U nedjelju ujutro puštena je u promet novoizgrađena dionica pruge Bjelovar – Zagreb između Sv. Ivana Žabna i Gradca. Pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec duga je nešto više od 12 kilometara, a u njenu izgradnju investirano je 258 milijuna kuna, pri čemu je 85 posto troškova pokriveno iz fondova Europske unije. Putovanje između Bjelovara i Zagreba sada bi trebalo biti kraće za oko pola sata.
Zahvaljujući subvenciji Bjelovarsko-bilogorske županije i HŽ-a, do kraja godine vožnja vlakom od Bjelovara do Zagreba za sve putnike bit će besplatna kako bi se obilježilo otvaranje prve nove pruge izgrađene u Hrvatskoj nakon više od pedeset godina.
Ugovor o sufinanciranju prijevoza potpisali su u prošlog ponedjeljka bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs i predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, a omjer sufinanciranja željezničke karte je pola-pola. Subvencija se odnosi na sve putnike koji će putovati od Bjelovara u Zagreb.
Župan Bajs rekao je da je pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec jedan od najvrjednijih EU projekta u ovom dijelu Hrvatske te da ona Bjelovarsko-bilogorsku županiju izvlači iz prometne izoliranosti.
>>Europska komisija odobrila 311 mil. eura za prugu Rijeka – Zagreb
>>Deset ponuda za radove na pruzi Križevci – Koprivnica – državna granica
“Ova pruga Bjelovaru će omogućiti da ima praktično prigradski prijevoz do Zagreba”, istaknuo je Bajs.
Od početka iduće godine cijena karte bit će 10 do 25 posto niža od sadašnje jer se putovanje od Bjelovara do Zagreba skraćuje za 15-ak kilometara, rekao je predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić.
Putovanje na prvcu Bjelovar – Zagreb skraćeno za pola sata
“Vjerujem da će nova pruga puno značiti za Bjelovarsko-bilogorsku, ali i Koprivničko-križevačku i Zagrebačku županiju. Vrijeme putovanja do Zagreba smanjuje se na sat i 11 minuta, a kada se završi izgradnja drugog kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Križevci, smanjit će se na 50 minuta”, istaknuo je Ukić.
Novom prugom na pravcu Zagreb – Bjelovar prometovat će sedam linija, a na pravcu Bjelovar – Zagreb pet.
“Postojeći vlakovi bit će klimatizirani, a uvodimo i jedan nagibni vlak, tako da će putnici svakako osjetiti povećanje kvalitete, pogotovo ljeti”, rekao je Ukić.