Rasco predstavio prvo hrvatsko komercijalno vozilo na vodik

Vozilo na vodik, velika cestovna čistilica Lynx H2 5000, predstavljena je na IFAT-u, vodećem stručnom sajmu za tehnologiju zaštite okoliša

94
Cestovna čistilica Lynx H2 5000 s pogonom na vodik
Cestovna čistilica Lynx H2 5000 s pogonom na vodik

Rasco, hrvatski proizvođač komunalne opreme iz Kalinovca, danas je u Münchenu predstavio tehnološku senzaciju – veliku cestovnu čistilicu Lynx H2 5000 s pogonom na vodik, priopćeno je iz tvrtke.

Svjetska premijera tog sofisticiranog vozila održana je na IFAT-u, najvećem europskom sajmu za upravljanje vodama, otpadnim vodama, gospodarenjem otpadom i sirovinama.

Lynx H2 5000 predstavlja revoluciju u tehnologiji održavanja gradova, pokazujući potencijal vodikovih gorivih ćelija na putu prema održivosti. Obzirom da Hrvatska trenutačno nema nijednu industrijsku niti javnu punionicu za vozila na vodik, čistilica je namijenjena stranim tržištima na kojima ova obiteljska tvrtka iz Podravine ostvaruje 90 posto svojih prihoda.

“Čistilica je kruna 35-godišnjeg rada kompanije i važan korak u ostvarivanju naše misije smanjenja štetnog utjecaja na okoliš i stvaranja zelenijih gradova. Zahvaljujući naprednim performansama, Lynx H2 5000 otvara novo poglavlje održavanja urbanih sredina predstavljajući niz inovativnih prednosti, od udobne i pregledne kabine te visoke efikasnosti do atraktivnog dizajna i radne autonomije”, istaknuo je predsjednik Uprave tvrtke Ivan Franičević.

Vodik kao gorivo budućnosti

Dodao je kako čistilica k tome može nositi preko 10 kilograma vodika pod pritiskom od čak 700 bara, što je napredna tehnologija kakva je rijetkost i u automobilskoj industriji.

“Rasco je jedna od najbrže rastućih kompanija u industriji komunalnih vozila i jedini značajan igrač koji se probio iz lokalnih okvira na globalno tržište s ovim tipom opreme u zadnjih 30 godina”, naglasio je Franičević.

Lynx H2 5000 pokreću isti elektromotori kakvi se mogu naći u električnim automobilima, ali energija potrebna za pogon vozila ne dolazi iz baterije, već iz gorivih vodikovih ćelija. Prilikom pretvaranja vodika u električnu energiju, jedini nusproizvod je voda. Čistilica s jednim punjenjem može raditi do osam sati što uvelike olakšava održavanje urbanih sredina.

Ovo vozilo u odnosu na prethodnu dizelsku i električnu dvokubičnu verziju, ima zapreminu od pet kubičnih metara te širinu čišćenja do 3,5 metara što ga čini moćnim alatom koji odjednom može pokriti velike površine.

Riječ je o izrazito složenom proizvodu koji je u potpunosti razvijen u Rascovu pogonu gdje tvrtka zapošljava više od 400 ljudi. Tvrtka je u prošloj godini proizvela 150 vozila.