Poslovni optimizam direktora privatnih poduzeća ne jenjava

Unatoč tržišnim izazovima tri četvrtine direktora društava u privatnom vlasništvu jako je ili izrazito jako uvjereno u uspjeh svojih društava u narednih 12 mjeseci, pokazalo je Deloitteovo istraživanje o poslovnom optimizmu

u 14:30 Zadnja izmjena: 22.05.2019 u 14:53
60
poslovni optmizam
Vedrana Jelušić, partnerica u Deloitteovom odjelu financijskog savjetovanja i voditeljica Deloitteove Private inicijative za Adriatic regiju

Promjene na tržištu mijenjaju tradicionalno poslovanje, ali poslovni optimizam direktora društava u privatnom vlasništvu u pogledu naredne godine i dalje je postojan. U svojem drugom izvješću o tom važnom tržišnom segmentu, “Globalni izgledi za društva u privatnom vlasništvu: Agilnost na tržištima koja se mijenjaju”, Deloitte navodi kako je unatoč tržišnim izazovima tri četvrtine direktora društava u privatnom vlasništvu jako ili izrazito jako uvjereno u uspjeh svojih društava u narednih 12 mjeseci.

U istraživanju koje je obuhvatilo 2550 direktora društava u privatnom vlasništvu u 30 država, Deloitte je otkrio da većina ispitanika očekuje rast u šest od osam ključnih poslovnih parametara u sljedećih 12 mjeseci. Najveći se rast očekuje u prihodima, produktivnosti i dobiti, a društva u Sjevernoj i Južnoj Americi prednjače u optimizmu u odnosu na društva u regijama Europe, Srednjeg Istoka i Afrike te Azijsko-pacifičkoj regiji.

“Direktori društava u privatnom vlasništvu ne vide nužno današnje promjene na tržištu kao negativne, već smatraju da one nude nove prilike za rast. Unatoč određenom stupnju zabrinutosti u području trgovinske politike i geopolitičke nesigurnosti, većina izvršnih direktora koje smo ispitali vrlo su optimistični u pogledu rasta te su doista uvjereni u uspjeh svojeg društva u narednoj godini”, izjavila je Vedrana Jelušić, partnerica u Deloitteovom odjelu financijskog savjetovanja i voditeljica Deloitteove Private inicijative za Adriatic regiju (Hrvatska, Slovenija i Bosna i Hercegovina).

Proaktivnost ubrzava produktivnost

Tehnologija je približila društva njihovim potrošačima, ali je istodobno i preokrenula poslovne modele. Povećala je učinkovitost, ali i donijela nesigurnost. Kako bi se suočila s tim, društva diljem svijeta razmatraju (43%) i uvode (40%) nove poslovne modele kako bi se bolje snalazila u pogledu promjena na tržištu.

Strategije poduzeća usmjerene su na povećanje produktivnosti (29%) i razvoj novih proizvoda ili usluga (24%). Te dvije kategorije ujedno predstavljaju i potencijal povećanja konkurentske prednosti.

Razlikovna uloga talenta

Unatoč napretku u uvođenju i provedbi tehnoloških promjena, direktori društava u privatnom vlasništvu shvaćaju da njihovi zaposlenici čine razliku i ulažu u njih u okviru sljedećih inicijativa: 39 posto ih iskorištava sredstva za programe osposobljavanja, 35 posto povećava broj stalnih zaposlenika, a 33 posto ulaže u razvoj rukovoditelja.

Kako bi privukla i zadržala zaposlenike, 4 od 10 društva namjerava unaprijediti programe učenja i razvoja uporabom iskustvenih formata, razviti strategije za izgradnju uključive radne snage te se u većoj mjeri usredotočiti na fleksibilnost i programe dobrobiti.

Društvena svrha potiče rast dobiti trgovačkih društava

S obzirom na utjecaj društvenih medija i porast u aktivizmu zaposlenika, većina direktora društava u privatnom vlasništvu svjesna je da snažnu poslovnu kulturu nije “zgodno” već “potrebno” imati. Više od tri četvrtine (77%) ispitanika smatra da je poslovna kultura strateški važna za uspjeh društva.

Poslovna kultura obuhvaća mnogo više od aktivnosti društva i direktori društava u privatnom vlasništvu danas su svjesni te činjenice. Konkretno, pojam društvene odgovornosti odjeknuo je u društvima u privatnom vlasništvu diljem svijeta te je 66 posto ispitanika smatra najvećim ili vrlo jakim prioritetom njihove organizacije. Kako bi u najvećoj mogućoj mjeri iskoristile te inicijative, organizacije se koncentriraju na korporativnu strategiju te brendiranje zaposlenika i klijenata kako bi se što više razlikovale od konkurencije.

Prekogranično poslovanje

 Bez obzira na veličinu društva ili industrije, tehnologija je izbrisala granice te omogućuje svim društvima da postanu “svjetsko društvo” – društvo aktivno na globalnim tržištima. Zapravo je najveći pokretač aktivnosti spajanja i preuzimanja u narednih 12 mjeseci prilika za ulazak na nova tržišta (39%). Ispitivanje je otkrilo da brojni direktori društava u privatnom vlasništvu očekuju provedbu agresivne strategije za spajanja i preuzimanja: konkretno, njih 42 posto smatra da je izgledno ili vrlo izgledno da će sudjelovati u spajanjima i preuzimanjima u predmetnom vremenskom okviru.

Navedeno širenje javlja se u jeku nesigurnosti koje rasplamsavaju tenzije u području svjetske trgovine. Premda 24 posto ispitanika smatra prepreke trgovini znatnom prijetnjom rastu, to nije naštetilo optimizmu društava u privatnom vlasništvu.

“Unatoč nekim nesigurnostima, ovo istraživanje jasno ukazuje da su društva u privatnom vlasništvu i dalje pokretači svjetskog gospodarstva, zbog svoje agilnosti i mogućnosti inovacije”, izjavio je Natko Sertić, voditelj Deloitteove Private inicijative u Hrvatskoj.