U Hrvatskim autocestama otvorene su ponude za izgradnju novog južnog prilaza Zagrebu preko Sarajevske ceste. Radovi obuhvaćaju izgradnju spoja zagrebačke obilaznice na Sarajevsku cestu u dužini od oko jednog kilometra, od čega oko 700 metara čini vijadukt preko Ranžirnog kolodvora. Zaprimljeno je sedam ponuda, a cjenovno najnižu predala je tvrtka GIP Pionir koju je Grad Zagreb odabrao za izvođača radova na rekonstrukciji Sarajevske ceste preko koje će se novi južni ulaz povezati s gradom. Radovi na rekonstrukciji Sarajevske ceste su počeli nedavno.
Projekt izgradnje vijadukta preko Ranžirnog kolodvora i spoja prema Sarajevskoj cesti procijenjeni su u natječaju na 62,5 milijuna eura, a GIP Pionir ponudio je da će posao obaviti za znatno niži iznos – za 46,3 milijuna eura bez PDV-a. Kineska kompanija China Road Bridge Corporation predala je drugu najnižu ponudu u iznosu 53,8 milijuna eura bez PDV-a.
Zajednica ponuditelja Kamgrad i Maeg Costruzioni poslala je ponudu u visini 63,8 milijuna eura bez PDV-a. Zajednica ponuditelja CGP i Texo Molior za posao traži 63,9 milijuna eura, a turski Dogus 64,5 milijuna eura. Konzorcij tvrtki Hering i Magma predao je ponudu u iznosu 67,2 milijuna eura, a najskuplja je ponuda konzorcija koji predvodi Strabag u iznosu od 68,6 milijuna eura bez PDV-a. Uz Strabag u zajednici ponuditelja su Đuro Đaković Montaža i Zagreb Montaža.
Nakon što HAC odabere najbolju ponudu slijedi rok za žalbe i tek nakon toga potpisivanje ugovora s odabranim izvođačem i uvođenje u posao.
“Nadvožnjak je vrlo zanimljiv. Gledajući u produžetku Sarajevske ulice prvo se penje preko rampe u naravi vijadukta dužine oko 210 metara, s betonskim stupovima betonskim pločama. Taj dio je dosta elegantno izveden, raspona oko 30 metara. U nastavku ide čelična rasponska konstrukcija raspona oko 60 metara u dužini oko 500 metara, koja je odabrana jer se tako mogu premostiti veći rasponi. Naime, uvjet je bio da se ukine što manje kolosijeka na Ranžirnom kolodvoru, a ovako će se ukinuti samo tri. Tako se dolazi do već izgrađenog čvora Jakuševec”, rekao je za Radio Sljeme Sanjin Velebit Pešut iz Hrvatskih autocesta. Vijadukt će imati dva vozna i jedan zaustavni trak za svaki smjer. Planirano vrijeme izgradnje je dvije i pol godine od uvođenja u posao.
Godišnje između čvorova Buzin i Jakuševec na zagrebačkoj obilaznici prođe više od 70 tisuća vozila, a izgradnjom novog ulaza u grad očekuje se da će se obilaznica rasteretiti tako što će se 50 posto prometa preusmjeriti na novu prometnicu.
Sarajevska cesta nakon rekonstrukcije imat će po tri prometna traka u svakom smjeru, zeleni pojas za tramvajsku prugu s dva kolosijeka u sredini te pješačke i biciklističke staze na obodima. Na pojedinim dijelovima bit će široka i 40 metara. Ugovorena vrijednost radova na trasi dugoj dva kilometra iznosi 12,45 milijuna eura bez PDV-a.
Rekonstrukcija Sarajevske ceste trebala bi završiti do kraja 2025., dok bi spoj prema obilaznici mogao biti završen do kraja 2027. godine.