Kinezi za radove na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac traže 63% procijenjene vrijednosti

Kineski konzorcij kojeg predvodi China Railway Eryuan Engineering ponudio je da će radove obaviti za 1,28 milijardi kuna. To je znatno ispod procijenjene vrijednosti radova od 2,04 milijarde kuna

237
pruga Rijeka – Zagreb

U HŽ Infrastrukturi su u ponedjeljak (19..4) otvorene ponude na javnom nadmetanju za izgradnju novog i modernizaciju postojećeg kolosjeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac na budućoj nizinskoj pruzi. Vrijednost radova procijenjena je na 2,04 milijarde kuna bez PDV-a, a zaprimljeno je 15 ponuda.

Cjenovno najpovoljniju ponudu u iznosu od 1,28 milijardi kuna predao je kineski konzorcij kojeg predvodi China Railway Eryuan Engineering. To je znatno ispod procijenjene vrijednosti radova. No, od 15 zaprimljenih ponuda ček devet ih je ispod procijenjene vrijednosti.

Drugu najpovoljniju ponudu u iznosu 1,71 milijardu kuna predala je austrijska tvrtka Strabag, a na trećem mjestu je s 1,72 milijarde kuna je turska tvrtka Kolin Insaat.

Slijedi ponuda španjolske tvrtke Aldesa u partnerstvu s kineskom tvrtkom koja bi posao odradila za 1,75 milijardi kuna, a konzorcij kojeg predvodi turski Tasyapi za 1,8 milijardi kuna. Konzorcij na čelu s hrvatskim DIV-om ponudio je pak 1,81 milijardu kuna, austrijski Swietelsky 1,9 milijardi kuna, španjolska Comsa 1,92 milijarde kuna, a turski Celikler 1,94 milijardi kuna.

Grčki Avax da i odradio posao traži 2,21 milijardi kuna. Ponuda tvrtke China Road and Bridge Corpoation vrijedna je 2,29, dok je slovenski konzorcij kojeg predvodi Kolektor Koling dao ponudu vrijednu 2, 3 milijarde kuna,

Turska tvrtke Cengiz bi posao odradila za 2,4 milijarde kuna, a njihovi zemaljaci iz tvrtke Alsim Alrko ponudili su cijenu od 2,45 milijardi kuna,

Najnepovoljniju odnosno najskuplju ponudu dala je hrvatska tvrtka Rading iz Đakova u iznosu od 2,9 milijardi kuna.

Sve navedene cijene us bez PDV-a.

Najveće ulaganje EU u žljezničku infrastrukturu u Hrvatskoj

Dionica pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra, a natječaj je objavljen u rujnu prošle godine.No, na natječej je podneseno desetak žalbi pa se postupak odužio. U građevinskim krugovima komentira se da kineska ponuda nije realna, objavio je Hrvatski radio.

Europska komisija je za dogradnju i modernizaciju navedene dionice pruge Rijeka – Zagreb odobrila 311 milijuna eura iz Kohezijskog fonda. To će biti najveće ulaganje Europske unije u gradnju i obnovu željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.

U obrazloženju Komisija navodi da će projekt omogućiti prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz tereta i putnika čim će se smanjiti štetan utjecaj prijevoza na okoliš. Osim toga, smanjit će se trajanje putovanja te povećati sigurnost prometa.

Projekt predviđa modernizaciju postojećeg te gradnju drugog kolosijeka, uz modernizaciju četiri stajališta: Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina.

>>Europska komisija odobrila 311 mil. eura za prugu Rijeka – Zagreb

>>Dvanaesta žalba na natječaj za radove na pruzi Hrv. Leskovac – Karlovac