Pivo Plavuša rezultat 40 isprobanih recepata

"Sadašnjim prihodima od prodaje Plavuše u više od 100 kafića te nekim trgovinama pokrivamo troškove i isplaćujemo dvije plaće, a želja nam je daljnji lagani rast“, kazuje suosnivačica Brloga Ana Teskera

u 5:39 Zadnja izmjena: 13.03.2018 u 11:40
444
Brlog
Ana Teskera i Maja Šepetavec, osnivačice zadruge Brlog

Čak 40 različitih nijansi recepta za zanatsko ili popularno craft pivo isprobale su zadrugarke iz zadarskog Brloga da bi na koncu nastala Plavuša, svijetlo, american blond ale pivo, laganije okusom, ali aromatičnog karaktera. Kako nam otkriva Ana Teskera, jedna od osnivačica zadruge, ideja o Brlogu i ozbiljnijem kuhanju piva rodila se prije otprilike tri godine.

“Pivo smo prijateljica Maja Šepetavec i ja kuhale kod kuće na balkonu. U to smo vrijeme i živjele zajedno i s obzirom na to da smo bile nezadovoljne tadašnjim poslovima, odlučile smo raditi nešto što će nam biti gušt. Pa smo strast za pivom pretvorile u posao“, objašnjava.

Crowdfundingom do 80.000 kuna

Riječ je slaže se, bila o tipičnoj ideji koju je trebalo prevoriti u stvarnost. Poklopilo se da su ubrzo saznale za crowdfunding akademiju jer im je prijatelj bio u organizaciji edukacije o crowdfundingu.

“Prijavile smo se na akademiju i to smatram početkom našeg projekta jer smo tek tada detaljnije razvile poslovni plan, predstavile ga javnosti i provele kampanju.“

Ukupno 80.000 kuna prikupljenih na platformi Indiegogo s još 20-ak tisuća vlastitog novca uložile su u dizajn i uređenje prostora dobivenog od Grada Zadra u tamošnjem inkubatoru Inovativni Zadar.

Kućna radinost

“S tim nevjerojatno malim iznosom za pokretanje proizvodnje kupile smo bačve odnosno fermentore za pivo i pumpe, crijeva te popratnu opremu. Ostatak pogona smo uglavnom same sastavile od priručnih dijelova i alata.“

Iako su kuhati pivo naučile u kućnoj radinosti, njihova je sreća da je Ana ipak imala teoretsku podlogu s fakulteta budući da je studirala prehrambenu tehnologiju u Ljubljani i Splitu. „Tehnologija nastanka vina odnosno piva mi je bliska i jer sam neko vrijeme radila u obiteljskoj vinariji u kojoj još uvijek pomažem“, pojašnjava te dodaje kako je bilo relativno lako iz jedne industrije prijeći u drugu.

>>Tajna uspjeha baranjskog kulena Matijević su domaći začini

“Već sam poznavala dijelove poput bačve i pumpe, ali caka je bila u usavršavanju recepta. Naše pivo Plavuša korak je dalje od piva koja nastaju u pivovarama masovne proizvodnje“, uvjerena je Ana. Brlog je zadruga i ima 15 članova od kojih svaki pridonosi svojim znanjem i radom. Zaposlene su samo Ana i Maja i njih dvije od proizvodnje piva i žive.

Kapacitet 8.000 litara mjesečno

“Sadašnjim prihodima od prodaje Plavuše u više od 100 kafića te nekim trgovinama pokrivamo troškove i isplaćujemo dvije plaće, a želja nam je daljnji lagani rast“, kazuje Ana. Prisjeća se kako su u pogone nakon inicijalnih 100.000 kuna nakon godinu i pol dana iz prihoda uložile dodatnih 150.000 kuna čime su nadogradile opremu i kapacitet.

Dodaje kako Brlog trenutačno može proizvesti najviše 8.000 litara piva mjesečno. „Kako bismo postali bolji i učinkovitiji trebamo još jedan ciklus ulaganja“, napominje.

Kako su do sada išle korak po korak i „pokrivale koliko im je deka duga“, novac osvojen na natječaju Pokreni nešto svoje sigurno će im itekako dobro doći za daljnja neophodna ulaganja.

>>OPG Barbarić: Od vlastitog voća do nagrađivanih rakija

Nova ulaganja

“Planiramo unaprijediti rashladni sustav kao najosjetljiviji dio proizvodnje koji se pokazao kritičnim tijekom ljeta. Nakon obnove trebali bismo imati velike uštede na energiji, vodi, a trebale bismo i ubrzati proizvodnju te udariti temelje za pojednostavljeno širenje jer se na taj rashladni sustav lako dodaju novi kapaciteti odnosno bačve.“

Tehnološki dio u proizvodnji piva i dalje Ana i Maja uglavnom odrađuju same uz pomoć nekih kolega pivara. Problem im predstavlja i skučen prostor ponajprije skladište, ali sve uspijevaju zhvaljujući dobroj organizaciji.

>>Trakbar: Sustav za upravljanje barovima i restoranima

U skoroj budućnosti lansirat će još jednu vrstu piva, planiraju širenje zadruge, prikupljanje investicija i prelazak u novi prostor. “Željele bismo otvoriti kušaonicu koja bi u konačnici mogla prerasti u pivnicu. Za početak bi to trebalo biti mjesto gdje se pivo može kušati i kupiti“, zaključuje Ana.