Hrvatski DotMetrics mjerit će posjećenost britanskih internetskih stranica

Hrvatski startup DotMetrics postao je službeni mjeritelj posjećenosti internetskih stranica u Velikoj Britaniji čije je tržište online oglašavanja vrijedno 15 milijardi funti

330
DotMetrics - Jan Jilek
Jan Jilek_jedan od osnivača DotMetricsa

Hrvatski startup DotMetrics postao je službeni analitički sustav za prikupljanje podataka o posjećenosti britanskih internetskih stranica, što je veliki uspjeh hrvatske IT industrije.

DotMetrics je pobjedu odnio na natječaju koji je organizirao UK Online Measurement (UKOM), specijalizirana tvrtka koju su radi veće transparentnosti tržišta osnovala najznačajnija udruženja britanskih izdavača i oglašivača. Na natječaju je pobijedio u partnerstvu s Ipsosom, jednom od najvećih svjetskih agencija za istraživanje tržišta, a DotMetrics je iza sebe ostavio velike igrače na globalnom tržištu prikupljanja podataka, poput američkog comScorea.

Jan Jilek, direktor DotMetricsa, istaknuo je kako je na britanskom tržištu internet uvjerljivo najznačajniji kanal oglašavanja te da raspodjela tog budžeta ovisi o kvalitetnim podacima.

Velika Britanija je liga prvaka internetskog oglašavanja

“Velika Britanija je liga prvaka internetskog oglašavanja. Tržište je to na kojem će uskoro 70 posto ukupnog oglašavanja odlaziti isključivo na internetske kampanje i koje se smatra najrazvijenijim na svijetu. Pobijediti na takvom natječaju stvar je prestiža te odlična referenca za dalje. Već smo krenuli u pregovore za nastup i na drugim europskim tržištima. Želim istaknuti kako Hrvatska ostaje naš HUB te će se analiza podataka obavljati iz Zagreba.”,  kazao je Jilek, dodavši kako će im broj zaposlenih samo zbog ovog ugovora rasti više od tri puta, a sličan trend očekuju i u narednim godinama.

Napomenimo da je tržište online oglašavanja u Velikoj Britaniji vrijedno 15 milijardi funti, a taj budžet će se u velikoj mjeri sada raspoređivati upravo na temelju DotMetricsovih podataka.

DotMetricsu je dosad podatke prikupljao u zemljama regije, a ovo mu je prvi izlazak na tržišta Zapadne Europe. Velika Britanija će tako za hrvatske analitičare biti poseban izazov jer je riječ o najvećem europskom i trećem svjetskom tržištu u kontekstu online oglašavanja. Zato se za britansko tržište planira dodatna nadogradnja tehnologije koja bi omogućavala kvalitetniju i sadržajniju analitiku.

>>Splitski startup kreće na američko tržište

Izvorna hrvatska metodologija

DotMetrics je izvorna hrvatska metodologija koju je razvila tvrtka FistNet skupa s Ipsos Adriom. Riječ je o rješenju koje prikuplja podatke o posjećenosti internetskih stranica tako da bilježi i pohranjuje cjelokupan promet web stranice, povezujući ga s demografskim podacima iz anketa i osnovnih istraživanja.

“DotMetrics prvi je pravi ‘big data’ analitički sustav nastao u Hrvatskoj. Pratimo stvari koje su relevantne oglašivačima i nudimo različite vrste analize podataka. Naša metodologija pokazala se kvalitetnijom, ali i bržom od konkurencije. Dosad su u Velikoj Britaniji na podatke o čitanosti čekali po mjesec dana, a mi ćemo im isporučivati svakodnevno za prethodni dan-“,  istaknuo je Tomislav Fistrić, suosnivač i direktor za tehnologiju u FistNetu, dodavši kako planiraju i razvoj novih proizvoda, poput praćenja lojalnosti korisnika portala.

U DotMetricsu su već krenuli u pripremu za nastup na britanskom tržištu koji službeno počinje 1. siječnja 2021. godine, a ugovor je potpisan na sljedećih pet godina.