Microsoft predstavio HoloLens 2, novu verziju seta za proširenu stvarnost

Nova verzija HoloLensa namijenjena je prvenstveno korporativnim korisnicima. Novi Microsoftov bežični set ima dvostruko šire vidno polje u usporedbi s prvom generacijom uređaja, a cijena seta bit će 3500 dolara

u 11:57 Zadnja izmjena: 25.02.2019 u 16:53
115
HoloLens 2

Microsoft je u nedjelju u Barceloni na Mobile World Congressu predstavio HoloLens 2, nadograđenu verziju svog seta za proširenu stvarnost. Nova verzija namijenjena je prvenstveno tvrtkama koje sve češće primjenjuju hologramsku tehnologiju u radnom okruženju.

Cijena seta HoloLens 2 bit će 3500 dolara, što je 500 dolara više od prve verzije koju je Microsoft predstavio prije gotovo četiri godine. Microsoft također nudi mogućnost pretplate od 125 dolara mjesečno.

“Ovaj novi medij je samo početak iskustva koje nastaje kada povežete digitalni i fizički svijet, kako bismo promijenili način na koji radimo, učimo i igramo se”, rekao je izvršni direktor Microsofta Satya Nadella prilikom predstavljanja nove verzije proizvoda u Barceloni.

Proširena stvarnost je tehnologija koja preslikava digitalne slike poput holograma u stvarni svijet. Novi Microsoftov bežični set ima dvostruko šire vidno polje u usporedbi s prvom generacijom uređaja. Microsoft također ističe da je nova verzija znatno ugodnija od prethodne.

Ostale ključne značajke HoloLensa 2 uključuju:

  • Praćenje pogleda u stvarnom vremenu
  • Providne holografske leće
  • procesor Qualcomm Snapdragon 850

Zaposlenici protiv ugovora s američkom vojskom

Sustav HoloLens 2 predstavljen je netom nakon što je skupina Microsoftovih zaposlenika u petak uputila otvoreno pismo izvršnom direktoru Nadelli i glavnom pravniku tvrtke Bradu Smithu u kojem navode da ne žele sudjelovati u kreiranju tehnologije koja se koristi za “ratovanje i ugnjetavanje”.

Naime, Microsoft je u studenom prošle godine s američkom vojskom potpisao ugovor o isporuci do sto tisuće setova za proširenu stvarnost vrijedan 480 milijuna dolara.

U pismu se navodi: “Zabrinuti smo zbog toga što Microsoft radi na tome da američkoj vojsci isporuči ratnu tehnologiju koja će vladi jedne zemlje omogućiti da učinkovitije ubija protivnike primjenjujući alate koje mi razvijamo”.

Microsoft je jedna od nekoliko tvrtki koje ulažu u virtualnu stvarnost (VR) i uređaje proširene stvarnosti (AR).

Facebookov Oculus je prošle jeseni predstavio svoj set Quest od 399 dolara, dok je startup Magic Leap razvio vlastiti set od 2295 dolara. Kineski tehnološki div Huawei najavio je u studenom prošle godine da će svoj set za proširenu stvarnost predstaviti u iduće dvije godine.

No, visoka cijena uređaja za proširenu stvarnost razlog je zašto ta tehnologija nije prihvaćena kod širokog kruga potrošača. Podaci IDC-ija, tvrtke za istraživanje tržišta, pokazuju da je prodaja uređaja za proširenu i virtualnu stvarnost u trećem kvartalu prošle godine porasla, nakon četiri uzastopna tromjesečja pada.

Microsoftova strategija usmjerena je na poslovne korisnike koji bi mogli biti voljni platiti visoku cijenu za takve uređaje.