Grand PRix HUOJ-a: Zlatko Dalić je komunikator godine

Najboljom agencijom na 12. Grand PRixu HUOJ-a proglašen je Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri. Krešimir Macan primio je Grand PRix za doprinos struci, a najgori komonikatori su saborski zastupnici

u 9:40 Zadnja izmjena: 14.03.2019 u 15:47
38
komunikator godine
Zlatko Dalić, izbornik hrvatske nogometne reprezentacije

U zagrebačkom Kaptol Boutique Cinema by CineStar održan je GrandPRix 2019. u organizaciji Hrvatske udruge za odnose s javnošću na kojem su dodjeljene nagrade za najbolje projekte i komunikaciju u 2018. godini. Prema ocjenama žirija komunikator godine je izbornik hrvatske nogometne reprezentacije Zlatko Dalić.

Prestižna titula dodjeljuje se osobi ili skupini koja se ističe odličnom komunikacijom, no koja se njome ne bavi profesionalno. U završnici izbora uz Dalića bili su glazbenik Vojko V, znanstvenik Igor Rudan, voditelj Isusovačke službe za izbjeglice Tvrtko Barun i general Petar Stipetić, čija je vrijednost komunikacije javnosti razotkrivena tek nakon njegove smrti pa je za nagradu nomiran posthumno.

>>Lavovski poslovi PR-ovaca za Agrokor, Valamar Rivieru i Zvijezdu

Izbornik Zlatko Dalić komunicira iskreno i izravno. Svoju je momčad, ali i sve njezine navijače oduševio otvorenošću, odmjerenošću i odlučnošću. Izvrsno je komunicirao i u kriznim situacijama. Na putu do srebrnog odličja na Svjetskom nogometnom prvenstvu postao je izvrstan primjer zašto dobar lider treba biti i uspješan komunikator“, kazala je Maja Gradišar Perotić, predsjednica žirija 12. Grand PRixa.

Zlatko Dalić – jedan od nas

Projecirajući sliku ‘jednog od nas’ svojom je otvorenošću, odmjerenošću i odlučnošću uspjehe dijelio s drugima, a odgovornost za probleme preuzimao na sebe. Krizne situacije prije prvenstva i tijekom njegova trajanja rješavao je u maniri iskusnog komunikacijskog stručnjaka, homogenizirajući momčad i čuvajući dignitet svojih igrača. Nije bježao od problema, stvari je nazivao pravim imenom i komunicirao neuobičajeno iskreno i izravno.

Za vrijeme trajanja prvenstva ostavio je dojam kako je u svakom trenutku rekao baš ono što je trebalo reći. Promovirajući izraz ‘poniznost’ u jednoj je riječi obuhvatio svu suprotnost pretjerivanju i pozivanju na upitni autoritet. U trenutku kada je u Hrvatskoj kronično nedostajalo izvrsnih komunikatora i kvalitetnih lidera, komunicirao je na način koji je, barem na neko vrijeme, ujedinio Hrvatsku, navedeeno je prilikom nominacije Zlatka Dalića za komonikatora godine..

Predsjednica žirija istaknula je pak kako je Dalić i nakon stišavanja euforije ostao vjeran otvorenoj komunikaciji te je upravo zbog iskrenosti, kao i svaki javno istaknuti pojedinac u Hrvatskoj, svojim stavovima o pojedinim temama izazivao podijeljene reakcije.

Primajući nagradu Zlatko Dalić je istaknuo kako mu je komunikaciju vodila želja da bude dobar trener. “Svoju komunikaciju nisam smatrao nečim posebnim i drago mi je da me struka procijenila dobrim. Kod mene to ide nekako prirodno. Mislim da su za komunikaciju najvažnije iskrenost, istina i otvorenost. Također je jako važno poštivati svojeg sugovornika, biti kratak, jasan i pošten. Ne treba se bojati komunikacije jer istina se uvijek dozna. Treba biti odgovoran i otvoren, biti spreman na pohvale, ali i kritike”, kazao je Zlatko Dalić.

Saborski zastupnici – najgori komunikatori

Nasuprot nominiranima za komunikatora godine su zastupnici Hrvatskog sabora. Njihova komunikacija istaknuta je kao najgora u Hrvatskoj prošle godine.

“U nedostatku kvalitetnijeg i prikladnijeg sadržaja zastupnici svih političkih opcija posežu za neprimjerenom komunikacijom, ali i različitim performansima kojima je jedini cilj kratkoročno skretanje pozornosti na sebe i hvatanje djelića medijske pažnje. Među zastupnicima prevladava i evidentna želja za verbalnom dominacijom koja pojedincu brzo i jednostavno može donijeti satisfakciju, no istodobno dugoročno čini nepopravljivu štetu povjerenju u instituciju Hrvatskog sabora, političara te politike u cjelini“, kazala je Maja Gradišar Perotić te pozvala saborske zastupnike da porade na kvaliteti svoje komunikacije.

Nagradu za razvoj struke dobio je Krešimir Macan. “Nekada jedan od pionira odnosa s javnošću u Hrvatskoj i utemeljitelj Manjgure, jedne od najstarijih domaćih agencija za odnose s javnošću, danas je jedan od najprepoznatljivijih komunikacijskih stručnjaka. Krešimir Macan veliki je obol dao razvoju struke u nekoliko područja – strateškoj, političkoj i kriznoj komunikaciji“, istaknula je Ana Tkalac Verčič, predsjednica HUOJ-a.

Najbolja agencije – Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri

Najboljom agencijom na ovogodišnjem Grand PRixu proglašen je Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri. Ta je agencija dobila najviše bodova žirija pri ocjenjivanju projekata koji su uši u završnicu izbora.

U deset kategorija natjecali su se tvorci trideset komunikacijskih projekata. Žiri je priznao da je imao težak posao jer su u nekim kategorijama o pobjedniku presuđivale nijanse.

“Odnosi s javnošću u Hrvatskoj idu naprijed. U većini područja drže korak sa svijetom, a u nekima vidimo i snažan zamah. Stvaraju se kvalitetne strategije, koriste se najnovije tehnologije, potiče se kreativnost, implementiraju se inovativna rješenja…“, kazala je Ana Tkalac Verčič.

Grand PRix za odnose s javnošću u tijelima državne vlasti Republike Hrvatske osvojili su Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku s Danima medijske pismenosti te Hrvatska turistička zajednica s organizacijom sedmodnevnog posjeta fotoreportera Svjetskoga nogometnog prvenstva Yurija Corteza Hrvatskoj.

Pragmi, Madisonu i Novoj TV po dvije nagrade

Grand PRix za odnose s javnošću u regionalnoj i lokalnoj samoupravi dobile su Pragma komunikacije koje su za Gradski ured za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Grada Zagreba osmislile i provele Komunikacijsku platformu Najmudriji.hr. Ista agencija briljirala je i u internoj komunikaciji. Grand PRix u toj kategoriji zaslužila je projektom S Herojem vrijednosti do Glavne Njuške, osmišljenim za Njuškalo.

Grand PRix za odnose s javnošću u ustanovama, udrugama i nevladinim organizacijama primio je Madison Consulting koji je za Udrugu žena oboljelih i liječenih od raka Nismo same radio projekt “Nisi sama – ideš s nama“.

Agencija 404 pobijedila je u kategoriji Grand PRix za velika trgovačka društva zahvaljujući kampanji Ponosni na dobar posao u Valamaru koju je radila za Valamar Rivieru.

Grand PRix za  odnose s javnošću za mala i srednja trgovačka društva primili su Vajt i Split parking koji su surađivali na projektu “Želiš li se mijenjati za mjesto?“.

Nova TV pobijedila je u dvije kategorije. Grand PRix za društveno odgovorno poslovanje osvojila je projektom “rastemoZAjedno“, a nagradu za digitalnu komunikaciju zahvaljujući Transformaciji zabave: Tvoje lice zvuči poznato“.

Grand PRix za najbolju prilagodbu svjetske kampanje osvojio je Madison Consulting za tvrtku IKEA Hrvatska s projektom Rodna ravnopravnost u IKEA Hrvatska: Ravnopravnost je bolja za sve“.

U kategoriji Grand PRix za komunikaciju događanja najbolja je bila Millenium promocija s komunikacijom humanitarne utrke Zagreb Advent Run 2018. za klijenta Run Croatia.