Ericsson: U prvom kvartalu operativni gubitak 29 milijuna eura

Kamen temeljac u našoj strategiji je investiranje u istraživanje i razvoj zbog liderstva u tehnologiji i troškovnoj učinkovitosti, što će nam omogućiti da ostvarimo više bruto marže, rekao je Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson

76
Ericsson u prvom tromjesečju 2018.
Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson

Korporacija Ericsson u prvom tromjesečju 2018. zabilježila je operativni gubitak od 29 milijuna eura, što je znatno bolji rezultat u usporedbi s operativnim gubtkom od 1,1 milijarde eura u prvom tromjsečju prošle godine. Bez troškova restrukturiranja operativna dobit iznosila je 87,5 milijuna eura, priopćila je švedska korporacija.

Prodaja u prvom tromjesečju iznosi 4,22 milijarde eura što je smanjenje od 9 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Uz tečajne prilagodbe prodaja je 2 posto manja odnosu usporedivo lanjsko razdoblje. Niži prihodi ostvareni su na tržištima Sjeveroistočne i  Jugoistočne Azije, Oceanije i Indije. Na ostalim tržištima zabilježen je rast.

Bruto marža iznosi 34,2 posto, dok je u prvom tromjesečju 2017. iznosila 15,7 posto. Bruto marža bez troškova restrukturiranje poboljšana je pak s 18,7 na 35,9 posto, zahvaljujući smanjenju troškova i kontinuiranom porastu isporuka Ericssonovog radijskog sustava (Ericsson Radio System).

Novčani tok od poslovnih aktivnosti iznosio je 155,6 milijuna eura (naprema -145,9 milijuna eura u prvom tromjesečju prošle godine), a slobodni novčani tok iznosio je 29,2 milijuna eura (-311,1 milijun eura). Neto novčana sredstva povećana su u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje na 3,46 milijardi eura (2,75 milijardi eura).

Ulaganja u istraživanje i razvoj

“Nastavili smo rad na našoj fokusiranoj poslovnoj strategiji stvarajući rješenja koja našim kupcima pomažu u unaprjeđenju poslovanja. Uočavamo pozitive rezultate vezane uz naša nastojanja usmjerena na poboljšanje učinkovitosti u području isporuke usluga i zajedničkih troškova. Bruto marža bilježi poboljšanje na 36 posto u ovom tromjesečju te smo na dobrom putu da ostvarimo cilj Grupe od 37 do 39 posto do 2020. godine”, rekao je o rezultatima u prvom kvartalu Börje Ekholm, predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson.

“Kamen temeljac u našoj strategiji je investiranje u istraživanje i razvoj zbog liderstva u tehnologiji i troškovnoj učinkovitosti, što će nam omogućiti da ostvarimo više bruto marže. Nastavljamo povećavati naše razvojno-istraživačke investicije u područje Mreža kako bismo imali vodeću poziciju u 5G. U području Digitalnih usluga nastavljamo povećavati investicije u naš novi cloud-native portfelj, kao i mijenjati naše načine rada za bolju učinkovitost u području istraživanja i razvoja. U području Usluga upravljanja nastavljamo se fokusirati na strojnu inteligenciju, automatizaciju i analitiku kako bismo unaprijedili korisnički doživljaj, povećali učinkovitost i bolje upravljali sve složenijim mrežama budućnosti.”

Ekholm je istaknuo povećanje tržišnog udjela u području Mreža te rast bruto marže s 35 na 40 posto. U području Digitalnih usluga bruto marža bilježi porast na 41 posto zahvaljujući, prije svega, uštedama u području isporuke usluga, ali operativna dobit i dalje predstavlja izazov.

Veća učinkovitost u isporuci usluga i revizije ugovora s kupcima rezultirali su povećanjem bruto marže u području Usluga upravljanja na 9 posto te pozitivnom operativnom dobiti u tom segmentu poslovanja, istaknuo je Ekholm.

Ohrabrujuća poboljšanja

“U području Poslovanje u nastajanju i ostalo postupno povećavamo investicije u segmentima u kojima očekujemo rast, poput IoT i Unified Delivery Network (UDN). Premda se ukupna operativna dobit od Medijskih rješenja i Red Bee Media poboljšala u odnosu na isto razdoblje prošle godine, ovo poslovanje je u prvom kvartalu polučilo gubitak od 49 milijuna eura”, rekao je predsjednik i generalni direktor korporacije Ericsson. Dodao je da očekuju završetak najavljene prodaje Medijskih rješenja do kraja trećeg tromjesečja.

U prvom tromjesečju ove godine broj zaposlenih u korporaciji smanjen je za više od 3000. Broj zaposlenih od srpnja prošle godine smanjen je za gotovo 18.000. Godišnji efekt smanjenja troškova je oko 827 milijuna eura, u usporedbi s ciljanih milijardu eura za sredinu 2018. godine, no to smanjenje još uvijek u potpunosti ne utječe na kvartalne rezultate poslovanja, dodao je Ekholm.

“Poboljšanja u ovom tromjesečju nas ohrabruju, ali još je puno posla pred nama. Vjerujemo u naš strateški smjer i u potpunosti smo posvećeni dugoročnim ciljevima. U budućnosti očekujemo da se nastavi jaki fokus na 5G, uz inicijalne poslovne pregovore vezane uz unaprjeđenje mobilnog širokopojasnog pristupa. Nastavljamo blisko surađivati s našim kupcima na definiranju optimalnih poslovnih modela kako bismo im omogućili nove izvore prihoda i puno iskorištavanje vrijednosti 5G”, zaključio je Börje Ekholm.