za komunikacije i unapređenje prodaje u Europi u kompaniji Mastercard. „U ovogodišnjoj studiji, vidimo kako su ovi brzi, jednostavni i praktični načini plaćanja prihvaćeni na svim tržištima. I to ukazuje na daljnji interes i potražnju u godinama koje su pred nama.“

Prepoznaju se vrijednosti novih tehnologija

Ljudi traže nove tehnologije koje mogu utjecati na njihove živote. Samo u proteklih godinu dana takvi su se stavovi na društvenim mrežama povećali za 30 posto od zadnjeg izdanja studije.

Danas je gotovo 20 posto svih razgovora o mobilnom plaćanju usmjereno na beskontaktna plaćanja i mobilne novčanike. Osim toga, potrošači su zainteresirani za to kako će umjetna inteligencija, QR plaćanja te plaćanja putem nosivih uređaja (tzv. wearable tehnologije) utjecati na njihove živote.

Sve u svemu, ljudi su sve pozitivniji prema novijim tehnologijama. Gotovo u svim (95 posto) razgovorima o mobilnim novčanicima oni su opisani kao povoljni, dok se u 30 posto objava hvali brzina, učinkovitost i jednostavnost aktualnih proizvoda.

Usvajanje mobilnih plaćanja vidljivo je na tržištima diljem Azije i Afrike. Indija je s 30 posto bila najdominantnije tržište u raspravi o korištenju i potencijalu mobilnih novčanika, osobito oko javnog prijevoza i korištenja QR plaćanja, i to prvenstveno na temelju iskustva s korištenjem usluga MasterpassQR i PaytmQR u Indiji. Kad je riječ o raspravi o mobilnim novčanicima, Sjedinje Američke Države su s 10 posto daleko iza na drugom mjestu.

Temeljni zahtjev: Sigurnost novca i podataka

Među analiziranim razgovorima, potrošači su i dalje usredotočeni na sigurnost svog novca i svojih podataka te su to njihovi temeljni zahtjevi. U Hrvatskoj se spominjanje sigurnosti podataka na društvenim mrežama povećalo za 100% od 2017. godine.

U objavama korisnika na društvenim mrežama vidi se da na primjeru mobilnih plaćanja prepoznaju vrijednost novih tehnologija koje ih oslobađaju ikakvih briga.

Kad je riječ o novim tehnologijama:
Biometrija je dosegla potencijalnih 111 milijuna korisnika, potaknuta prvenstveno interesom za plaćanja putem glasovne naredbe i skeniranja otiska prsta
Tokenizacija – i njezina ključna uloga u podržavanju i zaštiti plaćanja svih vrsta – sadržana je u razgovorima koji su dopirali do potencijalne publike od 11 milijuna korisnika

Dok su izvanredne vijesti o curenju podataka bile tema petine razgovora o sigurnosti podacima, dodatnih 13 posto razgovora ukazivalo je na potencijal digitalnih sigurnosnih tehnologija, uključujući blockchain, tokenizaciju i biometriju.


U okviru svog šestog izdanja Mastercard Digital Payments, Mastercardova istraživanja razvijena u partnerstvu s tvrtkom PRIME Research, donijela je analizu preko 3,3 milijuna objava na društvenim mrežama s gotovo 190 tržišta, u razdoblju od 12 mjeseci (od siječnja do prosinca 2018.). Riječ je o objavama s društvenih mreža Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte i Weibo. Rezultat izvješća odražava uvid u nove načine mobilnih plaćanja i trendove u brojnim regijama i zemljama.