Tesla premašio 400 milijardi dolara tržišne kapitalizacije

Tržišna kapitalizacija najvrjednije svjetske automobilske tvrtke Tesla ovog je tjedna premašila 400 milijardi dolara, što je gotovo sedam puta više od tržišne vrijednosti Ferrarija, Porschea i Aston Martina zajedno

105
Tesla

Pandemija izazvana koronavirusom zahvatila je mnoge industrije, a među najteže pogođenima je automobilska industrija. Ovog proljeća, nakon proglašavanja lockdowna u nizu zemalja, proizvođači automobila zaustavili su proizvodnju, a prodajni saloni su zatvoreni. Prodaja automobila na globalnoj razini pala je kao nikada do sada. Međutim, na tržište luksuznih automobila pandemija je utjecala znatno manje.

Prema podacima koje je iznio StockApps.com, tržišna kapitalizacija najvrjednije svjetske automobilske tvrtke Tesla ovog je tjedna premašila 400 milijardi dolara, što je gotovo sedam puta više od tržišne vrijednosti Ferrarija, Porschea i Aston Martina zajedno.

Teslina tržišna kapitalizacija u 2020. porasla za 513 posto

Za Teslu (NASDAQ: TSLA) je 2020. godina fantastična, unatoč učincima COVID-19 na globalnu automobilsku industriju. Cijena dionica tvrtke u posljednja tri mjeseca porasla je za gotovo 200 posto, u ovoj godini za više od 500 posto i to unatoč padu prihoda u drugom tromjesečju od 4,9 posto.

Jedan od razloga za takvu evaluaciju vrijednosti je Teslina sposobnost da uvjeri investitore kako je je riječ o kompaniji koja je puno više od pukog proizvođača automobila, a to planiraju potvrditi osposobljavanjem svojim vozila za pružanje usluga autonomnog “robotaksija”.

U prosincu 2019. tržišna vrijednost najvrjednije svjetske automobilske tvrtke iznosila je 75,7 milijardi dolara, pokazuju podaci YChartsa. Na kraju prvog tromjesečja 2020. tržišna vrijednost tvrtke porasla je na 96,9 milijardi dolara, unatoč pandemiji.

Statistika pokazuje da je u sljedeća tri mjeseca Teslina tržišna kapitalizacija porasla za 107 posto i krajem lipnja dosegla je vrijednost od 200,8 milijardi dolara. Početkom prošlog tjedna skočila je iznad 400 milijardi dolara, što je više od tržišne kapitalizacije kompanija Walmart i Johnson & Johnson zajedno. Od početka godine Teslina tržišna kapitalizacija porasla je za 513 posto.

Razlog tako snažnog rasta nije sasvim jasan, iako analitičari i stručnjaci s Wall Streeta sve više vjeruju u Teslinu dionicu. Procjenjuje se da bi dionica uskoro mogla ući u sastav indeksa S&P 500, a predstojećem “Danu baterije” tvrtka bi trebala predstaviti novu tehnologiju koja bi trebala obnoviti entuzijazam za električne automobile.

Izvršni direktor Tesla Elon Musk nedavno je na Twitteru objavio da su nadomak masovne proizvodnje baterija sa znatno većim kapacitetom. Teslin “Battery Day” održat će se 22. rujna.

Tesla 22. rujna predstavlja novi akumulator

Analitičar Philippe Houchois, koji je svoju procjenu ciljane vrijednosti dionice Tesle podigao s 1200 na 2500 dolara (to je najviša procjena na Wall Streetu), objašnjava kako je važno shvatiti da bi akumulator od “milijun milja” mogao korijenski promijeniti poslovni model automobilska industrije.

“Investitori sto ulažu u kompaniju zbog automobila, ali Tesla ‘baca rukavicu u lice’ automobilskoj industriji u mnogim drugom područjima: vrijednosti brenda, smanjenju kapitalnih  troškova, povećanja produktivnosti, kvalitete softvera…”, napisao je Houchois u bilješci klijentima.

Iako je dodao da se “ne može pretvarati da razumije magnitudu i brzinu kretanja vrijednosti Teslinih dionica”, Houchois smatra kako je problem procjene vrijednosti dionica na strani tradicionalnih proizvođača automobila, a ne Tesle. “Očekujemo da će vrijednosni jaz između Tesle i ostalih postojati sve dok proizvođači automobila uspješnom proizvodnjom električnih vozila budu pokrivali ostale gubitke i dugove.”

>>Tesla je u prednosti pred svim ostalim proizvođačima automobila u tri ključne kategorije

Vrijednost Ferrarija također raste

Pandemija Covida-19 teško je pogodila talijanskog proizvođača sportskih automobila Ferrari (NYSE: RACE), koji je bio prisiljen zatvoriti na sedam tjedana svoje tvornice. Financijsko izvješće za drugo tromjesečje 2020. pokazalo je da su kvartalni prihodi na godišnjoj razini manji za 42 posto, dok je isporuka vozila zbog obustave proizvodnje i isporuka prepolovljena.

Tvrtka je također suzila raspon cjelogodišnjih procjena prihoda i dobiti. Procjena prihoda snižena je na 3,4 milijarde eura, dok je prethodna procjena iznosila između 3,4 i 3,6 milijardi eura. Prilagođena dobit prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije procijenjena je sada između 1,07 i 1,12 milijardi eura.

No, talijanski proizvođač luksuznih automobila pokazao se uspješnijim od većine drugih proizvođača i u kompaniji su uvjereni da će se zahvaljujući snažnoj knjizi narudžbi oporaviti već u drugoj polovici ove godine.

U prosincu 2019. tržišna kapitalizacija Ferrarija dosegla je gotovo 41,2 milijarde dolara. Nakon kraha u ožujku tržišna kapitalizacija pala je na 38,7 milijardi dolara. Međutim, u drugom tromjesečju zabilježen je uzlazni trend i Ferrarijeva tržišna kapitalizacija u lipnju dosegnula je 42,3 milijarde dolara. Najnoviji podaci pokazuje da je tržišna kapitalizacija tvrtke početkom ovog tjedna iznosila 48,3 milijarde dolara, što je porast od 17 posto od siječnja.

Porsche i Aston Martin u krizi

Za razliku od Tesle i Ferrarija ostali vodeći proizvođači luksuznih sportskih automobila u ovoj godini suočeni su s padom tržišne kapitalizacije.

Podaci pokazuje da je kombinirana vrijednost dionica Porschea u posljednjih osam mjeseci pala za 19 posto – s 23,1 milijarde eura u siječnju na 18,7 milijardi eura ovog tjedna.

Financijsko izvješće za prvo polugodište otkriva da je prodaja njemačkog proizvođača automobila na godišnjoj razini pala za 7,3 posto, na 12,42 milijarde eura. Tvrtka je zabilježila operativnu dobit od 1,2 milijarde eura, dok su isporuke u prvih šest mjeseci 2020. globalno pale za 12,4 posto, na manje od 117 tisuća vozila.

Aston Martin (LON: AML) je pak u prvih šest mjeseci ove godine, nakon naglog pada prodaje i prihoda zbog pandemije, učetverostručio operativni gubitak. Britanski proizvođač sportskih automobila u prvoj polovici godine prodao je samo 1770 vozila, dok je ukupna maloprodaja pala na 1,77 milijardi funti, odnosno za 41 posto na godišnjoj razini.

Tržišna kapitalizacija tvrtke u 2020. se prepolovila: kombinirana vrijednost dionica pala je s 1,6 milijardi američkih dolara u siječnju na 760,2 milijuna dolara u kolovozu.

>>Znate li koliko biste zaradili da ste 2010. uložili u IPO kompanije Tesla