PBZ predstavio nove usluge digitalnog bankarstva

Aplikacija prilagođena slabovidnim osobama, aplikacija za Apple Watch, digitalni potpis s certifikatom u cloudu, brzo plaćanje bez autorizacije neke su od novina koje je predstavio PBZ, član Intesa Sanpaolo grupe

1985
Digical

Privredna banka Zagreb predstavila je u ponedjeljak niz novih funkcionalnosti i usluga iz područja digitalnog bankarstva. Usluge će, najavili su iz PBZ-a, biti dostupne do kraja godine.

“Ovaj niz novih proizvoda i funkcionalnosti predstavlja prvi korak u završnici naše digitalne transformacije S njima ćemo biti spremni pružiti našim klijentima potpuno digitalnu uslugu”, istaknuo je član Uprave PBZ-a Draženko Kopljar.

Nove usluge razvijene su unutar  grupe, unutar International Subsidiary Banks Division Multichannel Officea (ISBD Multichannel Office). Zadatak ovog odjela je razvoj inovacija i rješenja vezanih iz digitalnu transformaciju.

>>FinTech i banke: Od suparnika do partnera

Nove digitalne usluge okupljene su pod nazivom Digical koji je nastao kao složenica spajanjem pojmova za fizičke i digitalne kanale.

“Počeli smo prije u veljači prošle godine s mađarskom podružnicom. Slijedila je egipatska podružnica, a sada aplikaciju uvodimo na hrvatsko tržište”, rekao je Maurice Lisi, voditelj ISBD Multichannel Office Intesa Sanpaolo grupe koji je s Draženkom Kopljarom predstavio novitete.

Nove funkcionalnosti PBZ digitalnog bankarstva

  • aplikacija prilagođena slabovidnim osobama
  •  brz prikaz stanja računa (Fast balance) na Apple Watchu i na mobilnim uređajima
  • #withSIGN – kvalificirani udaljeni digitalni potpis
  • #withPay – izravno plaćanje prema osobama s popisa kontakata u imeniku mobilnog uređaja unutar zajednice #withPAY (Payment using phone number only)
  • “Pay favorite widget” – plaćanje odabranim primateljima
  • “Trusted accounts for payments” -opcija brzog plaćanja bez autorizacije plaćanja  (pouzdani račun za plaćanja)
  • “push” notifikacije – mogućnost primanja obavijesti o promjenama po računima i proizvodima
  • prijava na mobilno bankarstvo otiskom prsta (Touch ID), a na internetsko bankarstvo skeniranjem QR koda (Smart login)
  • unaprijeđeni grafički prikazi detalja računa, kartica, kredita i štednje za bolje upravljanje financijama
  • #withSAVE (Daily savings / mala dnevna štednja) – inovativan način štednje koji omogućuje dnevne uplate na štedni račun; uplate i isplate dodirom prsta, ugovaranej i korištenje mobilnim bankarstvom
  • “Scan & Pay” – mogućnost plaćanja uplatnica koje nemaju 2D bar kod, uz slikanje uplatnice i automatsko popunjavanje naloga za plaćanje, uz postojeću opciju plaćanja skeniranjem 2D bar koda
  • unaprijeđena funkcionalnost kupnje, prodaje i zamjene udjela u investicijskim fondovima te pregled investicijskog portfelja
  • grafički prikazi mjesečnih kretanja vrijednosti udjela u fondovima
  • mogućnost personalizacije prikaza
  • nova vizualna rješenja i grafički prikaz kretanja korisnikovih financija

Potpuna digitalizacija poslovanja

“Zakonska regulativa vezana uz elektronički potpis iz 2002. vrlo je kruta. Zahtijevala je hardverski uređaj – stick, karticu ili nešto slično – koji je trebalo umetnuti u računalo kako bi se mogao koristiti digitalni potpis. U korporativnom okruženju to je bilo prihvatljivo, ali u maloprodaji takav sustav bio je noćna mora”, podsjetio je Draženko Kopljar.

Nove tehnologije, usklađene s hrvatskim i europskim regulativom, omogućavaju jednaku razinu sigurnosti, ali certifikat je ovoga puta u cloudu. Nije više potreban hardver koji treba umetnuti u računalo.

Druga prednost je što takav sustav nije ograničen operativnim sustavom (Windows). nego funkcionira na svakom uređaju koji se može povezati s internetom. Naravno, korisnik se mora identificirati na svom uređaju pomoću otiska prsta ili nek druge metode”, pojasnio je. “Ova tehnologije omogućuje svaku vrstu usluge koja ne  obuhvaća gotovinu, svaku vrstu ugovora uključujući ugovaranje stambenih kredita koji su međi najsloženijim bankarskim uslugama. To je posljednji komadić potreban za punu digitalizaciju našeg poslovanja.”

Mobilna poslovnica

PBZ uveo je i novinu za korisnike koji ne koriste digitalno bankarstvo: mobilnu poslovnicu. U pokretnoj poslovnici mogu se dobiti sve usluge koje ne zahtijevaju gotovinu. razlog ovog ograničenja je sigurnost.

PBZ je također prva banka koja je omogućila identifikaciju korisnika elektroničkom osobnom iskaznicom. Nakon provlačenjem iskaznice kroz  digitalni uređaj korisnik odmah može započeti sesiju s bankarom. Uz veću razinu sigurnosti, proces se ubrzava jer se izbjegava dvostruka autorizacija kroz interni sustav banke koja se primjenjuje ako korisnik koristi bankovnu karticu i klasičnu osobnu iskaznicu.

Elektroničku osobnu iskaznicu posjeduje oko milijun građana, a u PBZ-u očekuju da će opisanu pogodnost moći koristi četvrtina njihovih klijenata.