Umjetna inteligencija temelj je atraktivnijeg korisničkog iskustva

Proces upravljanja sa svakom novom generacijom tehnologija postaje sve složeniji, a to prate sve veća očekivanja potrošača. Pružatelji usluga koji ne budu pratili ta očekivanja suočit će se s ozbiljnim rizicima u poslovanju

61
korisničko iskustvo
Umjetna inteligencija i automatizacija mogu pobiljšati učinkovitost upravljanjamrežom i smanjitiodljev korisnika konkurenciji

Pružatelji komunikacijskih usluga širom svijeta prepoznali su potrebu za brzim uvođenjem umjetne inteligencije (UI) i automatizacije kako bi na troškovno učinkovit način poboljšali korisničko iskustvo u skladu sa sve bržim uvođenjem 5G temeljenog Interneta stvari i Industrije 4.0. Ovo je jedna od glavnih poruka novog Ericssonova izvještaja – „Atraktivnije korisničko iskustvo utemeljeno umjetnoj inteligenciji i automatizaciji”.

Ericssonovo izvješće prikazuje na koji način osobe odgovorne za rad mreža koriste umjetnu inteligenciju i automatizaciju za postizanje boljih poslovnih rezultata i korištenje prilika, ali i kako rješavaju izazove poput poboljšanja zadovoljstva korisnika (net promotor score – NPS) – jasnog pokazatelja dobrog korisničkog iskustva i troškovne učinkovitosti.

Trendovi poput tehnologija koje mijenjaju pravila igre, ubrzani rast broja povezanih uređaja te borba za očuvanje dobre pozicije kod korisnika snažno utječu na upravljanje mrežama i informacijskim tehnologijama. Tehnologija 5G širi se na tržišta širom svijeta, a telekom operatori i ostali pružatelji usluga moraju upravljati sa sve većim brojem koegzistirajućih tehnologija, te s time usklađivati ponudu usluga, procese virtualizacije te upravljanje pojedinim segmentima mreže (network slicing). Proces upravljanja sa svakom novom generacijom tehnologija postaje sve složeniji, a to prate sve veća očekivanja potrošača. Pružatelji usluga koji ne budu pratili ta očekivanja suočit će se s ozbiljnim rizicima u poslovanju.

>>HT-ova mreža do kraja godine bit će spremna za 5G tehnologiju

Ericsson Operations Engine, platforma za upravljanje mrežama budućnosti utemeljena na umjetnoj inteligenciji omogućava pružateljima usluga uspješno prevladavanje ove transformacije“, rekao je Peter Laurin, stariji potpredsjednik i čelni čovjek poslovnog područja usluge upravljanja u Ericssonu.

Fokus pomaknut s troškovne učinkovitosti na korisničko iskustvo

Evo nekoliko ključnih nalaza istraživanja:

  • 90 posto ispitanih navodi da je UI važan za poboljšanje korisničkog iskustva
  • 8 od 10 pružatelja usluga očekuje porast troškova i složenost kao rezultat dodavanja nove tehnologije
  • 92 posto pružatelja usluga dodatno je poboljšalo mrežne uvide u svrhu postizanja boljih ključnih performansi tijekom prošle godine
  • 9 od 10 ispitanih jako cijene korisničko iskustvo i rastuće prihode
  • 7 od 10 pružatelja usluga smatra da je tehnološka transformacija ključni izazov

Ericssonovo istraživanje pokazuje da većina pružatelja komunikacijskih usluga već radi na inicijativama utemeljenima umjetnoj ninteligenciji i automatizaciji. Upozoravaju, međutim, da sama tehnologija nije dovoljna – potrebne su nove vještine i načini rada da bi pružatelji usluga postigli digitalizaciju više razine. Te su organizacijske promjene barem toliko važne koliko i tehnološki aspekti u uspješnoj digitalnoj transformaciji.

Izvještaj pokazuje da pružatelji komunikacijskih usluga područje rada mreža smatraju izrazito važnim za troškovnu učinkovitost. Međutim, sada ističu povećan fokus na korisničko iskustvo i svjesni su uloge koju igraju u ostvarivanju ovog strateškog prioriteta za šire poslovanje.

Ericsson nastavlja uvoditi 5G kod pružatelja komunikacijskih usluga širom svijeta, otvarajući vrata novim mogućnostima Interneta stvari, Industriji 4.0 i digitalizaciji. Ericsson Operations Engine stvara održivu diferencijaciju jer razvija poslovanje od usredotočenosti na mrežu prema usredotočenosti na korisničko iskustvo. To temeljno mijenja mreže iz reaktivnih u proaktivne, iskorištavajući podatke, automatizaciju i umjetnu inteligenciju.