Istraživanje: Svaki drugi ispitanik na udaru financijskih prevaranata

Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika

30
financijske prijevare
Ivan Cvitan, direktor Kontrole rizika u Addiko banci

Čak 53 % ispitanika barem jednom kontaktirao je nepoznati subjekt s ciljem dobivanja osjetljivih podataka poput PIN-a ili CVV broja kartice, a gotovo trećina ispitanika je bila žrtva neke prijevare ili poznaje osobu koja je bila žrtva neke prijevare, pokazale je anketa provedena na uzorku od 902 ispitanika među kojima je 621 klijent Addiko banke.

Oko 40 % ispitanih korisnika smatra se vrlo informiranima o vrstama financijskih prijevara, dok je 52 % upoznato samo s nekim oblicima.

Čak 59 % sudionika navodi kako uvijek provjerava detalje e-mail adrese s koje su primili sumnjiv upit, dok tri četvrtine njih redovito prati svoje bankovne izvode – što je ključna praksa za prepoznavanje sumnjivih transakcija.

„S razvojem tehnologije i pokušaji financijskih prijevara sve su češći i sofisticiraniji: 83 % ispitanika navelo je da zna kako je prijavljivanje sumnjivih aktivnosti banci prvi korak zaštite. Ova statistika pokazuje nam uspješnost ulaganja u jedan od naših dugoročnih prioriteta, a to je da svaki naš korisnik prepoznaje zlouporabu i načine zaštite svojih financijskih podataka“, ističe Ivan Cvitan, direktor Kontrole rizika, odgovoran i za odjel Operativni rizici i upravljanje prijevarama u Addiko banci.

Iako se o njima ne govori dovoljno često u društvu, financijske prijevare u digitalnom okruženju postaju sve raširenije i sve ih je teže otkriti, a pojavljuju se u raznim oblicima, poput phishinga, skimminga i spoofinga.

„Najvažnija poruka korisnicima bankarskih usluga je da su lozinka i PIN isključivo njihovo vlasništvo i da ih nijedna banka nikada neće tražiti da te podatke pošalju putem e-maila, telefonski ili da ih ažuriraju preko posrednika. Zatim, da je internetskom bankarstvu potrebno pristupati isključivo putem službene stranice banaka te da ne otvaraju pozivnice koji dolaze od neprovjerenih izvora.“, savjetuje Cvitan.