Hrvatske ceste još nisu osigurale novac za važne splitske projekte

Hrvatske ceste će realizaciju projekata započeti vlastitim sredstvima, a razmatra se mogućnost kreditnog zaduženja te prijava za sufinanciranje iz EU fondova kako bi se realizirao povrat uloženih sredstava ako EU odobri financiranje

129
Hrvatske ceste
Prikaz lokacije zahvata na širem području splitske aglomeracije [Izvor: Hrvatske ceste]

Iako je natječaj za izbor izvođača raspisan prije godinu dana, Hrvatske ceste nisu osigurale sredstva za gradnju dvaju velikih infrastrukturnih projekata na području Splita čija je vrijednost procijenjena na više od milijardu kuna, piše Krešimir Žabec u Jutarnjem listu. Hrvatska Vlada u svibnju 2018. podržala je projekt i zadužila Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da u suradnji s Gradom Splitom i Hrvatskim cestama razmotri modele finanfciranja.

U sklopu projekta gradnje novog ulaza u grad Split treba sagraditi 6,85 kilometara dugu cestu od čvora Vučevica na autocesti Zagreb – Split do Kaštel Kambelovca na državnoj cesti DC8. Projekt uključuje i gradnju tunela Kozjak dugog 2545,7 metara. Procijenjena vrijednost projekta je 625 milijuna kuna bez PDV-a. Hrvatske ceste dosad su čak šest puta odgađale otvaranje ponuda za izvođača, a rok za sedmi pokušaj je 12. prosinca.

U Hrvatskim cestama tvrde da je otvaranje ponuda prolongirano jer je “riječ o vrlo složenom i kompleksnom projektu s opsežnom projektnom dokumentacijom, što je izazvalo i brojne upite zainteresiranih gospodarskih subjekata te naručitelj u dogovoru s projektantima izrađuje objašnjenja i priprema izmjene”.

Bez osiguranih sredstava ne smije se potpisati ugovor s odabranim izvođačem, pa Jutarnji navodi kako je to razlog zašto se ponude ne otvaraju. Izvori bliski Ministarstvu prometa potvrdili su, naime, da sredstva za projekt nisu osigurana i da se priprema kreditno zaduženje koje bi se moglo realizirati tek početkom iduće godine. Na upit jesu li sredstva za projekt osigurana, Hrvatske ceste odgovorile su da nisu te da će realizaciju projekta početi vlastitim sredstvima.

U sklopu projekta treba graditi 400 metara poddionice od čvora Vučevica do sjevernog portala tunela Kozjak. Tu poddionicu gradi tvrtka Euroasfalt, a rok za završetak projekta je 12 mjeseci. Radovi na brzoj cesti Solin – Klis podijeljeni su u nekoliko faza, a Hrvatske ceste navode da je za faze 1, 2 i 3 izrađena projektna dokumentacija, potpisan je ugovor o gradnji sa Strabagom, a radovi će početi nakon što bude izdana građevinska dozvola.

Natječaj za gradnju dionice od čvora Mravince do čvora TTTS duge 2,5 kilometra objavljen je u siječnju, a vrijednost projekta procijenjena je na 281,9 milijuna kuna bez PDV-a. Rok za dostavu ponuda je više puta odgođen, a novi rok za otvaranje ponuda je 13. prosinca. Hrvatske ceste realizaciju ovog projekta također namjeravaju početi vlastiti sredstvima.

Na dionicu čvor Mravince – čvor TTTS veže se nova cesta Split – Omiš: dionica čvor TTTS – Grljevac – čvor Stara Podstrana vrijedna 705,69 milijuna kuna, dionica od čvora Stara Podstrana do čvora Jesenice vrijedna 268,18 milijuna kuna te dionica od čvora Jesenice do čvora Dugi Rat procijenjena je na 276,31 milijun kuna. Posljednja je dionica čvor Dugi Rat – Omiš, s mostom preko Cetine, vrijedna 838,35 milijuna kuna, takozvana Omiška obilaznica. S omiške strane u tijeku je izgradnja dijela obilaznice, uključujući most preko Cetina i lokaciju Omiš Istok. Izvođač radova je zajednica ponuditelja koju čine Strabag AG i Strabag d.o.o. Do izgradnje spoja do Dugog Rata omiška obilaznica će se privremeno priključiti na državnu cestu prema Naklicama i Gatima kroz tunel Komorjak-sjever.

>>Za rješenje prometnih uskih grla oko Splita 2,44 milijarde kuna