Ascalia, Miret i STEMI – hrvatski aduti za najbolju poslovnu ideju s društvenim utjecajem

Društvena poduzeća koja sudjeluju u natječaju odabrana su prema strogim kriterijima koje je definirala Njemačka agencija za financiranje društvenih poduzeća. Četiri najbolja poduzeća dobit će priliku osvojiti potpore koje osigurava UniCredit

154
društvena poduzeća
STEMI, jedan od tri hrvatska predstavnika u Budimpešti, kroz svoje proizvode transformira iz konzumenata tehnologije u stvaraoce te ih inspirira na poduzetništvo i stvaranje novih tehnologija, a školama pomaže da svoje učionice pretvore u inovacijske laboratorije.

Ascalia, Miret i STEMI su tri poduzeća iz Hrvatske odabrana za sudjelovanje na međunarodnom natjecanju za najbolju poslovnu ideju s društvenim utjecajem koji će se održati u ožujku 2021. u Budimpešti.

Natjecanje, organizirano u sklopu projekta Finance4SocialChange, okupit će 30 najboljih društvenih poduzeća iz Bugarske, Moldavije, Austrije, Njemačke, Slovenije, Hrvatske, Mađarske, Bugarske, Slovačke, Ukrajine i Rumunjske kako bi se natjecali u polufinalu u studenom 2020. godine. Četiri najbolja poduzeća dobit će priliku sudjelovati u finalu i osvojiti nagrade za potporu njihovom poslovanju, a koje osigurava UniCredit.

UniCredit je glavni partner projekta i podržava natjecanje u društvenom poduzetništvu s ukupno 30.000 EUR-a. UniCredit je među pionirima na području bankarstva s društvenim utjecajem i snažno se zalaže za izgradnju pravednijeg i inkluzivnijeg društva promičući poslovne inicijative s pozitivnim ishodima svugdje gdje banka djeluje. Uz financijsku nagradu, sudionici natjecanja imaju priliku umrežiti se s investitorima, stručnjacima UniCredit Social Impact Banking programa i relevantnim poslovnim partnerima iz cijele regije, ali i dobiti mentorstvo lokalnih stručnjaka, partnera natjecanja.

>>Ascalia štedi energiju i resurse industriji i gradovima

>>Braća Boljar, Miret: Naša tenisica je autentičan zeleni proizvod

Nacionalni partner u Hrvatskoj je ACT Grupa, zajednica stvaratelja promjena i poduzetnička potporna organizacija koja već 17 godina jača ekosustav impact ekonomije u Hrvatskoj i regiji srednje i istočne Europe. Kroz ovakve strukturirane i korisnicima prilagođene programe potpore fokusirane na edukaciju, umrežavanje i financijsku podršku, ACT Grupa omogućava brzi rast poduzeća s pozitivnim društvenim utjecajem.

Strogi kriteriji

Društvena poduzeća koja sudjeluju u natječaju odabrana su prema strogim kriterijima koje je definirala Njemačka agencija za financiranje društvenih poduzeća (FASE), gdje su procijenjeni društveni i ekološki aspekti poslovnih ideja, kao i učinkovitost poslovnih rješenja u rješavanju socijalnih ili ekološki problema, mjerljivost postignutih rezultata i održivost društvenih poduzeća za rad na tržištu.

U prethodnim fazama projekta Finance4SocialChange, Ascalia, MIRET, STEMI i druga društvena poduzeća sudjelovali su u kombiniranom iskustvu učenja kroz Akademiju za dizajn investicija društvenog utjecaja, mentorske sesije i mentorske radionice posvećene pripremi i izradi poslovnih planova za završno natjecanje.

Projekt Finance4SocialChange podržan je od strane EU kroz prekogranični program Interreg Danube. Okuplja partnere iz 12 zemalja Podunavske regije koji nastoje razviti praktična rješenja i učinkovitiji regulatorni okvir za investiranje s društvenim utjecajem.

O projektima

Ascalia omogućuje tvornicama uštedu energenata i proizvodnih resursa, što ne samo da diže efikasnost proizvodnje, već i smanjuje utjecaj tvornica na okoliš. Rješenje se bazira na AI i IoT tehnologijama prilagođenima za tvornice koje imaju stroge sigurnosne zahtjeve, dok im strojevi nisu nužno najnovijeg datuma. Ascalia olakšava modernizaciju bez potrebe za velikim kapitalnim ulaganjima.

Miret je inovativni ekološki brand i tvrtka za razvoj prirodnih materijala s fokusom na održiva rješenja koja nisu štetna za okoliš. Početkom 2020. godine MIRET je lansirao svoju drugu generaciju eko tenisica izrađenih od 97% prirodnih materijala. Tvrtka je uložila 5 godina u razvoj, ispitivanje i proizvodnju jedne od najekološkijih linija obuće na svijetu te neprestano razvija proizvode koji brinu za čovjeka i prirodu.

STEMI je tvrtka čija je misija privlačenje mladih u svijet znanosti, tehnologije i inovacije, tzv. STEM područje. Vjeruju da je to jedini način na koji će ljudi postići značajan napredak u dostizanju 17 Globalnih ciljeva održivog razvoja (SDGs). Kroz svoje proizvode, tehnološke avanture, STEMI mlade transformira iz konzumenata tehnologije u stvaraoce te ih inspirira na poduzetništvo i stvaranje novih tehnologija, a školama pomaže da svoje učionice pretvore u inovacijske laboratorije.