Pruga Rovinj – Kanfanar postaje biciklističko-pješačka staza

Prenamjenom zapuštene pruge rasteretio bi se lokalni cestovni promet od biciklista, očuvala bi se trasa i popratni tehnički i graditeljski objekti koji predstavljaju vrijednu industrijsku baštinu te potaknuo razvoj lokalne zajednice

124
pruga Rovinj Kanfanar
Željeznička stanica u Rovinju (Izvor: Muzej grada Rovinja)

U Kanfanaru je nedavno predstavljen projekt obnove i prenamjene željezničke pruge prema Rovinju. Riječ je o pruzi koja je već godinama zapuštena i neprohodna, ali bi za nekoliko godina zahvaljujući ovom projektu trebala postati pješačka i biciklistička staze namijenjena rekreativcima.

“Pruga pruža mogućnost spajanja obalnog, turistički razvijenog dijela Istre s unutrašnjosti Istre koji ima ogroman potencijal koji još nije iskorišten”, rekao je krajobrazni arhitekt i voditelj izrade idejnog rješenja Marko Sošić.

Predstavljeno rješenje obuhvaća čitavu trasu i to od “stanice do stanice”, kako bi se osigurao kontinuitet i zadržala povijesna sjećanja tog dijela Istre. Prenamjenom pruge rasteretio bi se lokalni cestovni promet od biciklista, očuvala bi se trasa i popratni tehnički i graditeljski objekti koji predstavljaju vrijednu industrijsku baštinu te potaknuo razvoj lokalne zajednice.

>>Drniš: 5,6 mil. kuna za uređenje biciklističke staze Promina i hostela

>>Krka Bike: Nacionalni park Krka dobio 470 kilometara biciklističkih staza

Pruga je izgrađena je sredinom druge polovice 19. stoljeća, a zatvorena je od 1966. godine. Duga je dvadesetak kilometara, no za rekreativce ne bi bila zahtjevna.

“Zbog tehničkih uvjeta morala je imati uzdužni nagib od najviše 2,5 posto, što omogućava laganu vožnju biciklom između dviju destinacija”, tumači Stošić.

Pruga prolazi uz brojne kulturne I povijesne spomenike, stoga je važan i njen turistički značaj.

“Osim što želimo biti izletnička destinacija, želimo biti i outdoor destinacija u koju se dolazi zbog aktivnog turizma i zbog prirodnih i povijesnih ljepota koje općina Kanfanar ima”, rekao je načelnik općine Sandro Jurman.

Procijenjena vrijednost projekta je oko 15 milijuna kuna, a zbog dužine dionice i financiranja projekt bi se trebao odvijati u fazama. Čišćenje pruge već je počelo, slijedi uređenje makadamske ceste, asfaltiranje, te uređenje odmarališta i vidikovca.

Sošić je naveo i mogućnost gradnje mosta preko Ipsilona, postavljanje povijesnog vlaka kao skulpture, obnovu tri postojeća mosta, gradnju odmorišta u Rovinju i Kanfanaru s čuvarnicom bicikla i električnom punionicom za njih.

Načelnik Jurman je pak najavio da će s projektom aplicirati za sredstva iz fondova Europske unije. Dodao je kako je u ovom trenutku teško govoriti o rokovima provedbe projekte, ali da se nada kako će do sljedeće sezone trasa biti spremna za pješake rekreativce.