Modernizacija dionice autoceste Zagreb-Karlovac

Projekt modernizacije Auroceste Zagreb - Rijeka između ostaloga obuhvaća postavljenje sustava za zaštitu od buke, novu prometnu signalizaciju, obnovu kolnika, proširenje zaustavnog traka te, rekonstrukciju čvora jastrebarsko

139
autocesta Zagreb-Karlovac
predsjednik Uprave ARZ Miro Škrgatić, pomoćnik ministra Alen Gospočić i član Uprave ARZ-a Dubravko Tkalčić

Studija izvodljivosti za projekt “Prilagodba infrastrukture na relaciji Zagreb-Karlovac” predstavljena je u srijedu na konferenciji Studije održanoj u Almeria centru u Zagrebu.

Lokacija projekta obuhvaća Karlovačku i Zagrebačku županiju, područja gradova Zagreb, Jastrebarsko i Karlovac te općine Stupnik, Demerje i Klinča Selo.

Analizom  je odabrana optimalna varijanta koja obuhvaća:

  • modernizacija autoceste: zaštita od buke, novi sustav odvodnje, prometna signalizacija i oprema (nove zaštitne ograde, ITS)
  • dogradnja poprečnog profila: proširenje zaustavnog traka na širinu voznog traka (novi poprečni presjek kolnika po jednom smjeru: 2 vozna traka + prošireni zaustavni trak); obnova 60% kolničke konstrukcije (svi slojevi)
  • rekonstrukcija čvora „Jastrebarsko“; izgradnja novih čvorova Selce (Karlovac) i Stupnik sa spojnim cestama
  • ugradnja sustava za vaganje teških teretnih vozila
  • sigurna parkirališta za kamione.

Procijenjeni troškovi izvedbe odabrane varijante iznose 776 milijuna kuna (bez PDV-a), a ukupni troškovi oko 849 milijuna kuna (bez PDV-a), navodi se u zaključcima studije koje je predstavila voditeljica izrade studije Klara Bačić Čapalija iz Rijekaprojekta.

Pripremna faza trebala bi završiti do 2024. dok bi izgradnja prema planu trajala od 2024. do 2027. godine.

Projekt je prihvatljiv za EU sufinanciranje, uz maksimalan iznos sufinanciranja od 76,43 posto prihvatljivih troškova odnosno 648,78 milijuna kuna.

Nositelj projekta je Autocesta Rijeka – Zagreb, društvo za građenje i gospodarenje autocestom d.d., s partnerima Zagrebačkom županijom, gradovima Karlovcem i Jastrebarskim te općinama Klinča Sela i Stupnik.

Izradu studije izvodljivosti sufinancirala Europska unija s 85 posto vrijednosti projekta iz Europskog fonda za regionalni razvoj kroz Operativni program Konkurentnost i kohezija, dok je 15 posto vrijednosti projekta sufinancirala Autocesta Rijeka-Zagreb d.d. s partnerima.