Silvio Kutić: Infobip prirodno gravitira NYSE-u ili Nasdaqu

S obzirom na planove o daljnjem rastu te činjenicu da smo do sada rasli isključivo organski, logično je da razmišljamo o mogućim investicijama, a dugoročno i o IPO-u, rekao je suosnivač i predsjednik Uprave Infobipa Silvio Kutić

u 21:29 Zadnja izmjena: 21.08.2019 u 12:49
209
Silvio Kutić Infobip
Silvio Kutić, suosnivač i predsjednik Uprae Infobipa

Infobip razmišlja o izlasku na burzu, rekao je nedavno u razgovoru za Bloomberg Silvio Kutić, suosnivač i predsjednik Uprave informatičke tvrtke iz Vodnjana.

“Izlazak na burzu je nešto o čemu razmišljamo. Do odluke bismo mogli doći u sljedećih nekoliko mjeseci do godinu dana”, rekao je Silvio Kutić. Sada je to potvrdio u razgovoru za Nedjeljni Jutarnji, uz produženja roka za donošenje odluka na godinu do dvije.

Nema potrebe za čekanjem

“S obzirom na planove o daljnjem rastu te činjenicu da smo do sada rasli isključivo organski, logično je da razmišljamo o mogućim investicijama, a dugoročno i o inicijalnoj javnoj ponudi (IPO)”, pojasnio je predsjednik Uprave Infobipa. Dodao je da nema potrebe za čekanjem: jedna su od tri vodeće kompanije u svijetu koje se bave komunikacijskim platformama, sektor bilježi snažan rast, a Infobip više od trećine prihoda ostvaruje na američkom tržištu.

“Tamo su naši najveći konkurenti, poput kompanije Twilio, ali i naši veliki partneri – Google, Oracle i IBM. Zato se u sljedećih nekoliko godina želimo još snažnije fokusirati na američko tržište. Razmišljamo i o mogućoj prvoj rundi investicija. U tome nam je partner jedna od vodećih investicijskih banaka u svijetu”, rekao je Silvio Kutić.

>>Dobitnici nagrade EY Poduzetnik godine su osnivači Infobipa

Dodao je da Infobip u sklopu priprema za potencijalni izlazak na burzu već radi na jačanju internih kontrola, sustava izvještavanja te transparentnog dijaloga s investitorskom zajednicom.

Za izlazak na Njujoršku burzu ili Nasdaq, gdje prirodno gravitiraju tehnološke kompanije poput naše, potrebno je osigurati i pripremiti dodatne interne resurse”, kazao je predsjednik Uprave Infobipa, iako se nije želio odrediti o mogućem izboru burze.

Infobip je lani prihodovao 443 milijuna eura, odnosno oko 3,3 milijarde kuna. U posljednje dvije godine prihodi su im rasli za po 30 posto. Imaju više od 1800 zaposlenih, od toga polovica radi u zagrebačkom riječkom i splitskom uredu te kampusu u Vodnjanu. Uskoro počinje gradnja kampusa u Zagrebu, a ukupno imaju 60-tak ureda širom svijeta. Uz Vodnjan, sjedište im je i u Londonu, gdje je registrirana matična tvrtka Infobip Limited.

“U sljedeće dvije godine planiramo globalno zaposliti još dvije tisuće inženjera i nastaviti razvijati Infobip kao centra izvrsnosti inženjera”, dodaje Kutić.

>>Infobip službeno otvorio kampus Pangea u Vodnjanu

Za sada ne postoji tržišno utvrđena valuacija

Najava mogućeg izlaska Infobipa na burzu u lokalnim medijima odmah je potaknula špekulacije o “hrvatskom jednorogu”. Tako se naime, naziva startup čija je (procijenjena) tržišna vrijednost premašila milijardu dolara. Pojam su izmislili Amerikanci, koji svakoj pojavi vole dati ime.

No, Kutić je razumno suzdržan prema takvim špekulacijama: “Ne želimo ulaziti u bilo kakva nagađanja o vrijednosti kompanije. Infobip do sada nije raspolagao udjelima u kompaniji prema vanjskim investitorima, tako da ovog trenutka ne postoji tržišno utvrđena valuacija. U slučaju da se odlučimo za takav korak u budućnosti, tada će se pouzdano utvrditi i naša tržišna vrijednost”.

Istaknuo je da je Infobip do sada uspješno balansirao visoku stopu rasta s pozitivnim poslovanjem. U tom kontekstu rizik od kraha vrijednosti dionica nakon IPO-a, kao što se desilo Uberu i Lyftu, za Infobip je relativno manji, smatra Kuntić

“Zajedničko većini tehnoloških kompanija koje su izašle na burzu, a nakon toga doživjele pad cijene u daljnjem trgovanju jest da su to kompanije s izrazito velikim rastom prihoda i poslovanja, ali inicijalno negativnim operativnim rezultatom.”

Podsjetio je i na slučaj Facebooka. Nakon IPO-a vrijednost dionice je u jednom trenutku pala ispod 50 posto vrijednosti dionice u javnoj ponudi. No, danas je vrijednost dionice daleko veća i predstavlja “odličnu investiciju za sve originalne IPO investitore.”

IPO i konkurenti

Konkurentska tvrtka Twilio, sa sjedištem u Kaliforniji, osnovana je 2008. godine, a inicijalnu javnu ponudu dionica proveli su u lipnju 2016. po cijeni od 15 dolara. Već prilikom otvaranja trgovanja prvog dana cijena je skočila za gotovo 60 posto, na 23,99 dolara, a na kraju trgovanja iznosila je 28,53 dolara.

Na dan 16. kolovoza 2019. dionica Twilija vrijedila je 124,76 dolara, a tržišna kapitalizacija iznosi 16,95 milijardi dolara. Twilio razvija rješenja za automatsku komunikaciju preko chatbota, a lani su prihodovali oko 650 milijuna dolara.

Australski Atlassian, koji također razvija slična rješenja, u IPO-u 2015. plasirao je dionice po cijeni od 21 dolar. Prikupili su 462 milijuna dolara svježeg kapitala, a tržišna vrijednost kompanije, uključujući dug, dosegnula je 4,4 milijarde dolara.

U petak 16. kolovoza 2019. cijena dionice nakon završetka trgovanja na Nasdaqu kolebala je iznad 142 dolara a tržišna kapitalizacija iznosila je 34,37 milijardi dolara.

Silvio Kutić rekao je da se Infobip već priprema za potencijalni izlazak na burzu. Riječ je prije svega o jačanju internih kontrola i sustava izvještavanja te transparentnog dijaloga s investitorskom zajednicom.