Piše ekskluzivno za točkanai.hr: Darko Buković, direktor EPL Nagrade
Oni koji me znaju, kao i oni koji me ne znaju tako dobro, iz mog rada i aktivnosti vrlo lako mogu zaključiti da sam posvećen pozicioniranju poslovne zajednice i poduzetnika na mjesto koje im pripada u društvu. Ni više, ni manje. Samo na ono koje im pripada. I osoba koje znaju.
Za neke je komunikacija posao, dok će drugi dodati da kvalitetno vođena komunikacija pozicionira posao, daje rezultate i stvara potrebne konkurentske i tržišne prednosti.
Živimo u vremenu instant zvijezda, kvazi i wannabe osoba koje žele ili teže biti netko ili nešto drugo ili koje pokušavaju izgledati ili se ponašati kao netko drugi, a naprosto nema izvornosti, kvalitete, autentičnosti.
Komunikacija s potpisom. U tome se krije ideja koja je rođena iz odnosa. Jednog sjajnog, dugogodišnjeg odnosa, spoja znanja i iskustva, spoja razumijevanja okružja i slušanja različitosti, pogleda koji je ponešto drugačiji sa svake od strana. Uz sve, prilagodljivost i posvećenost, ta dva P u životnoj jednadžbi, dala su dodatni obol stvaranju jedinstvene nagrade (koja na početku nije imala ovaj naziv, nego su papiri i papiri u iteraciji ideja bili izmjenjivani i komentirani).
Ideja je zapravo glasno izrečena i prokomentirana na jednoj kavi stručnjakinje za odnose s javnostima i urednika poslovnog medija, nekako baš u ovo predblagdansko vrijeme, koja se uz mnogo entuzijazma, pretvorila u priču koja danas ima svoju prepoznatljivost, koju su svojim izvrsnim odazivom potvrdili svi članovi žirija, svi sponzori i partneri, svi naši finalisti i mnogobrojna stručna javnost.
Nataša Cesarec Salopek iz Agencije IMC i ja i sustav PoslovniFM, krenuli smo nakon prve ideje i kave, ususret vremenu koje danas slavimo – realizaciji ideje koja je nosila puno upitnika, koje smo nas dvoje uspješno krenuli svladavati.
Gradili smo je na temelju našeg dugogodišnjeg iskustva, dubinskog poznavanja tržišta, svaki u svom dijelu, u želji da ovom nagradom ispunimo “kariku koja nedostaje” odnosno vrijednu nišu na tržištu poslovne komunikacije jer nagrade ove vrste do sada nije bilo na hrvatskom tržištu.
Ne manje važno, ova nagrada ujedno je i potvrda vrijednosti odnosa koje na osobnoj razini grade novinari i urednici te osobe u odnosima s javnostima, kolege u struci, klijenti i svi mi zajedno. Potvrda je da se posebice danas, možda više nego ikada ranije, pravim strategijama i istinskim i autentičnim pričama i sadržajima prilagođenima svakoj ciljnoj skupini može i treba ostvariti više.
A recept je – ne samo u ovom slučaju nego i brojnim sličnima – upornost i strateška opredijeljenost. I ako se pritom radi o strateškoj komunikaciji temelj koje jesu odnosi s javnostima, svim vrstama javnosti, imamo sve sastojke izvrsnog “recepta” koji će ovih dana biti predstavljen javnosti pod nazivom EPL Award, a u sklopu kojeg će biti dodijeljene i prve nagrade za poslovnu komunikaciju u Republici Hrvatskoj.
Što je EPL Award?
Ne, ne, ne i ne. To nije još jedna nagrada. Zašto? Zato što nema nikakvog pristupnog feeja (niti će ga biti), jer želimo biti ‘big eye’ nagrada za poslovnu komunikaciju. Da, to je zahtjevna i bit će sve zahtjevnija zadaća, ali naprosto nismo spremni dodjeljivati nagradu u tako značajnom segmentu kakva je strateška poslovna komunikacija, a da ona bude omeđena samo onima koji će se prijaviti.
EPL Award je prva nagrada za poslovnu komunikaciju odnosno konkretno nagrada za postignuća i pozitivan doprinos ostvaren na temelju upravljane i strateški vođene poslovne komunikacije – kako malih, srednjih i velikih kompanija i institucija, udruga, pojedinaca i profesionalaca u Republici Hrvatskoj.
Nagrada se na temelju uloženih komunikacijskih napora koji su pažljivo praćeni u razdoblju od siječnja do 15. listopada ove godine, sustavom “vanjskog promatrača”, dodjeljuje poslovnim subjektima različitih veličina i djelatnosti, sektora kao i institucija i udruga koji se u svom svakodnevnom radu i pristupu vode strateški vođenom komunikacijom. Dakle, onima koji prepoznaju vrijednost komunikacije i na temelju iste stvaraju svoju poziciju na tržištu i konkurentsku prednost te točku razlike koja stvara i otvara buduća poglavlja.
Uz mnoge, kako sam rekao, prijedloge i varijante, od stranih do domaćih imena, promatranja kroz ovu ili onu prizmu, tijekom proteklih mjesec ideji smo udahnuli život, nadjenuli ime koje svojim početnim slovima komunicira ono što svaka komunikacija treba sadržavati – Ethos (kredibilitet), Logos (logika ili racionalnost) i Pathos (emocija) te oko nje okupili najrelevantnije osobe u struci, a sve kako bismo joj pomogli da postane ono što svi vi od takve inicijative i očekujete te s vremenom preraste u simbol izvrsnosti u području poslovne komunikacije, ono za što se isplati truditi.
Stručni žiri broji 15 članova, a čine ga ugledni stručnjaci različitih poslovnih profila
Izniman stručni žiri
Kako je riječ o nagradi za poslovnu komunikaciju, nagradi koju treba gledati sa svih strana, pogleda koji nije samo jedna djelatnost, razmišljali smo o stručnom žiriju koji će stvarno okupiti ugledne stručnjake vrlo različitih profila. I uspjeli smo. Na naš prijedlog sudjelovanja, naprosto nismo dobili odbijenicu od nikoga. Tako žiri broji 15 članova, a čine ga ugledni stručnjaci različitih poslovnih profila: stručnjaci za komunikaciju, profesori sveučilišnih i visokoškolskih institucija, novinari i urednici, predstavnici poslovne zajednice i predstavnici institucija. Treba ih navesti imenom i prezimenom, jer su neizostavan i iznimno bitan segment cijelog nagrađivanja za poslovnu komunikaciju.
U žiriju su dr. sc. Ana Tkalac Verčič, redovita profesorica u trajnom izboru, Katedra za marketing Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, ujedno i predsjednica žirija, prof. dr. sc. Božo Skoko, redoviti profesor strateškog komuniciranja na Fakultetu političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu te suutemeljitelj Millenium promocije, prof. dr. sc. Danijel Labaš/PhD, Full Professor, pročelnik Sveučilišnog odjela za komunikologiju, Hrvatsko katoličko sveučilište, prof. dr. sc. Marijana Grbeša-Zenzerović, Fakultet političkih znanosti, Nensi Blažević, novinarka i predavačica na Fakultetu političkih znanosti, Boris Mišević, reporter RTL-a Hrvatska, Željko Kardum, urednik IMS, HRT, Ankica Mamić, vlasnica Agencija IMC, Krešimir Macan, direktor i vlasnik Manjgura agencije za odnose s javnošću, Sandro Kraljević, magistar psihologije, Saša Cvetojević, poduzetnik i investitor, Duško Ćurlić, radijski i televizijski voditelj, Marko Rakar, savjetnik, mr. spec. Tanja Pureta, mag. psych., vlasnica i direktorica poduzeća Ramiro d.o.o. te moja malenkost kao direktor Nagrade i predstavnik utemeljitelja.
Metodologija izbora
I tu smo htjeli sve pokriti, pa smo jasno raspisali sva pravila EPL Awarda. Pritom se izborni postupak sastoji se od nekoliko ključnih koraka: 2. siječnja započela je faza praćenja potencijalnih kandidata (što zapravo nitko nije znao osim nas u organizacijskom odboru i angažiranih osoba koje su o tome morale šutjeti), koja je trajala do zaključno 15. listopada, tijekom koje je izrađena početna lista potencijalnih kandidata nominiranih za nagrade. Daljnjom je analizom ta prva lista dopunjena.
Istovremeno s fazom praćenja potencijalnih kandidata provodi se i tzv. Blind Test, testiranje mogućih kandidata u stvarnoj situaciji, kada se praćenjem rada kandidata u konkretnoj situaciji ocjenjuje njihov pristup komunikaciji i način na koji odgovaraju na specifične poslovne izazove.
Slijedilo je definiranje EPL finalista i osnovnih kategorija te definiranje preliminarne liste finalista koja se dostavlja na mišljenje i nadopunu Stručnom žiriju EPL nagrade. Nakon dopune i definiranja konačne liste, EPL finalistima slao se detaljan upitnik (neki su rekli i preopširan), na temelju kojeg smo prikupili dodatne informacije o kandidatima/finalistima vezano uz upravljanje komunikacijom, komunikacijsku strategiju, upravljanje odnosima s pojedinim dionicima i postignuća. I time dobili pravu rendgen sliku finalista i komunikacije. Poslovne komunikacije.
Slijedila je faza žiriranja na temelju prikupljenih materijala u kojoj svaki od članova žirija je dobio sve upitnike, a glasovanje se odvijalo tako da je član žirija dodjeljivao svoje bodove pojedinim finalistima. Te bodovne ocjene dostavljane su isključivo članovima organizacijskog odbora, dakle druge kolege članovi žirija nisu imali uvide u ocjenama drugih. Time je osigurana potpuna diskrecija i tajnost glasovanja članova žirija. Nakon toga sve se ocjene žirija zbrajaju te se dobivaju finalisti s najvišim bodovima, laureati pojedinih kategorija nagrada. Stručni žiri može dodijeliti i posebnu nagradu za iznimna postignuća u poslovnoj komunikaciji, za one koji su pokazali izvanredan doprinos, inovaciju ili društvenu odgovornost kroz svoje komunikacijske projekte u 2024. godini.
Pet glavnih kategorija nagrada
EPL nagrada dodjeljuje se za izvrsnost u poslovnoj komunikaciji. Zato su kategorije postavljene (i osmišljene) kako bi obuhvatile širok raspon komunikacijskih napora unutar organizacija različitih veličina i sektora. Pet je glavnih kategorija EPL Award nagrade uključuju: Nagradu za mikro i male poduzetnike, nagradu za srednje poduzetnike, nagradu za velike poduzetnike, nagradu za udruge te institucije, kao i dodatno nagradu za inovativnu poslovnu komunikaciju.
Uz ove osnovne kategorije, žiri može odlučiti dodijeliti i posebne nagrade za iznimna postignuća u komunikaciji, uključujući inovacije, društvenu odgovornost i doprinos zajednici, kao i posebnu nagradu pojedincu/pojedincima koji su obilježili poslovnu komunikaciju u 2024., a što je i bit će svake godine ovisno o finalistima nagrade, kao i kvaliteti uloženih komunikacijskih napora te dostavljenih materijala.
Svečanost dodjele prve nagrade za poslovnu komunikaciju, koja će biti održana 10. prosinca 2024. godine, upotpunit ćemo i ciljanim panel razgovorom Quo vadis Hrvatska: Poslovna komunikacija jučer, danas, sutra.
Uz moderatorsku palicu Gordane Gelenčer sudjelovat će:
- John Gašparac, partner u odjelu za reviziju i računovodstvo PwC Hrvatska i vodeći partner zadužen za usluge revizije i računovodstvenog savjetovanja za PwC Slovenija;
- dr. sc. Ana Tkalac Verčič, redovita profesorica u trajnom izboru, Katedra za marketing Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i predsjednica Stručnog žirija;
- Vlatka Kamenić Jagodić, direktorica Sektora marketinga i korporativnih komunikacija Končar Grupe;
- Ljudmila Bratko Gašpić, menadžerica za korporativne poslove Heineken Hrvatska i
- Iva Ušćumlić, voditeljica Programa za razvoj SOLIDARNA – Zaklada za ljudska prava i solidarnost.
A što reći za kraj. Ili za početak tradicije.
Nagrada je priznanje svima koji prepoznaju vrijednost strateške komunikacije, vrijednost ulaganja u odnose sa svojim dionicima, za one koji rezultate tih odnosa vide već danas, ali i za one koji su godinama sustavno planirajući i provodeći svoje poslovne i komunikacijske strategije stvorili platforme za daljnje iskorake i željeno pozicioniranje na, svi ćemo se složiti, sve turbulentnijem tržištu na kojem se okolnosti, kao i kanali i načini komunikacije, mijenjaju svakodnevno.
Još nešto bitno, mi nismo ocjenjivali rade li finalisti komunikaciju samostalno ili su u to uključeni vanjski partneri, agencije. Mi smo se fokusirali na ukupnost poslovne komunikacije prema van, prema javnosti i percepciji kvalitete te komunikacije prema svim dionicima. I predani nagrađivati najbolje.
točkanai.hr medijski je partner projekta EPL AWARD 2024