Strabagovu konzorciju radovi na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac

Ponuda zajednice ponuditelja Strabag AG; Strabag d.o.o. i Strabag Rail a.s. za radove na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac vrijedna je 1,71 milijardu kuna (bez PDV-a)

297
Strabag Hrvatski Leskovac – Karlovac

U ponovljenom postupku HŽ Infrastruktura odabrala je zajednicu ponuditelja Strabag AG; Strabag d.o.o. i Strabag Rail a.s. kao najpovoljnijeg ponuđača za radove na građevinskom i elektroenergetskom željezničkom infrastrukturnom podsustavu projekta “Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Hrvatski Leskovac – Karlovac”.

>>Dvanaesta žalba na natječaj za radove na pruzi Hrv. Leskovac – Karlovac

U ponovljenom postupku pregleda i ocjene ponuda Strabagova konzorcija, vrijedna  1,71 milijardu kuna (bez PDV-a), ostvarila je najveći broj bodova, sukladno kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude. Nakon što odluka o odabiru postane izvršna, očekuje se potpisivanje ugovora, navodi u priopćenju HŽ Infrastruktura.

Procijenjena vrijednost spomenutih radova, koji se sufinanciraju iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. – 2020., iznosila je 2,04 milijarde kuna.

Na natječaj za radove na tom projektu objavljen u rujnu 2020. pristiglo je 15 ponuda, a čak devet ih je bilo ispod procijenjene vrijednosti. Ponude su otvorene u travnju 2021. godine. Cjenovno najpovoljniju ponudu u iznosu od 1,28 milijardi kuna predao je kineski konzorcij kojeg predvodi China Railway Eryuan Engineering. Drugu najpovoljniju ponudu u iznosu 1,71 milijardu kuna predalo je Strabag, a na trećem mjestu je s 1,72 milijarde kuna bila turska tvrtka Kolin Insaat. Najskuplju ponudu dala je hrvatska tvrtka Rading iz Đakova u iznosu od 2,9 milijardi kuna.

>>Kinezi za radove na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac traže 63% procijenjene vrijednosti

Dionica pruge Hrvatski Leskovac – Karlovac duga je 44 kilometra. Projekt predviđa modernizaciju postojećeg te gradnju drugog kolosijeka, izgradnju podvožnjaka i nadvožnjaka s pripadajućim cestovnim prometnicama umjesto željezničko-cestovnih prijelaza te modernizaciju četiri stajališta: Mavračići, Desinec, Domagović i Lazina.

U sklopu elektroenergetskog infrastrukturnog podsustava izvest će se radovi na izgradnji i obnovi sustava kontaktne mreže, a u sklopu prometno-upravljačkog i signalno-sigurnosnog podsustava modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. Po završetku projekta putnički vlakovi dionicom će prometovati brzinom do 160 kilometara na sat.

>>Česi dali najpovoljniju ponudu za radove na pruzi Hrvatski Leskovac – Karlovac

Europska komisija je za dogradnju i modernizaciju navedene dionice pruge Rijeka – Zagreb odobrila 311 milijuna eura iz Kohezijskog fonda. To će biti najveće ulaganje Europske unije u gradnju i obnovu željezničke infrastrukture u Hrvatskoj.

U obrazloženju Komisija navodi da će projekt omogućiti prelazak s cestovnog na željeznički prijevoz tereta i putnika čim će se smanjiti štetan utjecaj prijevoza na okoliš. Osim toga, smanjit će se trajanje putovanja te povećati sigurnost prometa.

>>Europska komisija odobrila 311 mil. eura za prugu Rijeka – Zagreb