Tehnologija: 10 glavnih potrošačkih trendova za 2018.

Korisnici očekuju da interakciju s tehnologijom kontroliraju intonacijom, izrazima lica i govorom tijela

u 5:47 Zadnja izmjena: 29.12.2017 u 10:53
187
Ericsson ConsumerLab

Istražujući budućnost iz perspektive ranih usvojitelja, Ericsson ConsumerLab predstavio je sedmo izdanje svog godišnjeg izvještaja o glavnim potrošačkim trendovima.

U izvještaju se ističe promjena paradigme s obzirom da krajnji korisnici očekuju kako će digitalna tehnologija sve više biti upravljana na način blizak ljudima. Govor tijela, izražaji lica i intonacija će biti nadodani glasu i dodiru u upravljanju tehnološkim uređajima, olakšavši usvajanje u sve bržem ritmu tehnoloških promjena.

Kliknite na sliku za uvećani prikaz

Ovo je 10 glavnih potrošačkih trendova u 2018. godini i nakon toga:

1. Vaše tijelo je korisničko sučelje

Više od polovice sadašnjih korisnika pametnih glasovnih pomoćnika vjeruje da ćemo geste koristiti za interakciju s tehnologijom kao što to radimo s ljudima. Oko dvije trećine ih smatra da će se to dogoditi u svega tri godine.

2. Prošireno slušanje

Čak 63 posto korisnika želi slušalice koje prevode jezike u stvarnom vremenu. 52 posto ih želi koristiti za blokiranje zvuka hrkanja člana obitelji.

3. Vječni početnici

30 posto korisnika kaže da nove tehnologije otežavaju održavanje vještina u skladu s najnovijim postignućima. No, čini nas i stručnjacima u trenutku. 46 posto korisnika kaže da im internet omogućava da uče, ali i zaboravljaju brže nego ikad.

4. Društveno odašiljanje

Društveni mediji su zasićeni tradicionalnim odašiljanjem jednostranih poruka. No, pola korisnika smatra da će UI biti korisna za provjeru vjerodostojnosti objava na društvenim mrežama.

5. Inteligentni oglasi

Oglasi bi mogli postati i suviše pametni. Više od pola korisnika proširene ili virtualne stvarnosti misli da će oglasi postati toliko realistični da će na kraju zamijeniti same proizvode.

6. Komunikacija koja plaši

50 posto ispitanih misli da bi ih preplašilo ako ne bi mogli razlikovati čovjeka od stroja. 40 posto bi također uplašilo ako bi pametni telefon reagirao na njihovo raspoloženje.

7. Društvo dokolice

32 posto studenata i zaposlenih ne smatraju da im je posao potreban za smisao života. 40 posto ispitanih bi željelo robota koji radi i zarađuje za njih te im omogućuje slobodno vrijeme.

8. Vaša fotografija postaje soba

Zamislite da možete ušetati u fotografiju te oživjeti sjećanje. 3 od 4 ispitanika vjeruje da će u svega pet godina virtualnu stvarnost koristiti za šetnju po fotografijama koje su snimili pametnim telefonom.

9. Ulice u zraku

Gradske ulice mogu biti zagušene prometom, ali nebo ostaje slobodno. 39 posto ispitanih misli da njihov grad treba imati prometni sustav namijenjen dronovima i letećim vozilima. No, gotovo toliko ispitanih brine da bi dron mogao pasti na njihovu glavu.

10. Napunjena budućnost

Povezani svijet zahtijevat će mobilnu snagu. Više od 80 posto ispitanih misli da ćemo u svega 5 godina imati dugotrajne baterije i da se više nećemo morati brinuti o punjenju.

Michael Björn, odgovoran za istraživanja u Ericsson ConsumerLabu, kaže: “Ulazimo u vrijeme u kojem uređaji neće imati tipke niti prekidače i neće ih biti potrebno kontrolirati digitalno putem vašeg pametnog telefona. U stvari, ovo je neizostavna promjena jer bi ljudima bilo teško naučiti nova korisnička sučelja za svaki uređaj povezan s Internetom stvari. Danas treba poznavati niz pojedinosti vezanih uz uređaje koje koristite. No, u budućnosti uređaji će poznavati vas. Da bi to postalo stvarnost, uređaji moraju moći poslati složene podatke o interakciji s ljudima u procesiranje temeljeno na oblaku te intuitivno odgovoriti u svega nekoliko milisekundi, što povećava zahtjeve na sljedeću generaciju povezivosti.“

Uvidi u ovome izvještaju temelje se na globalnim istraživačkim aktivnostima Ericsson ConsumerLaba u više od 22 godine te podacima iz online ispitivanja naprednih korisnika interneta u 10 utjecajnih gradova širom svijeta, obavljenom u listopadu 2017. godine. Premda studija predstavlja svega 30 milijuna građana, njihov profil ranih usvojitelja čini ih važnim za razumijevanje trendova u budućnosti.