Ženska perspektiva educirat će poduzetnice iz slabije razvijenih županija

Javni poziv otvoren je do 20. lipnja, a na njega se mogu javiti poduzetnice iz Virovitičko-podravske, Brodsko-posavske, Vukovarsko-srijemske, Bjelovarsko-bilogorske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke i Osječko-baranjske županije

291
Ženska perspektiva

U Zagrebu je u petak predstavljen regionalni projekt Ženska perspektiva kojem je cilj pomoći poduzetnicma iz nerazvijenih područja Hrvatske u njihovu razvoju i jačanju poduzetničkih kapaciteta. Projekt je pokrenula Udruga za razvoj poduzetništva Perspektiva iz Lipika na inicijativu predsjednika Udruge Tomislava Lneničeka. Partneri u projektu su Hrvatska gospodarska i Hrvatska obrtnička komora.

“Iako u nerazvijenim područjima Hrvatske postoji velik interes i potencijal žena za pokretanjem poduzetničkih aktivnosti, prepreku u njihovu ostvarenju čini nedostatak inicijalnog kapitala koji im onemogućuje dostup Mjerama ruralnog razvoja, kao i malo,  izrazito lokalno tržište na kojem trenutno posluju. Zato putem projekta ‘Ženska perspektiva’ želimo potaknuti njihov poduzetnički potencijal te im pomoći da iz proizvođača za vlastite potrebe izrastu u komercijalne proizvođače, da usvoje tržišna razmišljanja, poduzetničke i socijalne vještine za uspješno poslovanje te postignu uvjete za korištenje mjera iz Programa ruralnog razvoja”, objasnio je na predstavljanju projekta Tomislav Lneniček.

Javni poziv otvoren do 20. lipnja

Javni poziv otvoren je do 20. lipnja, a na njega se mogu javiti poduzetnice iz sedam slabije razvijenih hrvatskih županija: Virovitičko-podravske, Brodsko-posavske, Vukovarsko-srijemske, Bjelovarsko-bilogorske, Požeško-slavonske, Sisačko-moslavačke i Osječko-baranjske županije. Poziv je namijenjen ženama koje se bave poljoprivrednom proizvodnjom, različitim oblicima agroturizma, izradom rukotvorina, tradicionalnih suvenira i proizvoda korištenih u domaćinstvu. Riječ je o aktivnostima koje su usmjerene na očuvanje hrvatske gastronomske tradicije i kulturne baštine.

U program će ući 50 poduzetnica, a Perspektiva će im omogućiti edukacijske radionice, studijsko putovanje u Istru te rad s uspješno udruženim istarskim poduzetnicama, mentorski rad stručnijih savjetnika i u konačnici promociju njihovih proizvoda na novoj web prodajnoj stranici i lakši put do kupaca njihovih proizvoda ne samo u Hrvatskoj, već i izvan granica.

Primijeniti iskustva istarskih poduzetnica

“Tijekom trodnevnog boravka u Istri u listopadu ove godine, poduzetnice koje će sudjelovati u edukacijskom programu moći će učiti kako na temelju najboljih primjera istarskih poduzetnica iz mreže Business and Professionals Women Pula i njihove povezanosti kroz zajedničku prodaju i promociju svojih proizvoda mogu sličan model njemu primijeniti kako bi plasirale svoje proizvode. Konkretni primjeri Istrijanki lako se mogu primijeniti. Želimo da to znanje i iskustvo naše kandidatkinje osobno dožive”, rekla je  voditeljica projekta Dragica Karajić.

Istaknula je da će poduzetnice nakon putovanja nastaviti s edukacijom i dobiti stručne mentore za razradu projektnih ideja i formiranja proizvoda, pripreme poslovnog plana, stjecanje znanja i vještina iz osnova financija, računovodstva te marketinga, te razvoj socijalnih vještina poput komuniciranja, upravljanja vremenom, vještina prezentacije, timskoga rada, rada sa zahtjevnim potrošačima i sličnih.

Božica Marković, direktorica sektora poljoprivrede u HGK, poručila je kako će u naredne dvije godine surađivati na ovom projektu. Iz ovih sedam županija povijesno dolazi i industrija i poduzetništvo, a Istra u koju će poduzetnice ići na studijsko putovanje je dobar primjer razvoja i brendiranja županije. Njihova iskustva će pomoći u stvaranju nove ženske perspektive. HGK kroz svoje poslovanje njeguje žensko poduzetništvo, potičemo ga na lokalnoj i državnoj razini te vjerujemo da će i ovaj projekt doprinijeti stvaranju nove vrijednosti u ovih sedam županija.”

Podaci iz ožujka pokazuju da je 30 posto obrta u vlasništvu žena, točnije više od trećine, poručila je u ime Hrvatske obrtničke komore Sanja Martinovsky, “Najviše ih je u Zagrebu, a najmanje u Požeško-slavonskoj županiji”. “Ženama su potrebni projekti poput ovog da im daju vjetar u leđa”, poručila je Martinovsky.

Projekt financira Coca-Colina zaklada

Projekt Ženska perspektiva provodit će se tijekom 2018. i 2019. godine, a u potpunosti će ga, s 250 tisuća dolara, financirati The Coca-Cola Foundation. “Coca-Cola je u Hrvatskoj prepoznala da se teško pokreću i potiču pozitivne poslovne promjene, posebno u Slavoniji. Zbog svog ekonomskog i socijalnog statusa, građani se ondje nerado upuštaju u poduzetništvo. A upravo je to ključ razvoja, posebno za zemlju koju napušta mnogo mladih žena. Istovremeno, blago njihovih tradicionalnih običaja i plodne zemlje može biti pretvoreno u proizvode po kojima  turistički Hrvatska može biti prepoznata diljem svijeta. Zato našim poduzetnicama želimo pomoći da razvojem socijalnih i poduzetničkih vještina, međusobnim umrežavanjem ideja i poslova stvore svoj vlastiti brend s kojima će zaposliti i sebe i svoje mještane te svoj kraj iz pesimizma pretvoriti u područje poslovnih prilika”, objasnila je Ana Kljaić Balenović iz Coca-Cole zašto se ta kompanija uključila u projekt.

Nakon predstavljanja Ženske perspektive održana je panel rasprava “Domaćice svojih poslovanja” na kojoj su svoje proizvode i poslovna iskustva predstavile članice Business and Professional Women Pula (BPW Pula) dr.sc. Alida Perkov, predsjednica udruge, Dragica Lukin, koordinatorica Istarska slatka košarica, Mikela Buršić Lisjak, koordinatorica Istarska slana košarica, Dubravka Orlić Bašlin, koordinatorica Istarska mirisna košarica, Darija Božac Marjanović, koordinatorica Istarska konzultantska košarica.