Porsche je u rujnu predstavio svoj prvi potpuno električni automobil. Prošlog tjedna njemačka tvrtka ponudila je noviju i jeftiniju verziju električnog sportskog automobila. No, riječ je još uvijek o šesteroznamenkastom iznosu u dolarima.
Novi model, Taycan 4S, je sportska limuzina s 522 konjske snage. Osnovna cijena automobila s četvero vrata iznosi 103.800 dolara.
Od najskupljeg Porsche Taycana, električnog modela Turbo S koji ima osnovnu cijenu 185.000 dolara i može ubrzati od nule do 60 milja na sat u samo 2,6 sekundi, jeftiniji je za više od 80.000 dolara. Taycanu 4S treba 3,8 sekundi da dostigne 60 milja na sat. Porsche također nudi Taycan Turbo po osnovnoj cijeni od 150.900 dolara, a ubrzava od nule do 60 milja na sat u 3 sekunde. Taycan 4S može postići maksimalnu brzinu od 155 milja na sat, dok Taycan Turbo i Turbo S dostižu najveću brzinu od 161 milje na sat.
Automobil ima doseg do 463 kilometra (gotovo 288 milja) po punjenju, a (kada se uključi u 800-voltnu stanicu za brzo punjenje istosmjernog napajanja) s 5 posto napunjene baterije do 80 posto dolazi za 22,5 minute, navodi Porsche.
>>Istraživanje potvrdilo: Hladnoća smanjuje doseg električnih vozila za 41%
Suradnja s Rimac automobilima
Ubrzo nakon predstavljanja Taycana u rujnu, Porsche je objavio da je povećao udjel u hrvatskoj tvrtki Rimac automobili s 10 na 15,5 posto i da jača uspostavljeno partnerstvo jer želi povećati doseg svojih električnih automobila, a hrvatska tvrtka proizvodi vrhunske komponente u tom segmentu.
>>Porsche povećao udjel u Rimac automobilima s 10 na 15,5 posto
Taycan 4S, navodi također kompanija, ima djelomično kožni interijer te “udobna prednja sjedala” koja se mogu podešavati električnim putem. Kupci mogu odabrati i interijer koji je potpuno uređen u koži iz recikliranih materijala koji “naglašava održivi koncept električnog sportskog automobila”, ističu iz njemačke kompanije. Vozači mogu kupiti i novi Taycan 4S s nadograđenom baterijom Plus po cijeni od 110.380 dolara, što snagu automobila podiže na 563 konjske snage.
Njemački proizvođač luksuznih automobila u tvornicu električnih sportskih automobila uložio je oko 770 milijuna dolara, a do 2022. planira u razvoj električnih modela uložiti 6,6 milijardi dolara.
>>Hrvatska želi Volkswagenovu tvornicu vrijednu 1,3 milijarde eura
Porsche, koji je u vlasništvu Volkswagena, nije jedini luksuzni proizvođač automobila koji razvija električni model. Aston Martin, Mercedes-Benz i BMW predstavili su vlastite električne automobile. Sve više tvrtki konkurira Tesli i Elonu Musku. Nakon predstavljanja Taycana u rujnu Musk je na Twitteru napisao kako se čini da je “Taycan dobar automobil”.