Na konferenciji u Poreču održanoj od 23. do 25. svibnja Combis je predstavio i Excursor – digitalnu platformu za cjelovitu turističku ponudu namijenjenu organizatorima izleta, turističkim agencijama, hotelima te ostalim ponuditeljima smještaja i izvanpansionskog sadržaja. Excursor je prvi put predstavljen u ožujku, na 3T – Tourism, Travel & Tech konferenciji, no tada je naglasak bio na tehnološkom modelu platforme. Ovoga puta smo od Tatjane Peček, poslovne konzultantice u Combisu, doznali nešto više o poslovnom modelu Excursora.
“Kroz Excursor želimo svim sudionicima u procesu omogućiti bolje poslovne rezultate. S jedne strane su hotelijeri i drugi pružatelji usluga smještaja kojima platforma pomaže da prošire ponudu i usto im generira određeni dodatni promet, a s druge strane su organizatori izleta te drugih izvanpansionskih sadržaja i turistima zanimljivih događanja koji s Excursorom mogu proširiti prodajnu mrežu”, tumači Tatjana Peček.
“Combis je napravio platformu koja je dostupna svima uz plaćenu naknadu za uslugu korištenje platforme. Za sada smo se povezali s dvije veće turističke agencije odnosno njihovim online sustavima za praćenje izleta. To znači da u svakom trenutku znamo koliko ima raspoloživih mjesta, a svaka promjena u ponudi izleta – na primjer mjesto okupljanja (pickup point) ili odgoda zbog lošeg vremena – ažurirana je u sustavu u istom trenutku kada ju organizator ubilježi u sustav.
S druge strane imamo manje turističke agencije ili organizatore izleta koji se, ako to žele, mogu priključiti na platformu uz, također, određenu naknadu za korištenje usluge. Oni dobivaju pristup sustavu kroz online sučelje i mogu unositi podatke o svojim izletima. Unošenje podataka je vrlo jednostavno, a na samom organizatoru izleta je da odluči koje će podatke unijeti u sustav. Naravno, na organizatoru izleta je da sam ažurira podatke o popunjenosti, promjenama rasporeda i tome slično.”
Neki hotelijeri imaju ekskluzivne partnere među turističkim agencijama. “Većina ih”, kaže Peček, “u ponudi ima izlete dviju vodećih agencija, a često surađuju i s dvije-tri lokalne agencije koje bi se priključile na platformu, tako da bi se prikaz izleta ograničio na tih četiri do pet odabranih. Mislim da bi hotelijer gostu trebalo omogućiti potpunu informaciju i informirati ga o punom potencijalu odredišta. To znači da gosta kroz Excursor ne bi trebalo ograničavati, no ako je to ekskluzivno pravo hotela, platforma to omogućava.” Naravno, gost uvijek može rezervirati izlet i kroz neke druge kanale, ali to je i neka druga priča.
>>Excursor – digitalna platforma za poslovne korisnike u turizmu
Platforma Excursor je otvorena svima uz naknadu za njeno korištenje. Ulaganja za male tvrtke koje se priključe platformi su minimalna, tvrdi naša sugovornica. “To je određeni postotak od prodanih izleta te eventualno inicijalna naknada. Fleksibilni smo i u modelima plaćanja. Ideja je da što više izleta odnosno organizatora izleta bude na platformi, kako bi se ponuda što prije obogatila. Što se tiče većih agencija, one plaćaju malo veću inicijalnu naknadu jer se spajamo na njihove sustave, a to je malo složeniji proces, ima više radnji koje treba napraviti. S obzirom na to da sustav traži održavanje, plaćat će se naknada za održavanje te postotak od organiziranih izleta. To su dva osnovna modela.”
“O konkretnim cijenama za sada ne bismo govorili. Tržište je nestabilno i još uvijek tražimo najbolje modele za korisnika u određenim situacijama. Prilagođavat ćemo se tržištu”, kaže Peček.
Pokriti što veće područje
Cilj je da Excursor ponudom izleta pokrije što je moguće veće područje. S obzirom na to da dvije vodeće agencije drže veći dio ponude izleta u Hrvatskoj, ponuda je već sada dosta velika. “No, kako bismo uveli različitost i neke lokalne agencije, ideja je na platformu pridobijemo što više agencija iz pojedinih područja. Na tome radimo posljednjih šest do osam mjeseci i na tome ćemo do kraja godine nastaviti intenzivno raditi.”
“Orijentirali smo se u ovom trenutku na hotelijere u smislu dobavnog kanala. Ideja je proširiti u nekom trenutku priču na ostatak privatnog smještaja. Ali to su već planovi za iduću godinu, a na za ovu. Što se tiče samih funkcionalnosti, sučelje za unos je prilično jednostavno, ali dosta smo radili na razvoju dodatnih izvještaja koji korisnicima platforme omogućavaju da dobiju više informacija o gostima. Razvili smo i aplikaciju za agente tako da sada mogu prodavati izlete na terenu”, zaključila je Peček.