Kako ostvariti konkurentske prednosti nakon krize

Gotovo svi poslovni lideri (95%) očekuju da će doživjeti barem jednu krizu u budućnosti, a 69 posto ih je u posljednjih pet godina krizu već doživjelo, pokazalo je istraživanje Global Crisis Survey, PwC-ovo globalno istraživanje o krizi za 2019. godinu

u 8:18 Zadnja izmjena: 15.06.2019 u 8:43
35
Global Crisis Survey

Iako se definicija krize razlikuje od sektora do sektora, možemo se složiti da kriza ne diskriminira. Gotovo svi poslovni lideri (95%) očekuju da će doživjeti barem jednu krizu u budućnosti, a 69 posto ih je u posljednjih pet godina krizu već doživjelo, pokazalo je istraživanje Global Crisis Survey, PwC-ovo globalno istraživanje o krizi za 2019. godinu.

Istraživanje se temelji na razgovorima s 2.084 viša rukovoditelja u organizacijama svih veličina u 25 sektora i 43 zemlje.

Financijska likvidnost i kriza uzrokovana tehnološkim neuspjehom najčešći su tipovi krize, pri čemu je i jednu i drugu doživjela gotovo četvrtina ispitanika (23%). Tvrtke s više od pet tisuća zaposlenika najvjerojatnije će doživjeti krize povezane s kibernetičkim kriminalom (26%), prirodnim katastrofama (22%, vodstvom (17%) ili neetički ponašanjem (16%), uključujući prijevaru, korupciju i korporativne malverzacije.

Sedam kategorija pokretača kriza

Istraživanje navodi 19 mogućih pokretača krize koji su razvrstani u sedam kategorija – operativni, tehnološki, humanitarni, financijski, zakonski, pokretač koji se odnosi na ljudske resurse i reputacijski.

Polovica poslovnih lidera (53%) navela je da je doživjela operativnu krizu. Krizu povezanu s tehnologijom, izazvanu tehnološkim kvarovima i incidentima kibernetičkog kriminala, navela je trećina ispitanih, a slijede ih kategorije humanitarnih (29%) i zakonskih (28%) kriza.

U zemljama u razvoju, financijska likvidnost bilježi viši postotak i predstavlja jedan od najtežih oblika kriza s 35 posto u Brazilu i 12 poso u Africi. Zakonska/regulatorna kriza izraženija je na razvijenim tržištima, a doživjelo ju je 10 posto u SAD-u te 9 posto u Kanadi.

“Kriza se može dogoditi svakome, bilo gdje i bilo kada. Kjučno je biti spreman za ublažavanje njenog utjecaja na klijente i na Vašu organizaciju. Osim samog odgovora na krizu, ako želite biti spremni na krizu prijeko je potrebno iskoristiti podatke kako biste razumjeli profil vaše organizacije u odnosu na financijsku likvidnost, neuspjeh proizvoda i ostale tipove krize”, poručila je Kristin Rivera, globalna voditeljica PwC-a.

PwC-ovo istraživanje otkriva kako se osnovni koncept upravljanja krizom može promatrati u novom svjetlu, ali i važnost pripravnosti na krizu. PwC je na temelju rezultata istraživanja Global Crisis Survey utvrdio pet načina kako podaci mogu pridonijeti postizanju konkurentske prednosti nakon krize:

• Izdvojite sredstva za upravljanje krizom prije nego što nastupi
• Izradite plan i testirajte ga
• Usvojite pristup utemeljen na činjenicama i ne zanemarite ključne dionike
• Provedite analizu korijena uzroka i dalje pratite rezultate
• Djelujte kao tim i držite se svojih vrijednosti