Devet grešaka koje vam mogu uništiti ugled

95
ugled

Mnogim uspješnim osobama nešto je zajedničko – besprijekoran ugled koji nije lako izgraditi ni održavati. Legendarnom Warrenu Buffetu pripisuje se izjava kako je “potrebno 20 godina da se ugled izgradi, a dovoljno je pet minuta da se upropasti.”

Ako niste izgradili dobru i cijenjenu sliku o sebi, još uvijek nije kasno da to popravite. CNBC u rubrici Make It donosi savjete devet pripadnika grupe The Oracles (Proroci) o greškama koje mogu negativno utjecati na vašu reputaciju. The Oracles je grupa uspješnih (i bogatih) globalnih poduzetnika koji svojim savjetima nastoje pomoći poduzetnicima u razvoju.

1. Ne vjerujete svom instinktu

“Ako vam se čini da nešto nije kako treba, vjerojatno i nije. Bio sam na zabavama na kojima se nudio kokain. I znao sam da ako ostanem tamo, nitko će vjerovati da ne uzimam kokain. Zato sam uvijek odlazio s takvih zabava”, rekao je komičar Jay Leno.

“Ne zanemarujte svoj instinkt jer on je u 99 posto situacija ispravan. Ne opravdavajte se i ne preispitujte ga. Prihvatite ga i krenite dalje”, poručuje Leno.

2. Zanemarivanje vlastite online reputacije

“To je neizbježno: kada postanete uspješni, ljudi će na internetu početi objavljivati loše stvari o vama. Nikada ne uzimajte te pritužbe ili komentare olako. Zaštitite svoj brend i reagirajte odmah, telefonom ili izravnom porukom. Ako je moguće, učinite to osobno.

Uobičajeno je, kada nekome pokažete da vam je doista stalo i da želite riješiti stvar mirnim putem, da taj netko povuče post ili čak napiše kako ste sjajni. Prihvatite takve situacije kao mogućnosti, a ne probleme.

Ali morate znati prepoznati u kojim se situacijama vrijedi boriti, a od kojih se treba odmaknuti. Neki samo žele stvarati buku i širiti negativne vibracije – a to je ono što treba izbjegavati”, savjetuje Grant Cardone, osnivač Cardone Capitala, nekretninskog carstva vrijednog 750 milijuna dolara.

3. Zadovoljavate se ispunjenim očekivanjima, umjesto da ih nadmašite

“Bez obzira je li riječ o poslu ili u vašem osobnom životu, puko ispunjenje očekivanja nije dovoljno. Uvijek morate težiti ka višem, ka tome da nadmašite očekivanja i učinite što je više moguće.

Na primjer, kada dobijete elektroničku poštu ili tekstualnu poruku, ne budite kao većina koja odgovara idući dan. Iznenadite osobu koja vam je poslala poruku i odgovorite joj odmah. Ljudi to primijete. Sviđa im se kada nadmašite njihova očekivanja i zbog toga vas poštuju”, tumači Mike Peters, poduzetnik, filantrop, član odbora zaklade XPRIZE i osnivač grupe Yomali, koja je na internetu ostvarila promet veći od milijardu dolara.

4. Odabirete kraći put

“Danas svatko s pametnim telefonom može postati fotograf, autor videa ili tekstova. Upravo zato što se sve može tako brzo, lakše je nego ikada napraviti traljav posao i sklepati nešto za jedno poslije podne.

Ali da biste izgradili ugled, morate pokazati kvalitetan, promišljen i vrijedan rad. To može potrajati godinama, od studija preko prakse i napornog rada. Zbog toga malo ljudi u tome uspijeva.

Za izgradnju reputacije – one zbog koje vas ljudi vole i zbog koje žele raditi s vama – ključno je da ne birate prečice”, kaže Jonathan Goodman, osnivač razvojnog centra za osobne trenere.

5. Sramite se neuspjeha

“Lako se obeshrabriti nakon velikog neuspjeha. Ali ako se zbog toga osjećate loše i sramite se, možete izgubiti iz vida sve ono što radite dobro i ono čime utječete pozitivno na živote drugih ljudi.

U početku karijere teško sam se nosio s neuspjesima, pogotovo kada su ih pratile kritike. Ali naučio sam da čak i kad sve napraviš ispravno, uvijek će biti ljudi koji će vas pokušati omalovažiti. To je priroda igre.

To vam također pomaže da budete otvoreni prema svojim neuspjesima. Ako ćete svoju priču i uspjeh dijeliti sa svijetom, uvijek budite potpuno transparentni. Kada podijelite i dobro i loše, kritičari će s vremenom biti na vašoj strani”, pouka je Marcella Arrambide, osnivača Day Trading Akademije i suosnivač investicijske tvrtke SpeedUpTrader.

6. Prijetvorni ste

“Vaš ugled ne ovisi samo o vašem radu ili vjerodostojnosti. Ona je također proizvod energije koju odašiljete.

Možete se pokazati kao impresivna osoba koja je postigla nevjerojatne stvari, ali to neće nadjačati ono što drugi intuitivno osjećaju o vama. Ljudi često prepoznaju kada je netko prijetvoran.

Uspjeh na kraju dana ovisi o tome jeste li bili vjerodostojni. Kada živite apologetski, u skladu sa svojim vrijednostima, zasjat ćete tako da će to biti nemoguće ignorirati”, ističe Katrina Ruth, osnivačica i izvršna direktorica “Katrina Ruth Showa”, višemilijunskog internetskog trenerskog portala za poduzetnike.

7. Dajete prioritet pogrešnim stvarima

“Neki ljudi prihvaćaju sumnjive poslove kako bi zaradili nekoliko dolara, ali takvi poslovi nisu vrijedni toga. Vaša je reputacija znatno važnija od novca. Ona je slična roditeljstvu: želim da me moja djeca uvijek gledaju kao uzor”, razlaže Yuri Elkaim, osnivač i izvršni direktor Healthpreura, bivši profesionalni sportaš i autor najprodavanijeg filma New York Timesa.

“Kada govorimo o mojoj tvrtki, na primjer”, nastavlja Elkaim, “uvijek se pitam gradimo li posao tako da bude prihvatljiv našim klijentima? Brinemo li se dovoljno o njima i jesmo li dovoljno učinkoviti? Jesmo li ponosni na ono što radimo?”.

8. Osjećaj krivnje

“Prije nekoliko godina izgubio sam sve u Ponzijevoj shemi. Još gore, moji prijatelji i obitelj također su prevareni i izgubili su milijune dolara. Nosio sam u sebi ogromnu krivnju. Osjećao sam bijes i sram. Kako sam mogao biti tako naivan? Kako sam mogao pogriješiti? Kako ću ikada obnoviti svoju reputaciju i dobiti povjerenje drugih?

Ali tada sam se okrenuo riječima svojih junaka koje su mi u trenucima očaja davale snagu. Zig Ziglar (Hilary Hinton “Zig” Ziglar, 1926. – 2012., američki autor, prodavač i motivacijski govornik, op. ur.) je rekao: ‘Ako učite iz poraza, niste izgubili’. I Winston Churchill me podsjetio da ‘uspjeh nije konačan, neuspjeh nije fatalan. Hrabrost da nastavimo dalje je ono što se pamti’.

Suočio sam se sa situacijom. Ispričao sam se, preuzeo odgovornost tamo gdje sam mogao i družio sam se s onima koje sam povrijedio. Vrhunska reputacija ne znači da nikada nećete pogriješiti; to je način na koji odgovarate na pogreške, ono što pokazuje dubinu i snagu vašeg karaktera”, kaže Tom Shieh, direktor tvrtke Crimcheck, član savjetodavnog odbora Defy Venturesa i savjetnik Tiny Devotionsa.

9. Nedosljednost

“Kao vođa, uvijek biste se trebali pitati: ‘Jesam li učinio ono što sam rekao da ću učiniti i jesam li u tome bio dosljedan?

Ugled je povezan s vašim odnosom prema istini. Podmuklost lošeg ugleda je da ste podlegli ljudskim manama i da ste ljude koji su vam vjerovali povrijedili kršenjem vaših etičkih normi.

Ako želite poboljšati svoj ugled i promijeniti svoj odnos s drugim ljudima, morate govoriti ono što mislite, živjeti ono u što vjerujete i prenositi svoju istinu podučavajući druge. Najvažnije je da u tome budete dosljedni”, poručuje Allyson Byrd, trenerica prodaje koja je prošle godine za klijente prihodovala od prodaje 13 milijuna dolara, autorica Amazonova bestselera “Leave Your Mark” i osnivačica udruge The ‘Church’ of Profit Acceleration.