Nastavlja se snažan prodor beskontaktne tehnologije koja predstavlja najšire prihvaćeni oblik elektroničkog plaćanja u povijesti Europe te je tako sada gotovo jedna od dvije transakcije u europskim trgovinama beskontaktna, pokazalo je novo istraživanje kompanije Mastercard.
Diljem Europe bilježi se povećanje beskontaktnih transakcija za 97% u odnosu na prošlu godinu. Tako je i beskontaktno plaćanje u Hrvatskoj zabilježilo značajan rast – u prvih osam mjeseci 2018. provedeno je 90% više beskontaktnih transakcija nego u istom razdoblju prošle godine
Na više od 15 europskih ključnih tržišta – uključujući tržišta Hrvatske, Danske, Grčke, Mađarske, Nizozemske, Poljske i Rusije – beskontaktne transakcije čine više od 50% svih transakcija provedenih u trgovinama. U Hrvatskoj je 54% transakcija u kolovozu 2018. bilo beskontaktno.
Poljska je predvodnik ovog trenda s preko 80% beskontaktnih transakcija u 2018. Bezgotovinsku ekonomiju prihvaćaju i brojne druge europske zemlje – ljudi napuštaju gotovinski način plaćanja te usvajaju beskontaktnu tehnologiju. Jedno od glavnih područja koja potiču rast beskontaktnih transakcija diljem Europe su sustavi prijevoza.
>>Beskontaktno plaćanje prihvatilo tri četvrtine korisnika kartica
Beskontaktni način plaćanja u javnom prijevozu
„Mastercard u Hrvatskoj je, kao i u cijeloj regiji Srednje i Istočne Europe, prepoznao važnost beskontaktnih plaćanja zbog njihove brzine i praktičnosti koja omogućava ulazak elektronskih plaćanja na sva prodajna mjesta, pogotovo ona koja zahtijevaju brzinu i protočnost ljudi. Jedan od najboljih primjera toga je i javni prijevoz – niz gradova u svijetu i regiji je uveo otvorene beskontaktne sustave plaćanja transporta“, istaknula je Sanja Žigić, direktorica kompanije Mastercard u Hrvatskoj.
Broj korisnika koji se služe beskontaktnim načinom plaćanja u javnom prijevozu stalno raste. Mastercard podržava ovaj trend i omogućava prihvaćanje beskontaktne tehnologije kao standarda na kontinentu. Tako će na svim prodajnim mjestima u Europi do 2020. biti omogućeno beskontaktno plaćanje.
„Mastercard je unazad pet godina investirao i podupirao svoje partnere u postavljanju beskontaktne prihvatne mreže, izdavanju kartica te edukaciji trgovaca i krajnjih korisnika o prednostima takvog plaćanja. Projekte koji vode širenju kartične prihvatne mreže tamo gdje ona ne postoji i širenju digitaliziranih kartičnih plaćanja koja će se u budućnosti sve više odvijati putem mobitela ćemo podupirati i dalje.“, navela je Sanja Žigić.
Ovi rezultati jasno pokazuju kako je Europa predvodnik u beskontaktnoj revoluciji. Pored jednostavne upotrebe i praktičnosti, korisnici traže sigurnost i zaštitu kad je riječ o tehnologiji plaćanja. Uz povećanje korištenja beskontaktnih načina plaćanja dolazi i do rasta povjerenja te tako sve više korisnika smatra da je beskontaktna tehnologija jednako sigurna ili sigurnija od klasičnih oblika plaćanja.