Vodič za male poduzetnike – kako preživjeti vrijeme koronavirusa

Ako svi zajedno ravnomjerno podnesemo teret novonastale situacije, i poslodavci i posloprimci, imat ćemo se gdje vratiti nakon stabilizacije i normalizacije poslovanja.

314
Vodič za male poduzetnike
Image by Free-Photos from Pixabay

Portal Žene i novac objavio je Vodič za male poduzetnike – kako se ponašati i ostati stabilan u vrijeme krize u poslovanju uzrokovane koronavirusom. Tekst prenosimo u cijelosti.


Cilj plana je pomoći ekosustavu da ostane stabilan i da male uslužne kompanije prežive. Sigurno će biti profitera koji će htjeti zaraditi kratkoročno, no treba ih izbjegavati i upozoriti ih da sada nije vrijeme u kojem se gleda zarada, već preživljavanje.

Vaši poslovni suradnici će biti tu i nakon što prođe ova situacija i bitno je da budete maksimalno korektni prema svima, što najviše uključuje transparentnost jer se tu radi o financijskoj egzistenciji mnogih ljudi.

Ako svi zajedno ravnomjerno podnesemo teret novonastale situacije, i poslodavci i posloprimci, imat ćemo se gdje vratiti nakon stabilizacije i normalizacije poslovanja.

>>Paket od 63 mjere za ublažavanje ekonomskih posljedica koronavirusa

>>Vlada pokrenula web stranicu koronavirus.hr

Vodič za male poduzetnike – kako se ponašati za vrijeme ove krize

  • Projekcija novčanog tijeka u iduća 2 tjedna, 4 tjedna, 8 tjedana, 12 tjedana
  • Projekcija troškova u idućem razdoblju
  • Transparentna komunikacija s radnicima o planovima za iduće razdoblje
  • Organizirati rad za koji nije potreban dolazak na lokaciju – omogućiti radnicima osnovna sredstva za rad
  • Ako problem s novčanim tijekom dolazi za tjedan, dva, ODMAH s radnicima dogovoriti dopuste i po potrebi NEPLAĆENE dopuste, cilj je smanjiti troškove i sačuvati radna mjesta. U ovom periodu je važno da radnici imaju za osnovne troškove života, ponajviše hranu i potrepštine.
  • Ne smanjivati radnicima plaće bez aneksa ugovora o radu
  • Marketinške i slične aktivnosti smanjiti na minimum i obraćati pažnju na ispunjavanje KPI; imati razumijevanja za marketinške agencije, cijene oglašavanja će najvjerojatnije pasti, no ne smijemo ih iskorištavati jer i oni moraju preživjeti
  • Transparentno pričati s kupcima i dobavljačima, biti razuman u prijedlozima
  • Odobriti kratkoročni moratorij plaćanja kupcima
  • Tražiti kratkoročni moratorij plaćanja ključnim dobavljačima
  • Objasniti dobavljačima koji nisu ključni kako će biti kašnjenje u plaćanjima
  • Država treba s bankama dogovoriti moratorij na kredite (fizičkim i pravnim osobama)
  • Ako je moguće, dogovoriti kratkoročno sniženje cijene ili odgodu plaćanja najma poslovnog prostora ili ga u potpunosti otkazati ako je značajan trošak
  • Imati strpljenja i razumijevanja za sve što dolazi

Želja nam je ovim planom spasiti što je moguće više poslovnih subjekata koji ulaze u jako izazovno razdoblje, a posljedično tome i radna mjesta. Želimo se svi pripremiti na vrijeme i smanjiti posljedice koje će malo poduzetništvo trpiti.


 

Autori su Kristina Ercegović, urednica portala Žene i novac, Marijana Šarolić Robić, pravnica, Bojan Bernik, web poduzetnik i Stevica Kuharski, investitor, Fil Rouge Capital.