Hrvatska želi Volkswagenovu tvornicu vrijednu 1,3 milijarde eura

Volkswagen je tvornicu kapaciteta 300 tisuća vozila godišnje namjeravao graditi u Turskoj, ali povukao je odluku zbog turske vojne ofenzive u Siriji

103
volkswagen
Tvornica u Turskoj trebala je proizvoditi modele Passat i Škoda Superb

Hrvatska ulazi u bitku za investiciju vrijednu više od milijarde eura, koliko njemački proizvođač automobila Volkswagen planira uložiti u svoju novu tvornicu, doznaje Večernji list u Ministarstvu gospodarstva. Riječ je o tvornici koju su Nijemci namjeravali graditi u Turskoj, no odluku o investiciji su povukli zbog turske vojne ofenzive u Siriji.

Hrvatska će tako, tvrde dobro upućenih, biti među zemljama koje će ući u novi krug pregovora Volkswagena oko te investicije. Među zainteresiranima su uz Hrvatsku Srbija, Bugarska i Rumunjska.

Volkswagen je tvornicu namjeravao graditi u blizini Izmira, a vrijednost investicije procijenjena je na 1,3 milijarde eura.

Planirani kapacitet nove tvornice je 300.000 vozila godišnje, a u njoj bi trebalo raditi 4000 ljudi. Tvornica u Turskoj trebala je proizvoditi modele Passat i Škoda Superb, a pogon je trebao biti otvoren 2022. godine. Volkswagen proizvodnju tih marki želi izmjestiti iz Njemačke, odnosno Češke, kako bi u tamošnjim pogonima proizvodio automobile na električni pogon.

Hrvatska još uvijek nema razrađen detaljan plan kako da privuče ovu investiciju, navode izvori Večernjeg lista. Nije još poznata ni moguća lokacija za gradnju tvornice. Izvori navode da Hrvatska može osigurati potrebnu infrastrukturu, ponuditi različite oblike direktnih i indirektnih poticaja, poput oslobađanja od obveze plaćanja poreza na dobit (u razdoblju od 10 godina), poticaj za svako novootvoreno radno mjesto…

Nakon što je Volkswagen objavio da odustaje od investicije u Turskoj, Bugarska je, na primjer, objavila da je spremna povećati subvenciju sa 135 milijuna eura na 260 milijuna eura.

>>Porsche povećao udjel u Rimac automobilima s 10 na 15,5 posto

Proizvodnja baterija za električna vozila

Hrvatska svoju priliku za investicije u autoindustriji vidi i u proizvodnji baterija za električna vozila pa je tako pokrenuta inicijativa za pridruživanje Europskom savezu za baterije. Ključni cilj tog saveza je riješiti trenutačni nedostatak europskih kapaciteta za masovnu proizvodnju baterijskih ćelija, što je od ključne važnosti ako Europa želi ostati globalno središte automobilske proizvodnje i inovacija.

>>Porsche predstavio jeftiniju verziju svog električnog automobila

Očekuje se da će potražnja za baterijama u sljedećim godinama vrlo brzo rasti zbog prelaska na čistu energiju, čime će to tržište dobivati sve veću stratešku važnost na globalnoj razini. Do 2025. će 25 posto svih vozila činiti električna vozila. Te brojke rastu svaki mjesec i do 2025. na EU cestama bi moglo biti četiri milijuna električnih vozila.

Europski tržišni potencijal mogao bi od 2025. vrijediti do 250 milijardi eura godišnje. Ulaganja u nove inovativne tehnologije bit će smjer u kojem će se kretati i Hrvatska.