Jedna hrvatska priča: Uloga dizajna u povećanju konkuretnosti

Izložbu čine 24 svjetski nagrađena projekta za Adris, Maistru, Cromaris, Zakladu Adris i Croatia osiguranje, prema selekciji kustosa i istaknutog teoretičara arhitekture Maroja Mrduljaša, dok je za prostorni koncept i dizajn postava bila zadužena Brigada

u 14:55 Zadnja izmjena: 23.09.2019 u 13:56
115
Jedna hrvatska priča

U četvrtak 19. rujna u Galeriji Adris u Rovinju, okviru Weekend Media Festivala, otvorena je izložba komunikacijskih projekata Adris grupe proizašlih iz njihove dvadesetogodišnje suradnje s kreativnom agencijom Bruketa&Žinić&Grey.

Posjetitelji izložbe imaju priliku ući u Jednu hrvatsku priču o kreativnosti kao nužnom alatu za uspjeh na globalnome tržištu, poručuju u priopćenju Adris i Bruketa&Žinić&Grey.

Izložbu čine dvadeset i četiri svjetski nagrađena projekta za Adris, Maistru, Cromaris, Zakladu Adris i Croatia osiguranje, prema selekciji kustosa i istaknutog teoretičara arhitekture Maroja Mrduljaša, dok je za prostorni koncept i dizajn postava bila zadužena Brigada.

Podsjećajući na nužnost kreativnosti u suvremenom poslovanju, još početkom ove dugogodišnje suradnje direktor korporativnih komunikacija Adris Grupe Predrag Grubić je zapisao: “Adris grupa svjesno je izložena riziku kreativnosti. Držimo da prolazi vrijeme tradicionalnih rješenja u gospodarstvu i da, premda presporo, dramatično presporo, i hrvatsko gospodarstvo ide prema kreativnoj ekonomiji u kojoj je dizajn bitan, kadšto i odlučujući, za povećanje konkurentnosti i dodavanje vrijednosti tvrtki na globalnom tržištu. Kako bismo u tom poslu bili što učinkovitiji, moramo, i unatoč riziku, biti otvoreni novim znanjima, inovativnim i kreativnim rješenjima te prihvatiti suradnju poduzetnika i dizajnera“.

>>Monografija Nada Adrisove zaklade osvojila u Londonu prestižnu nagradu za grafički dizajn

Skrećući pozornost na važnost ove izložbe, Grubić drži kako će “izloženi rovinjski fragmenti nedvojbeno pridonijeti rastu kulture dizajna u nas te njegovoj socioekonomskoj i kulturnoj afirmaciji. Zacijelo će, u protimbi s nepodnošljivom estetikom ružnoće, potaknuti tu stalnu energiju vidnosti…“

“Produžena sloboda” dizajnerske scene

Izložba je popraćena vrijednim nakladničkim ostvarenjem, trojezičnim katalogom “Jedna hrvatska priča/Una storia Croata/ The One Croatian Story“.

U njemu je Maroje Mrduljaš, uz ostalo, zapisao:

“Ta ‘hrvatska priča’ oslobodila je latentnu kreativnu energiju lokalnog konteksta te je internacionalno prepoznata kroz brojne nagrade, publikacije, uvrštenja u izložbe i kolekcije.

Globalni uspjeh tih radova potpomognut je njihovom autentičnošću i činjenicom da bi oni teško mogli nastati negdje drugdje. Kolektivni napor koji su u te radove uložili i agencija Bruketa&Žinić(&Grey) i Adris grupa, s brojnim uključenim autorima, povratno se ugrađuje u korporativnu kulturu tvrtke. (…) Kada govorimo o doprinosu Adris grupe i studija Bruketa&Žinić(&Grey) javnoj domeni, svakako treba istaknuti ‘produženu slobodu’ dizajnerske scene te doprinose vizualnoj kulturi, ali za suvremeni hrvatski kontekst još je važnija upotreba korporacijskih kanala za komuniciranje temeljnih društvenih vrijednosti u vremenima u kojima one sve više bivaju dovedene u pitanje“.

>>Kako spojiti ljude i znanja ureda u gotovo 100 zemalja

“Suradnja s Adrisom dala nam je priliku da pokažemo što kreativna industrija može učiniti za hrvatsko gospodarstvo i kulturu“, istaknuo je prilikom otvorenja izložbe Davor Bruketa.

Nikola Žinić dodao je kako su zahvaljujući ovim projektima imali  “priliku surađivati s nekima od najtalentiranijih ljudi u našoj struci i postići vidljivost izvan granica Hrvatske”.

Izložba komunikacijskih projekata Adris Grupe otvorena je do 20. listopada, a ulaz je slobodan.