Predstavljen Pelican Cargo – najveći autonomni električni teretni zrakoplov

Pelican Cargo najveći je teretni zrakoplov na svijetu s nultom emisijom te prvi autonomni zrakoplov u svojoj klasi. Ima domet do 320 kilometara te može ponijeti do 180 kilograma korisnog tereta u prostoru zapremine 1,87 kubičnih metara

86
Pelican Cargo
[Izvor: Pyka Inc]

Aeronautički startup Pyka iz Oaklanda u Kaliforniji predstavio je Pelican Cargo, novi teretni zrakoplov u svojoj floti. Proizvođač navodi da se zrakoplov može pohvaliti do sada neviđenim teretnim kapacitetom i doletom za svoj segment. Pelican Cargo predstavljen je kao najveći teretni zrakoplovu na svijetu s nultom emisijom te prvi autonomni zrakoplov u svojoj klasi. S jednim punjenjem ima domet do 320 kilometara, plus rezervu za 20 minuta leta.

Pelican Cargo pridonijet će poboljšanju logističkih procesa, omogućujući brzu i pouzdanu dostavu neophodnih roba i zaliha u udaljene i teško dostupne ruralne zajednice.

Pyka je još 2020. lansirao autonomni električni zrakoplov za zaprašivanje pod nazivom Pelican, a Pelican Cargo je njegova teretna izvedenica koja može ponijeti do 180 kilograma korisnog tereta u prtljažnom prostoru zapremine 1,87 kubičnih metara. Teret se utovaruje sprijeda, putem “pop up kljuna” i kliznog nosača. Cargo prostor je dug 7,3 metara i visok 2,1 metar.

Pelican Cargo ima raspon krila 11,5 metara, a uzlijetanja i slijetanje dovoljna mu je staza duga 183 i široka 15 metara. Podloga može biti šljunčana, zemljana, travnata ili popločana površina. Leti brzinom između 80 i 90 čvorova, odnosno između 148 i 167 kilometara na sat.

Ima četiri elektromotora koji daju ukupnu snagu od 100 kilovata (4 x 25 kW) i izmjenjivu litij-ionsku bateriju od 50 kilovatsati za čije je punjenje potrebno oko 60 minuta, navodi Pyka. Elektromotori pokreću dva propelera s fiksnim nagibom na prednjem i stražnjem dijelu dijelu svakog krila.

Sustav za autonomno upravljanje sastoji se od šest procesora raspoređenih na dva računalna sustava, frontalno usmjerenog LiDAR-a, GPS-a, radara i laserskog sustava za noćno letenje, a Pyka navodi da je za upravljanje zrakoplovom potrebna minimalna obuka te da Pelican Cargo ima potpuno redundantnu propulziju, kontrole i senzorski paket, kao i rezervni sustav padobrana.

“Dizajnirali smo ovaj zrakoplov tako da eliminira emisije CO2 iz logističkog lanca, a istodobno nudi značajno brži prijevoz u odnosu na zemaljski i zanemarive operativne troškove u odnosu na konvencionalni zračni prijevoz”, tumači glavni izvršni direktor i suosnivač Pyka Michael Norcia te dodaje da su zaprimili već više od 80 prednarudžbi za Pelican Cargo od tri kupca u Sjevernoj Americi i Europi. Zrakoplov je trenutno podvrgnut testiranju u Pykinom centru za testiranje, a prva komercijalna operacija planirana je u drugoj polovici ove godine.