Počinju zimska sezonska sniženja – očekuju se popusti do 70 posto

Procjenjuje se da će se u u razdoblju zimskih sezonskih sniženja najviše kupovati odjeća, obuća, namještaj i tehnika, a cijene bi mogle biti snižene i do 70 posto, objavila je u četvrtak Hrvatska gospodarska komora

178
zimska sezonska sniženja
Direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić

Od petka, 27. prosinca, počinju zimska sezonska sniženja koja će trajati 60 dana. Procjenjuje se da će se u tom razdoblju najviše kupovati odjeća, obuća, namještaj i tehnika, a cijene bi mogle biti snižene i do 70 posto, objavila je u četvrtak Hrvatska gospodarska komora (HGK).

“Očekujemo tri kruga popusta. Od 27. prosinca krenut ćemo s popustima od 20 do 30 posto, polovicom siječnja očekujemo da će sniženja biti i do 50 posto, a krajem veljače, pred sam istek sezonskih sniženja, cijene bi mogle padati i do 70 posto”, procjenjuje direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Dodale je da analize pokazuju da su proizvodi posljednjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto. To nam govori da naši trgovci prate europske trendove i bore se da domaći kupci ne odlaze u inozemstvo, istaknula je Ravlić.

Onliine prodaja

Tijekom sezonskog sniženja očekuje se i rast online prodaje. Podaci Eurostata pokazuju da je tijekom 2017. više od 60 posto građana Europske unije kupovalo putem interneta, no u Hrvatskoj je to lani činilo tek nešto više od trećine građana – oko 35 posto.

>>HGK: U prosincu ćemo potrošiti rekordne 15,3 milijarde kuna

Na razini Europske unije online se najviše kupuju odjeća i sportska oprema (64 posto), usluge vezane za putovanja (53 posto), proizvodi za kućanstvo (45 posto), ulaznice za priredbe (39 posto) te knjige, časopisi i novine (32 posto). Manje od petine e-kupaca kupovalo je telekomunikacijske usluge (20 posto), računalni hardver (17 posto), lijekove (14 posto) i obrazovne online sadržaje (7 posto).

Zimska sezonska sniženja i ostali posebni oblici prodaje u Hrvatskoj su regulirani Zakonom o zaštiti potrošača. Trgovac je dužan uvjete prodaje, uključujući raspon sniženja, i oblike plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i razumljivo prosječnom potrošaču. Prilikom kupnje na sniženjima potrošač ima ista prava kao prilikom kupnje u redovnoj prodaji.

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali takvu prodaju nakon proteka propisanih 60 dana ne smije oglašavati kao sezonsko sniženje.