Evo kako će raditi kafići, restorani i drugi ugostiteljski objekti

Piće i hrana ne mogu se konzumirati na šanku ili za visokim stolovima, a zabranjeno je posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima. Narudžba će se vjerojatno naplaćivti odmah kako bi konobar mogao nakon toga dezinficirati ruke i poslužiti sljedećeg gosta

192
ugostiteljski objekti preporuke HZZJ
Konzumiranje hrane i pića na šanku nije dopušteno. NArudžba se na šanku može samo preuzeti bez zadržavanja [Pixabay]

Od ponedjeljka počinje treća faza postupnog ublažavanja mjera za borbu protiv širenja zaraze koronavirusom Otvaraju se nacionalni parkovi, parkovi prirode, trgovački centri, ugostiteljski objekti, kladionice i kasina. Ukidaju se ePropusnice I dopuštaju se okupljanja do 40 osoba. Uvode se linije domaćeg i zračnog prijevoza, pokreće željeznički putnički promet I međužupanijske autobusne linije.

Ugostiteljski objekti će prema preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo moći raditi od 6 do 23 sata, a ugostitelji će, osim na terasama, moći usluživati goste i u zatvorenim prostorima, uz poštivanje strogih epidemioloških mjera. Ključna preporuka je da se osigura udaljenost od 1,5 metara između stolova odnosno skupina gostiju.

Prazni stolovi i plastificirani jelovnici

Stolovi bi do dolaska gostiju trebali biti prazni, a pribor se servira kada gosti sjednu. Preporučuje se da jelovnici budu plastificirani i istaknuti na ulazu ili drugom vidljivom mjestu. Posjetiteljima se, naravno, ponuda ili preporuka o izboru hrane i pića može iznijeti i usmeno ili na neki drugi način.

Broj posjetitelja ograničen je brojem stolova koji se mogu postaviti na određenom prostoru tako da stolovi budu međusobno udaljeni 1,5 metara. Ulazak gostiju regulira se tako da sljedeći gost ili skupina gostiju može ući u lokal tek nakon što ga prethodna skupina napusti.

>>Ugostitelji traže moratorij na kredite i kamate od godinu dana

Fizički razmak između pojedinih grupa posjetitelja mora biti najmanje 1,5 metara, a stolove, kao što je već spomenuto, treba rasporediti tako da fizički razmak među njima bude najmanje 150 centimetara. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju razmak također mora biti najmanje 1,5 metar. Razmak među skupinama gostiju treba poštivati i ako je riječ dugačkim stolovima koji su namijenjeni za sjedenje većeg broja osoba.

Nakon odlaska svake skupine gostiju stol, stolice i druge površine koje su gosti dodirivali treba prebrisati dezinficijensom, a stolnjake treba ukloniti čak i ako nisu vidno zaprljani.

Zabranjeno je posluživanje grickalica u zdjelicama po stolovima. Na stolovima se ne smiju ostavljati ni posudice sa začinima, uljem i octom. Za svaku skupinu gostiju treba donijeti nove, prethodno oprane i dezinficirane posudice.

Kako naručiti

Gosti mogu u ugostiteljskom objektu naručiti obrok ili napitak koji će uzeti sa sobom i konzumirati na terasi, odnosno na otvorenome. Prilikom naručivanja mora se poštovati fizički razmak od najmanje 1,5 metra između kupaca koji čekaju u redu. Hranu ili napitak je moguće preuzeti i na šanku, ali bez zadržavanja.

Posluživanje stajaćih gostiju dopušteno je bez visokih stolova, uz konzumaciju iz ruke, ako one održavaju fizički razmak.

Zaposlenik koji poslužuje gosta na vanjskim prostorima pokriva točno određen broj stolova kako bi se što više smanjilo miješanje zaposlenika i gostiju. Između naplaćivanja usluge i posluživanja pojedinih posjetitelja zaposlenik objekta mora dezinficirati ruke. To u praksi znači da će narudžba biti odmah naplaćena kako bi konobar mogao odmah dezinficirati ruke i poslužiti sljedećeg gosta.

Pravila za buffet posluživanje

Posebna pravila vrijede za ugostiteljske objekte u smještajnim kapacitetima i ostale koji imaju buffet način posluživanja. U ovim objektima preporučuje se da posjetitelji održavaju fizički razmak od 1,5 metra tijekom boravka u prostoru, a naročito tijekom posluživanja obroka na buffet način. Iznimka su članovi iste obitelji koji ne moraju održavati razmak.

Kod buffet načina posluživanja preporučuje se postavljanje pregrade između gostiju i hrane te da jedan zaposlenik poslužuje gostima hranu prema njihovom odabiru. Ostale mjere fizičke udaljenosti vezane uz obiteljske ili druge grupe posjetitelja vrijede kao i za sve druge ugostiteljske objekte.

Zaštita osoblja

Preporučuje se da prodajno i uslužno osoblje nosi jednokratne rukavice te – osobito u zatvorenim prostorima – maske . Osoblju na raspolaganju stalno treba biti dezinfekcijsko sredstvo kojim će periodički dezinficirati ruke.

Preporučuje se osigurati razmak od minimalno 1,5 metra između poslužitelja ili blagajnika i kupca prilikom izdavanja i plaćanja robe, te ugradnja zaštitne pregrade na mjestu posluživanja i na blagajni kako bi se fizički odvojili blagajnik i kupac.

Treba poticati beskontaktno plaćanje bankovnim karticama.

Ugostitelji se trebaju pridržavati najviših higijenskih standarda i prati ruke toplom vodom i sapunom što je češće moguće, uz korištenje dezinficijensa za ruke. Ruke treba prati i dezinficirati prije posluživanja gostiju svakog novog stola.

Prilagođeno epidemiološkoj situaciji trenutno se preporučuje da se isključe klimatizacijski uređaji te da se prostor redoviti provjetrava.

>>Većina banaka povećava iznos beskontaktne transakcije bez PIN-a od 6. travnja

Redovito dezinficiranje ruku i često dodirivanih površina

Na ulazu u objekt posjetiteljima treba biti osiguran dispenzer s dezinfekcijskim sredstvom za ruke i jasno istaknuta obavijest o obvezi dezinfekcije ruku pri ulasku. Također, na ulazu treba biti jasno istaknuta obavijest o obvezi održavanja fizičkog razmaka između posjetitelja te između posjetitelja i osoblja.

Kvake i rukohvate na vratima, površine rukohvata i rubove vrata na hladnjacima kao i ostale površine za koje se uoči da ih kupci često dodiruju trebaju se kontinuirano prebrisavati dezinficijensom na bazi alkohola ili nekim drugim sredstvom s deklariranim virucidnim djelovanjem prema uputama proizvođača.

Prije dolaska na posao zaposlenicima treba redovito mjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je temperatura viša od 37,2 °C, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti (odnosi se na sve simptome i znakove bolesti, ne samo na bolesti dišnih puteva), treba se javiti nadređenom i ne dolaziti na posao dok se telefonski ne javi liječniku obiteljske medicine.