Digitalno oglašavanje: Novi ožiljci na duopolu Facebooka i Googlea

Google i Facebook još uvijek su nedodirljivi, ali mali oglašivači, poput Pinteresta, Snapa i Twittera, pokazuju da se mogu izboriti za svoj dio tržišta. Pinterest je trenutno nauspješnija dionica među društvenim medijima, no najveći izazivač je ipak Amazon

u 12:01 Zadnja izmjena: 07.08.2019 u 16:36
35
digitalno oglašavanje
Poslovna izvješća manjih oglašivača pokazuju da klijenti žele diversificirati svoja marketinška ulaganja kroz razne platforme, a privlače ih i nove ponude

Dugotrajna dominacija Facebooka i Googlea na tržištu digitalnog oglašavanja pokazuje nove pukotine, nakon što je prošlog tjedna Pinterest objavio poslovno izvješće za drugi kvartal.

Pinterest je izvijestio da su mu prihodi u drugom tromjesečju porasli za 62 posto na godišnjoj razini, na 261 milijun dolara. U istom razdoblju 2018. rast je na godišnjoj razini iznosio 59 posto.

Na američkom tržištu rast je iznosio 55 posto, dok je na međunarodnim tržištima, na koja se Pinterest tek počeo širiti kada je riječ oglašavanju, utrostručio prihode zahvaljujući širenju na nekoliko novih zemalja. Broj korisnika također stabilno raste i sve to čini u ovom trenutku Pinterest najbrže rastućom dionicom među velikim društvenim medijima.

Da prevlast digitalnih oglašavačkih velikana pokazuje slabosti pokazali su i podaci o prihodima od oglašavanja koje su objavili Snap, Amazon i Twitter.

Mali oglašivači “grickaju” tržište

Iako su prihodi od oglašavanja koje ostvaruju Facebook i Google još uvijek daleko veći u usporedbi s konkurentima – 16,62 milijarde dolara odnosno 32,6 milijarde dolara u drugom tromjesečju – manji igrači pokazuju da mogu izboriti svoj udio na tržištu.

>>Izazivači nagrizaju duopol na tržištu digitalnog oglašavanja

Portal eMarketer je predvidio da će vodeći dvojac u 2019. izgubiti dio svog zajedničkog udjela na tržištu oglašavanja dok će globalna potrošnja na digitalno oglašavanje u ovoj godini porasti na 333,25 milijardi dolara.

Udio Googlea će pasti s 38,2 posto na 37,2 posto, a udio Facebooka će blago porasti s 21,8 na 22,1 posto. Facebook uspijeva održati svoj udjel zahvaljujući snažnoj potražnji za oglašavanjem na Instagramu. Naime, percepcija je da je platforma za dijeljenje fotografija manje izložena sigurnosnim i drugim problemima s kojima je suočena osnovna Facebookova društvena mreža, tumači Debra Aho, glavna analitičarka eMarketera.

Portal specijaliziran za praćenje digitalnog oglašavanja predviđa da će ove godine najveći dobitnik biti Amazon. Njihova je prognoza da će Amazon ove godine na američkom tržištu povećati prihode od oglašavanja za 50 posto, a udjel s lanjskih 4 posto na 8,8 posto. Već iduće godine predviđaju mu tržišni udjel od najmanje 10 posto.

>>Kontra: e-knjige i blog pokazali su se kao odličan model marketinga

Klijenti teže diversifikaciji marketinških ulaganja

Izvješća manjih oglašivača pokazuju da klijenti žele diversificirati svoja marketinška ulaganja kroz razne platforme. Privlače ih i nove ponude. Snap je, na primjer, kroz program Snap Select uveo reklame koje se ne mogu preskočiti.

Izvršni direktori Amazona i Twittera poručili su analitičarima tijekom predstavljanja financijskih rezultata da novi i poboljšani proizvodi koje nude pružaju klijentima koji se žele oglašavati više razloga da odaberu njihove platforme.

Pinterest po stopi rasta prati Snap, koji je prihode na godišnjoj razini povećao za 48 posto, na 388 milijuna dolara. Amazon je izvijestio o 37-postotnom rastu na godišnjoj razini u “ostalim” kategorijama prihoda, što se prvenstveno odnosi na oglašavanje. Prihod u ovom segmentu u drugom kvartalu iznosio je 3 milijarde dolara. A Twitter je objavio da su prihodi kompanije u drugom tromjesečju na godišnjoj razini porasli 21 posto. Od oglašavanja su u promatranom razdoblju prihodovali 727 milijuna dolara.

Facebook je pak na godišnjoj razini povećao kvartalne prihode od oglašavanja za 28 posto, a Google za 16 posto. Googleov usporeni rast prihoda od oglašavanja zabrinuo je ulagače. U prvom tromjesečju rast je na godišnjoj razini iznosio samo 15 posto, naprema 24 posto u istom razdoblju 2018. godine. Tada je glavna financijska direktorica Googlea Ruth Porat za slabiji rezultat “okrivila” promjene u portfelju proizvoda vezanih uz You Tube. No, najavila je da će njihova video platforma ubuduće biti značajan generator rasta.

Mobilni kanali generiraju dvije trećine prihoda u digitelu

Očekuje se da će ove godine ulaganja u digitalno oglašavanje premašiti ulaganja u tradicionalno oglašavanje.

Ukupna potrošnja na digitalno oglašavanje na američkom tržištu ove godine će porasti 19,1 posto, na 129,34 milijarde dolara, i za otprilike 20 milijardi dolara premašit će prihode ostvarene tradicionalnim oglašavanjem, predviđa eMarketer.

Mobilni kanali već ove godine generirat će više od dvije trećine (87,06 milijardi dolara) prihoda u digitalnom oglašavanju.

Udio prihoda od tradicionalnog oglašavanja na američkom tržištu past će s lanjskih 51,4 posto na 45,8 posto u ovoj godini. Potrošnja na oglase u tisku past će za 18 posto, a na televizijsko oglašavanje za 2,2 posto, na 70,83 milijarde dolara. Predviđa se da će predsjednički izbori u idućoj godini doprinijeti rastu televizijskog oglašavanja, ali nakon toga se ponovo očekuje pad u sljedećim godinama.