Pet savjeta poduzetnicima za lakše preživljavanje 2021. godine

Steve Jobs rekao je: "Inovacija razlikuje vođu od sljedbenika". Dakle, ako želite postati lider u svojoj industriji ili niši, morate inovirati. To obuhvaća marketing, isporuku proizvoda, zadržavanje kupaca...

103

Pandemija i njene posljedice iznenadile su mnoge poduzetnike. A to je pak dovelo do propasti dijela poduzeća i obrta. Istraživanje tvrtke Yelp objavljeno krajem prošle godine pokazalo je da je u Sjedinjenim Državama zbog pandemije trajno zatvoreno oko sto tisuća poduzeća. Drugim riječima, 60 posto poduzeća zatvorenih zbog pandemije više se neće otvoriti. U Italiji je zatvoreno 70.000 tvrtki, od toga 17.500 trajno.

U Hrvatskoj nema pouzdanih podataka, ali iz ugostiteljskih krugova doznajemo da je odjavljeno oko tisuću obrta te da je 42 posto poslovnih subjekata u blokadi. Industrija događanja i putničke agencije nisu zatvorene odlukom stožera, ali praktično već godinu dana ne rade i nemaju prihode.

Situacija je prilično frustrirajuća za poduzetnike. Gradite posao godinama, ulažete… i onda sve krene nizbrdo zbog nekakvog virusa dok na kraju ne propadnete.

Svaki vlasnik tvrtke, bez obzira na njenu veličinu, trebao bi planirati i pripremiti svoje poslovanje za takve izazove.

Svakodnevno nastaju nove inovacije koje kupcima pojednostavljuju proces kupnje, Ako vaša tvrtka ne radi na inovacijama i ako ne tražite način kako olakšati život svojim kupcima, riskirate da ih preuzmu oni koji to rade.

Steve Jobs rekao je: “Inovacija razlikuje vođu od sljedbenika”. Dakle, ako želite postati lider u svojoj industriji ili niši, morate inovirati. To obuhvaća marketing, isporuku proizvoda, zadržavanje kupaca…

Svaka godina donosi nove izazove, ali 2021. ipak je malo drugačija, posebnija. Evo nekoliko savjeta kako da lakše očuvate svoj biznis u neizvjesnim vremenima.

Potaknite vaše kupce da razmišljaju o vama

Marketing je važan u svakom poslu. Tvrtke koje su preživjele 2020. su one koje su zadržale pozornost svojih kupaca. Iako više nema potpunog zatvaranja gospodarstva kakvo smo imali lanjskog proljeća, neka ograničenja još uvijek postoje i mnogi su daleko od normalnog poslovanja, što se odražava u padu prihoda. No, ne biste zbog toga trebali zaustaviti ulaganja u marketing. Smanjite marketinški proračun, ali nemojte ga ukinuti.

Marketing vam omogućuje da razumijete potrebe svojih kupaca, da ih obrazujete, da privlačite nove i da ih potaknete da ostanu vaši klijenti. Naravno, neće sve marketinške strategije izravno potaknuti prodaju, ali ako ste dosljedni, na kraju ćete ostvariti rezultat.

Platforme za društvene medije bi vam u tome trebale biti najbolji prijatelji u narednim godinama. Istraživanja pokazuju da gotovo 50 posto svjetske populacije koristi društvene medije. To je više od tri milijarde korisnika širom svijeta.

Da biste zadržali pozornost svojih kupaca, morate biti prisutni tamo gdje vas mogu vidjeti. A online marketing je strategija koja vam to omogućuje. Bez obzira na to hoćete li se odlučiti za influencere ili plaćanje oglasa na društvenim mrežama, morate se potruditi da vaši kupci razmišljaju o vama.

Angažirajte najbolje

Vrsni zaposlenici znače sjajno obavljen posao. Ako želite steći prednost pred konkurencijom, za svoj posao morate pridobiti najbolje ljude. Bez njih nećete svojim kupcima moći pružiti najbolju uslugu i korisničko iskustvo.

To nadilazi puko zapošljavanje pravih ljudi. Dobar izbor zaposlenika treba nadograditi edukacijom i zadovoljstvom što imaju priliku raditi za vas. Iz toga proizlazi razumijevanje, saznanje da ste stvorili zdravo radno okruženje i da ste svojim zaposlenicima pružili priliku da daju puno doprinos uspješnom poslovanju.

Kako stvoriti pozitivno radno okruženje? Svi vole da ih se uvažava. Dakle, vaš posao je da kao vlasnik poduzeća stvorite okruženje u kojem će svi moći izreći svoje mišljenje i ideje o određenim stvarima. To se može organizirati kroz tjedne sastanke. Tako možete znatno podići produktivnost, a to je pak važna komponenta uspješnog poslovanja.

Osigurajte svoju imovinu

Mnoge stvari mogu naštetiti imovini vaše tvrtke i nanijeti vam financijski gubitak. Nije ugodno izgubiti imovinu zbog pravnog spora. Mnogi poduzetnici previđaju takvu mogućnost. Zato je važno osigurati svoju imovinu.

Nitko se ne upušta u pokretanje posla razmišljajući o mogućnosti sudskog spora, No, mnogi poduzetnici zbog toga zapadnu u nevolje. Sedamdeset i osam posto optuženih u SAD-u nikada nije mislilo da će im se to dogoditi. Sony je izgubio 200 milijuna imovine, a to se moglo izbjeći da su osigurali svoju imovinu na vrijeme.

Financiranje i proračun

Svakom poduzeću treba novac kako bi ostvarilo svoje ciljeve. Proračun usmjerava vaše poslovanje i rizično je poslovati bez njega.

Tvrtke svih veličina trebala bi planirati proračun ako ne žele ugroziti svoje financijsko zdravlje. Zanemarivanje proračuna može izazvati razne probleme. Osim toga, malim tvrtkama proračun pomaže da zadrže fokus.

Planiranjem proračuna određujete hoće li vaš marketing, akvizicije, nagrade zaposlenicima i drugi poslovni potezi proći bez problema. Trebali biste predvidjeti sve dugoročne i kratkoročne financijske potrebe. To će vjerojatno zahtijevati angažiranje knjigovođe koji će voditi evidenciju o svim poslovnim prihodima i rashodima.

Budite spremni na prilagodbe

Patrick J. Rottinghaus sa Sveučilišta Missouri definira prilagodljivost kao “sposobnost suočavanja s promjenama i iskorištavanja promjena te sposobnost oporavka nakon što vam nepredviđeni događaji promijene životne planove”.”

Nitko nije predvidio kakva će biti 2020. godina, ali ona je bila takva kakva jest i svi smo se morali prilagoditi da bi opstali. Morali smo zaboraviti uobičajene načine poslovanja. Prihvatili smo virtualne sastanke, rad i obrazovanje na daljinu, održavanje fizičkog razmaka i prekid fizičkih dodira. Sve to najviše je utjecalo na tvrtke koje su svoje poslovanje temeljile na izravnom kontaktu s klijentima.

Godina 2021. je neizvjesna, ali ono što vam najviše treba da biste preživjeli je sposobnost prilagodbe. Bez obzira na to je li riječ prodaji usluga ili proizvoda, marketingu ili interakciji s vašim kupcima, morate biti spremni prilagoditi se onome što tržište traži i kreativno ga napasti.