Toyota počela graditi futuristički Woven City

Grad će biti u potpunosti održiv, sa zgradama izgrađenim uglavnom od drveta i uz pomoć robota kako bi se smanjio utjecaj ugljičnih plinova. Energija će se dobivati iz fotonaponskih ploča na krovovima i iz vodikovih gorivnih ćelija

75
woven city

Korporacija Toyota obilježila je krajem veljače početak građevinskih radova na svom futurističkom projektu Woven City. Radovi počinju otprilike godinu dana nakon što je projekt prvi put najavljen na CES-u 2020 u Las Vegasu. Riječ je o projektu koji je Toyota pokrenula preko članice svoje grupe – tvrtke Woven Planet Holdings.

>>Toyota podno Fujija gradi prototip grada budućnost

Grad kao živi laboratorij

Woven City je zamišljen kao ‘živi laboratorij’ u kojem će stanovnici i istraživači u stvarnom okruženju testirati i razvijati tehnologije budućnosti. Projektiran je kao potpuno digitalizirano okruženje u kojem se mogu primjenjivati inovacije koje nude rješenje raznih društvenih problema”, poput autonomnih uređaja, robotike, osobne mobilnosti, pametnih domova i umjetne inteligencije. Grad je projektirao danski arhitektonski studio BIG.

Eksperimentalni grad gradi se uz Toyotin pogon koji se nalazi u mjestu Higashi-Fuji, u podnožju japanske planine Fuji.

Svečano otvaranje radova bila je prilika da se okupe gosti iz industrije, suradnici u projektu i lokalno stanovništvo. Uvodne govore održali su izvršni direktor tvrtke Woven Planet James Kuffner i predsjednik Toyote Akio Toyoda.

“Projekt Woven City službeno započinje. Pokrenuti projekt koji ste zamislili nikad nije lako. Stoga moram zahvaliti svima koji su pružili podršku projektu i koji su na njemu surađivali”, rekao je predsjednik Toyote Akio Toyoda.

Ključne odrednice projekta su da je “usmjeren na čovjeka”, da predstavlja “živi laboratorij” koji se “stalno razvija”, istaknuo je Toyoda. Dodao je kako će uz podršku partnera projektanata “prihvatiti izazov stvaranja budućnosti u kojoj će ljudi različitih okruženja moći sretno živjeti”.

Prototip “grada budućnosti” otvorit će prostor za inovativne tvrtke i pojedince na globalnoj razini. U početku će u gradu živjeti 360 ljudi, a kasnije bi se broj stanovnika trebao povećati na oko dvije tisuće. Uz istraživače među prvim stanovnicima bit će i stariji građeni i obitelji s djecom.

Potpuno održiv grad s novim prometnim rješenjima

Planirano je da grad bude u potpunosti održiv, sa zgradama izgrađenim uglavnom od drveta i uz pomoć robota kako bi se smanjio utjecaj ugljičnih plinova. Krovovi će biti prekriveni fotonaponskim pločama za proizvodnju solarne energije, kao dodatak energiji proizvedenoj vodikovim gorivnim ćelijama.

Stambene zgrade bit će opremljene robotskim sustavima koji će brinuti o “osnovnim potrebama i poboljšanju svakodnevnog života stanovnika” te inteligentne senzore za provjeru njihova zdravlja.

Umjesto tradicionalnog prometnog sustava prometnice će biti podijeljene na tri cjeline prema razini sigurnosti i mobilnosti.

“Za današnje gradove tipičan je nered – sve i svašta je pomiješano. U Woven Cityju smo razdvojili, a zatim ponovo spojili tri tipične prometne komponente u novo urbano tkanje (engl. woven – tkati): ulicu optimiziranu za autonomna vozila, rekreativnu šetnicu za bicikle, skutere, romobile i druga mikro vozila te linearni park namijenjen isključivo pješacima”, objasnio je arhitekt Bjarke Ingels, osnivač studija BIG.

Glavni gradskim prometnicama bit će dopušten prijevoz putnika isključivo potpuno autonomnim vozilima s nultom emisijom ugljičnih plinova. Za dostavu i transport, pa i kao pokretni maloprodajni kiosci, koristit će se Toyotina autonomna vozila e-Palette.