Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka, foto Marta Ožanić
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, foto Marta Ožanić za magazin Construction.hr

Na području Lučke Uprave Rijeka već nekoliko godina traje snažan investicijski ciklus. O planiranim projektima i onima koji su u realizaciji te o ulozi riječke luke u kontekstu gospodarskog razvoja Hrvatske i globalne trgovine ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa dao je intervju stručnom poslovnom magazinu za graditeljstvo, strojeve i opremu Construction.hr by Mineral & Gradnja, a mi prenosimo najvažnije naglaske. Vukorepa na toj poziciji “odrađuje” svoj drugi četverogodišnji mandat.

“Europski parlament prepoznao je važnost Rijeke, pa je Hrvatska sada uključena u četiri europska prometna koridora: Mediteranski, Rajna – Dunav, Baltičko more – Jadransko more i Zapadni Balkan – Istočni Mediteran. Povijesna važnost Hrvatske kao prometnog pravca dodatno je osnažena investicijama iz EU fondova, što je privuklo nove koncesionare, posebno na Zagrebačkoj obali, gdje je ušao konzorcij APM Terminals i Enna Logic”, istaknuo je Vukorepa novinaru Tihomiru Dokonalu.

Šest koncesionara i strateški projekti

Pojašnjava kako je trenutačno u riječkoj luci šest koncesionara: JANAF (Omišalj, tekući tereti), Jadranska vrata d.d. (Brajdica, kontejneri), Luka Rijeka (generalni i rasuti tereti u bazenu Bakar, Rijeka i Raša), Rijeka Gateway te Exportdrvo i Šerif Export–Import u Raši. Dodaje kako planiraju i obnovu željezničke pruge Lupoglav–Raša, koja je strateški važna, ali izvan funkcije od kraja 1990-ih.

“Ukupna vrijednost svih investicija, uključujući kontejnerski terminal, cestu DC 403, projekte iz CEF programa (Connecting Europe Facility), sredstva Lučke uprave Rijeka i investicije koncesionara, prelazi milijardu eura”, naglasio je Vukorepa.

>>Dvokolosiječna nizinska pruga bit će završena do 2035. godine

Novi projekti i razvoj cruising turizma

Napominje kako su u pripremi i novi projekti. “Aplicirali smo za Prašku obalu i dobili 3,5 milijuna eura. To je ukupni iznos za studijsku dokumentaciju, od toga je pola iz europskih fondova. Tu je i pročistač u Raši koji je vrlo važan iz ekoloških razloga, a u Raši moramo unaprijediti i stočni terminal. Rijeka je postala i cruising port: prošle godine smo imali tridesetak kruzera, a toliko ćemo ih imati i ove godine. Sljedeće godine ćemo imati jedan iskorak i bit će ih gotovo pedeset”, nabraja Vukorepa i ističe kako je još puno izazova ispred njih, ali je lakše raditi nakon što su realizirali strateški i povijesno vrlo važne projekte.

“Nema završetka investicijskog ciklusa, ali završetkom Zagrebačke i Praške obale smanjit će se ulaganja u kapitalne projekte. Nastavit će se ulaganja u nove tehnologije i zelenu energiju. Naravno, EU fondove ćemo koristiti dokle god budemo mogli. U srpnju ćemo znati što je od ovih projekata za koje smo aplicirali prihvaćeno”, rekao je Vukorepa za Construction.hr

Sve se ulaže nazad u luku

Lučka uprava je neprofitabilna institucija i sve što uprihodi ulaže nazad u Luku. “Željeznička infrastruktura na području Luke je gotovo potpuno obnovljena. Brajdica je dobila novi intermodalni terminal, Bakar i Rijeka su obnovljeni. Završetak nizinske pruge očekujemo 2030., najkasnije 2032. godine. Do kraja 2025. ili početkom 2026. bit će završena pruga od Zagreba do mađarske granice”, podsjetio je.

Poručio je kako će Maersk u luku investirati 400 milijuna eura. Naime, APM Terminals je član Maersk grupe. “Njegov dolazak u Rijeku je ogroman iskorak. Znanja i nove tehnologije koje nam donosi – to je nemjerljivo”, ustvrdio je Vukorepa.

Luka kao motor razvoja grada

Rijeka postaje ugodan grad za život, mladi ljudi imaju perspektivu ovdje, nemaju potrebu ići u svijet. Rijeka im nudi kvalitetan kutak za život. A luka je uvijek bila motor razvoja grada.

“Zaposlio sam se u Luci Rijeka 1990. godine, a počeo sam kao lučki transportni radnik i svjedok sam svih tih vremena. Rat je pokazao sve naše slabosti kada smo postali dio kriznog područja. Međutim, s ovim što se desilo u posljednjih sedam-osam godina, pokazali smo da smo žilavi, da nismo propali i da se ovdje počeo dešavati jedan veliki investicijski ciklus. Također, mladi i obrazovani ljudi koji se vraćaju našli su interes da žive u Hrvatskoj s korektnim plaćama i izvanrednim radnim uvjetima. Ponovo smo dobrodošli za stolom, zauzeli smo svoje mjesto, svi su nas počeli cijeniti i sada smo ravnopravni ostalim lukama sjevernog Jadrana”, zaključio je s ponosom ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa u intervjuu za prvi broj poslovnog magazina Construction.hr by Mineral & Gradnja.