Čistoća zraka i vode te klimatske promjene brinu svakog drugog ispitanika

Zabrinutost za klimatske promjene i globalno zagrijavanje u posljednjih 20 godina porasla je s 13 posto korisnika na njih 50 posto, pokazalo je najnovije istraživanje Ericsson ConsumerLaba

51

Najnoviji Ericssonov ConsumerLab izvještaj otkriva nove uvide u stavove korisnika o izazovima održivosti te o potencijalu tehnologije kao podrške u povećavanju vlastitog pozitivnog učinka. Utemeljen na studiji provedenoj na 12.000 korisnika interneta iz cijelog svijeta, izvještaj otkriva trenutačne korisničke stavove o okolišno održivim stilovima života.

Pitanje održivosti se sve više pojavljuje u svim dijelovima društva, od vlada, preko kompanija, do milijuna školaraca koji štrajkaju u sklopu inicijative Fridays for Future. No, kakvi su stavovi korisnika o time? Odražavaju li njihove navike i aktivnosti njihovu percepciju i smatraju li da je ICT alat koji im može pomoći da se pozabave svojim potencijalnim utjecajem? Ericssonov najnoviji ConsumerLab izvještaj bavi se upravo tim temama.

Na primjer, samo u posljednja dva desetljeća, zabrinutost zbog zagađenja zraka i vode porasla je s jednog od pet korisnika na gotovo svakog drugog. Zabrinutost za klimatske promjene i globalno zagrijavanje je također porasla s 13 posto korisnika na njih 50 posto.

>>Hrvatski startup razvija ugradbeni panel koji upija stakleničke plinove

>>Zagrebački startup gradi digitalni sustav protugradne zaštite

Izvještaj također uključuje mišljenja korisnika o pitanju krajnje odgovornosti za ublažavanje utjecaja na okoliš. Globalno, 8 od 10 korisnika smatra da su vlade odgovorne za zaštitu okoliša, a 70 posto ih smatra da su građani također odgovorni. Jasno je da korisnici također vide potrebu za zajedničkim djelovanjem, a 5 od 10 ih očekuje da kompanije i brandovi preuzmu svoj dio odgovornosti.

Tehnološke inovacije ključne za rješavanje okolišnih izazova

Korisnici također smatraju da su tehnološke inovacije ključne za hvatanje ukoštac s budućim okolišnim izazovima što potvrđuje 46 posto ispitanika. Osim toga, 36 posto njih bi htjelo da im uređaji nude savjete o ekološki svjesnijem življenju.

Zanimljivo je da korisnici koji smatraju da će tehnologija biti ključna u rješavanju budućih okolišnih izazova izražavaju gotovo dvostruko veći interes od ostalih za različita ICT rješenja koja bi im pomogla da žive ekološki svjesnije.

“ICT alati i usluge mogu imati značajnu ulogu u pomoći korisnicima da u svojem svakodnevnom djelovanju smanje svoj osobni utjecaj na okoliš,” kaže Zeynep Ahmet Vidal, viši istraživač u Ericsson Consumer & Industry Lab i autor ovog izvještaja.

“U našem izvještaju vidimo da korisnici uistinu vide ICT kao korisnog pomagača u svojem svakodnevnom životu, što zbog zaštite okoliša, zdravlja, troškova ili razloga koji se tiču komocije. No, ICT također ima potencijal omogućavanja budućih inovacija u klimatskom djelovanju, gdje pružatelji usluga imaju jedinstvenu priliku i poziciju da pruže nova rješenja koja mogu pomoći korisnicima u održivim odabirima u svakodnevnom životu.”

Ispitivanje je provedeno na uzorku od po tisuću ispitanika iz SAD, Brazila, UK, Njemačke, Španjolske, Rusije, Republike Južne Afrike, Kraljevine Saudijske Arabije, Indije, Malezije, Kine i Australije.