Vještine koje mora usavršiti svaki poduzetnik

Savjeti za poduzetnike kažu kako on mora biti dobar komunikator, raditi na brendiranju, obratiti pozornost na prodaju i strategiju i ne zanemariti financije

309
savjeti za poduzetnike

Iako još nitko nije pobijedio u raspravi da li se poduzetnikom rađa ili postaje, svi koji se žele, ili su se već upustili u poduzetničke vode, moraju usavršiti neke vještine.

Donosimo nekoliko savjeta za poduzetnike stručnjaka s portala entrepreneur.com.

1. Komunikacija

Kada ste “sam svoj gazda” može vam se učiniti da komunikacija nije jako važna budući da nemate zaposlenika s kojima morate komunicirati. Ali još uvijek morate komunicirati s klijentima bilo e-mailom bilo telefonom, a odgovarajuće poruke morate poslati i preko društvenih mreža.

Ako imate zaposlenih, komunikacija je još važnija jer ona loša, između ostaloga, može dovesti do pada produktivnosti.

Čak i manje vješti komunikatori moraju obratiti pažnju na to kako ljudi reagiraju na njih. U razgovoru svakako upitajte sugovornika razumije li vas i dajte mu mogućnost da postavi pitanja kako bi stvari bile jasnije.

2. Brendiranje

Brendiranje počinje aktivnošću na društvenim mrežama, a oblikuje se objavom sadržaja uglavnom na web stranicama. I pri malom broju objava oprez je nužan kako ne bi izazvao negativne reakcije.

Ako niste rođeni pisac ili vam se društveni mediji čine prezahtjevnima, krenite korak-po-korak. Započnite s pisanjem jednog članka tjedno ili angažirajte profesionalca da to radi za vas. Ako se odlučite pisati samostalno, s vremenom ćete sigurno postati bolji.

3. Prodaja

Možda se ne smatrate osobom iz prodaje, ali ako vodite vlastiti posao, prodaja vas se itekako tiče. Postoje mnoge strategije prodaje bez prodaje. Sjetite se nekih razgovora koje ste imali s potencijalnim klijentima. Oni uspješni vjerojatno nisu bili teški i vjerojatno su se vrtili oko toga kako potencijalnom kupcu pomoći riješiti neki problem.

Stoga, usredotočite se na pomaganje, a ne na prodaju. Imat ćete više samopouzdanja, a i više ćete prodati.

4. Strategija

Relativno je lako razmišljati o sadašnjim aspektima vašeg poslovanja jer su rezultati vidljivi. Ali što je sa širom slikom, dugoročnim izazovima i ciljevima. Koliko često mislite o njima?
Bez stalne usredotočenosti na strategiju i procjene ne možete očekivati da ćete ostati konkurentni na tržištu.

Kako biste uspjeli, posvetite neko vrijeme sanjarenju o tome što želite za svoju tvrtku. Kamo je želite odvesti? Koju viziju imate? A sada, kako je tamo možete odvesti?
Postavite si ciljeve, a zatim izradite plan kako biste ih proveli u djelo. I napokon, ne zaboravite na ciljeve – držite ih u središtu svega što radite.

5. Financije

Kao poduzetnik morate imati barem pristojno znanje o financijama, marži, novčanom toku i izvorima financiranja.

Što su vam brojke poznatije, imat ćete više samopouzdanja i donosit ćete bolje odluke. Morate paziti na troškove, optimizaciju i prihode, a ne se samo osloniti na računovođu. Može vam pomoći određeno vrijeme koje ćete provesti u računovodstvu. Tako možete puno naučiti o dobiti i gubitku, prosječnom prihodu po klijentu i troškovima.