Tvrtka GIP Pionir odabrana je za izvođača radova na izgradnji vijadukta preko Ranžirnog kolodvora na autocesti Zagreb – Sisak. Radovi obuhvaćaju izgradnju spoja zagrebačke obilaznice na Sarajevsku cestu u dužini od oko jednog kilometra, od čega oko 700 metara čini vijadukt preko Ranžirnog kolodvora.
Stručno povjerenstvo Hrvatskih autocesta ocijenilo je da je ponuda GIP Pionira najpovoljnija od sedam ponuda zaprimljenih u postupku javne nabava, a otvorenih početkom studenoga prošle godine.
Projekt izgradnje vijadukta preko Ranžirnog kolodvora i spoja prema Sarajevskoj cesti procijenjeni su u natječaju na 62,25 milijuna eura, a GIP Pionir ponudio je da će posao obaviti za 46,39 milijuna eura bez PDV-a. Kineska kompanija China Road Bridge Corporation predala je drugu najnižu ponudu u iznosu 53,8 milijuna eura bez PDV-a.
Zajednica ponuditelja Kamgrad i Maeg Costruzioni poslala je ponudu u visini 63,84 milijuna eura bez PDV-a. Zajednica ponuditelja CGP i Texo Molior za posao tražila je 63,93 milijuna eura, a turski Dogus 64,57 milijuna eura. Konzorcij tvrtki Hering i Magma predao je ponudu u iznosu 67,25 milijuna eura, a najskuplja je ponuda konzorcija koji predvodi Strabag u iznosu od 68,68 milijuna eura bez PDV-a. Uz Strabag u zajednici ponuditelja su Đuro Đaković Montaža i Zagreb Montaža. Ponuda Dogusa bila je nepravilna i neprihvatljiva te se nije ni razmatrala, navodi se u Odluci o odabiru.
Nakon što HAC odabere najbolju ponudu slijedi rok za žalbe i nakon toga potpisivanje ugovora s odabranim izvođačem i uvođenje u posao. Rok za završetak radova je 30 mjeseci od uvođenja izvođača u posao.
Riječ je izgradnji novog južnog ulaza u Zagreb preko nove gradske prometnice, Sarajevske ceste, koja je u izgradnji, a izvođač radova je također GIP Pionir. Za taj posao GIP Pionir jedini je predao ponudu u vrijednosti 12,45 milijuna eura bez PDV-a, a posao je u javnoj nabavi procijenjen na 14 milijuna eura bez PDV-a.
„Nadvožnjak preko Ranžirnog kolodvora u produžetku Sarajevske ceste penje se preko rampe u naravi vijadukta dužine oko 210 metara, s betonskim stupovima betonskim pločama, raspona oko 30 metara. U nastavku ide čelična rasponska konstrukcija raspona oko 60 metara u dužini oko 500 metara, koja je odabrana jer se tako mogu premostiti veći rasponi. Naime, uvjet je bio da se ukine što manje kolosijeka na Ranžirnom kolodvoru, a ovako će se ukinuti samo tri. Tako se dolazi do već izgrađenog čvora Jakuševec”, rekao je početkom studenoga za Radio Sljeme Sanjin Velebit Pešut iz Hrvatskih autocesta. Vijadukt će imati dva vozna i jedan zaustavni trak za svaki smjer.
Godišnje između čvorova Buzin i Jakuševec na zagrebačkoj obilaznici prođe više od 70 tisuća vozila, a izgradnjom novog ulaza u grad očekuje se da će se obilaznica rasteretiti tako što će se 50 posto prometa preusmjeriti na novu prometnicu.
Sarajevska cesta nakon rekonstrukcije imat će po tri prometna traka u svakom smjeru, zeleni pojas za tramvajsku prugu s dva kolosijeka u sredini te pješačke i biciklističke staze na obodima. Na pojedinim dijelovima bit će široka i 40 metara. Rekonstrukcija Sarajevske ceste trebala bi završiti do kraja 2025. godine.
Tramvajsku prugu na dijelu Sarajevske ceste od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora gradit će austrijski Strabag za 13,11 milijuna eura s PDV-om. Grad Zagreb je ugovor sa Strabagom potpisao u siječnju, a pruga bi trebala biti gotova za godinu dana.