IdejaX nacionalno je natjecanje u kreativnosti na kojem se već godinama uspješno natječu kako velike, tako i male agencije sa svojim kreativnim idejama i marketinškim projektima za koje mogu osvojiti zlatne, srebrne i brončane nagrade.
BBDO Zagreb proglašen je agencijom godine, a među prvih pet agencija plasirali su se redom: Imago Ogilvy, Bruketa&Žinić&Grey, Studio Sonda i Señor.
Grand Prix osvojila je agencija Studio Sonda za projekt Piquentum Sv. Vital 12/13/14 Kolekcija kroz koju govori priroda u kategoriji dizajn, u skupini Craft i kategoriji Dizajn.
Posebno zapaženi rezultati ostvareni su u novootvorenoj kategoriji Craft, koja je namijenjena dizajnerima, digitalcima i produkcijskim kućama.
Nagrade u kategoriji Craft
Projekti koji su nagrađeni zlatnom nagradom X u skupini Craft su:
• Hrvatski Telekom i agencija BBDO Zagreb, u kategoriji Film, za kampanju Doživi više
• Zagrebačka Pivovara i agencija BBDO Zagreb, u kategoriji Film, za kampanju Ostajemo di smo
• Vinski podrum Buzet i agencija Studio Sonda, u kategoriji Dizajn, za kampanju Piquentum Sv. Vital 12/13/14 Kolekcija kroz koju govori priroda
Srebrnu nagradu IdejaX u Craft skupini kategorija osvojili su:
• U kategoriji Digital Njuškalo i agencija Švicarska za kampanju Kratke priče za dugo pamćenje
• U kategoriji Film Žito i agencija Bruketa&Žinić&Grey za kampanju Dobro
• U kategoriji Dizajn CHR Eko-projekt i agencija Bruketa&Žinić&Grey za kampanju Betonska knjiga.
Brončanu nagradu IdejaX u skupini Craft osvojili su:
• U kategoriji Film Hrvatski Telekom i McCann Zagreb za kampanju Rollover
• U kategoriji Dizajn Pipi Beverages i agencija Imago Ogilvy za kampanju Pipi razglednice
• U kategoriji Dizajn Cert.hr/CARNET i agencija Señor za kampanju Veliki hrvatski naivci
• U kategoriji Dizajn Mireldy i agencija Drap.Agency za kampanju Drap.Agency Rebranding
Nagrade u kategoriji Media Neutral
Dobitnici zlatne IdejaX nagrade u kategoriji Media Neutral su:
• Zagrebačka pivovara i agencija BBDO Zagreb u kategoriji Alkoholna pića za kampanju Ostajemo di smo
• Pipi Beverages i agencija Imago Ogilvy u kategoriji Bezalkoholna pića za kampanju Pipi Osijek
• Savez izviđača Hrvatske i agencija Imago Ogilvy u kategoriji Društvene akcije za kampanju Boranka
• Cert.hr/CARNET i agencija Señor u kategoriji Društvene akcije za kampanju Veliki hrvatski naivci
Dobitnici srebrnih IdejaX nagrada u kategoriji Media Neutral su:
• U kategoriji Alkoholna pića Heineken Hrvatska te agencija Bruketa&Žinić&Grey za kampanju Hit s Višnjom
• U kategoriji Alkoholna pića Zagrebačka Pivovara i agencija BBDO Zagreb za kampanju Žuja za tate
• U kategoriji Bezalkoholna pića Pipi Beverages i agencija Imago Ogilvy za kampanju Pipi razglednice
• U kategoriji Turizam, kultura i slobodno vrijeme Gradska knjižnica Poreč i agencija Studio Sonda za kampanju Vrati sebe u knjižnicu
Dobitnici brončanih IdejaX nagrada u kategoriji Media Neutral su
• U kategoriji Alkoholna pića Heineken Hrvatska i agencija Bruketa&Žinić&Grey za kampanju Korner
• U kategoriji Telekomunikacije Hrvatski Telekom i McCann Zagreb za kampanju Grašak/Golać
• U kategoriji Telekomunikacije Iskon Internet i Señor za kampanju Nazovi Ninu
• U kategoriji Korporativne komunikacije Adris Grupa i agencija Bruketa&Žinić&Grey za kampanju Testirani na izazove
Effie Grand Prix osvojili su Imago Ogilvy i Bornfight s kampanjom Boranka
Effie, koja slavi učinkovitost marketinške komunikacije, dodijeljena je najboljim agencijama i oglašivačima za izvanredno tržišno komuniciranje u segmentima kreativnosti, strategije i postignutih tržišnih rezultata.
Ove su godine dobitnici Grand Prixa i nositelji zlatne nagrade Croatia Effie 2019 Savez izviđača Hrvatske s primarnom agencijom Imago Ogilvy za kampanju Boranka na kojoj je radio i Bornfight, a koja se natjecala u kategoriji Pozitivne promjene: neprofitni sektor.
Dobitnici Zlatne nagrade Croatia Effie 2019 su:
- Savez izviđača Hrvatske s agencijom Imago Ogilvy i Bornfight, za kampanju Boranka
- Erste Bank uz agencije Utorak. Biro za propagandu, MediaCom Central Europe Zagreb, 404 te BBDO Zagreb za kampanju Andrija te
- Konzum s agencijama McCann Zagreb i Pro Media Group uz TCC Global za kampanju Konzum “Zdravoljupci”.
Srebrnu nagradu osvojio je A1 Hrvatska s agencijama Bruketa&Žinić&Grey, OMD Media i Degordian za kampanju Vipme Nema da nema.
Kampanje koje su ponijele brončanu nagradu su
- Lidl Hrvatska te agencija Real Grupa za kampanju Lidl Grill & Chill Drill;
- Jamnica s agencijama ZOO agencija, Pro Media Group i Cvoke za kampanju Jamnica – U svakom trenutku;
- Iskon internet i agencije Señor, Pro Media Group i 404 za kampanju Nazovi Ninu;
- A1 Hrvatska i agencije Bruketa&Žinić&Grey, OMD Media i ŠVENK za kampanju Novi oblik života te
- Franck s agencijom Bruketa&Žinić&Grey za kampanju Keep Calm and Dream On.
Pobjednici natjecanja Mixx
Natjecanje Mixx prikazuje tržišne trendove i ulaganja u vlastite kanale komunikacije – od web-stranice do mobilnih aplikacija. U kriterije ocjenjivanja bili su uključeni kreativnost, strategija, izvedba i korištenje medija – a nagrade su dobile tvrtke i kampanje koje su obuhvatile sve ključne čimbenike.
Pobjednici natjecanja Mixx su:
- Brand Awareness Campaign: Bezbrižni pozdrav s Jadrana, Imago Ogilvy za klijenta Pipi Beverages
- Direct Response and Lead Generation Campaign: Smarter way to pay, MediaCom za klijenta Erste Card Club
- Best Website: Diners Club Hrvatska Web Redesign, WebBurza za klijenta Erste Card Club
- Best Mobile App: KEKS Pay, Flow 404 za klijenta Erste&Steiermärkische Bank
- Best Branded Content: Rasti zdravo, jedi fino, Švicarska za klijenta Dukat
- Best Search: Kompare Search, Cvoke za klijenta Kompare online
- Best Tech & Innovation: MobiTelka, Imago Ogilvy za klijenta Tele2
- Best Social: Pipi Balkon, Imago Ogilvy za klijenta Pipi Beverages
- Best Publisher Long-form Native: Naše mi najbolje paše, Telegram media grupa za klijenta Kaufland Hrvatska
- Best in Show: Boranka – zazelenimo požarišta Dalmacije, Imago Ogilvy za klijenta Savez izviđača Hrvatske
Mlade nade komunikacijske industrije su Martina Ukić i Ana Tavić iz Studija Sonda
Na Danima komunikacija dodijeljene su i nagrade natjecanja Young Lions Croatia za mlade profesionalce iz komunikacijske industrije.
Grand Prix i zlatnu nagradu u kategoriji Design osvojile su Martina Ukić i Ana Tavić iz Studija Sonda, sa svojim projektom minimize. Pobjednički tim osvojio je nagradu u vrijednosti od 45.000,00 kuna za odlazak na najveće svjetsko natjecanje kreativnosti u Cannes, gdje će predstavljati Hrvatsku.
Natjecanje se provelo u 5 kategorija: Design, Digital, Media, Print i PR, a. Prvo mjesto u kategoriji Design osvojile su Martina Ukić i Ana Tavić iz Studija Sonda, u kategoriji Digital prvi su Matej Brnardić i Ana Žužić iz Degordiana, u kategoriji PR prvo mjesto zauzele su Mia Bušić i Anamarija Virant Sadiković, također iz Degordiana, dok su u kategoriji Media najbolje bile Tea Šubat i Barbara Sabo iz agencije Imago Ogilvy. U kategoriji Print nije dodijeljeno prvo mjesto, a drugo mjesto zauzele su Iva Pemper i Ana Pogačić iz agencije Imago Ogilvy.