Marko Badurina: HPB će više ulagati u ljude i digitalni razvoj

Neto dobit HPB-a u devet mjeseci 2019. iznosi 170,4 milijuna kuna, što je 38,1% više nego u istom razdoblju prošle godine i predstavlja najbolji rezultat od osnivanja

u 11:42 Zadnja izmjena: 30.10.2019 u 17:43
114
Marko Badurina
Marko Badurina, predsjednik Uprave HPB-a

Hrvatska poštanska banka objavila je rezultate poslovanja za prvih devet mjeseci 2019. godine istaknuvši odlične rezultate u svim prodajnim segmentima te uspjeh s APN kreditima. Dobri rezultati omogućit će novoj Upravi, koja je s radom počela 11. rujna 2019., da se u četvrtom kvartalu na odgovarajući način posveti i drugim izazovima s ciljem osiguravanja konkurentnosti Banke u narednom razdoblju.

“Usmjereni smo na povećanje efikasnosti poslovanja, odgovorno upravljanje kapitalom, veća ulaganja u ljude koje smatramo najvećom vrijednosti Banke te bržu digitalnu transformaciju kako bismo osnažili HPB za rast i zauzimanje značajnog mjesta u novoj raspodjeli tržišnih pozicija.”, izjavio je Marko Badurina, predsjednik Uprave Hrvatske poštanske banke. “Naš je cilj rast HPB-a u uvjetima stalnih promjena na tržištu, zaoštravanja konkurencije u financijskoj industriji i sve zahtjevnijeg regulatornog okruženja. Temelj ostvarenja tog cilja su prilagođenost tržištu te potrebama naših klijenata i tom izazovu pristupamo s posebnom pažnjom.”

Rast dobiti

Neto dobit HPB-a u devet mjeseci 2019. iznosi 170,4 milijuna kuna, što je 38,1% više nego u istom razdoblju prošle godine i predstavlja najbolji rezultat od osnivanja.  Operativna dobit porasla je 18,8% ili 45 milijuna više u odnosu na isto razdoblje 2018. i dosegla je 284 milijuna kuna.

Neto kamatni prihod veći je 4,5% pod utjecajem rasta bruto kredita i smanjenja kamatnog troška zbog nastavka prelijevanja oročenih depozita na a-vista račune. Neto prihod od provizija i naknada također je porastao 4,5% i to u sva tri poslovna sektora koja bilježe rast broja i aktivnosti klijenata.

Operativni troškovi su porasli 6,4% u skladu s realizacijom pripajanja Jadranske banke te strateškim projektima koji su pokrenuti s ciljem optimizacije procesa odnosno postizanja ušteda.

Imovina HPB-a 30. rujna 2019. iznosi 24,2 milijarde kuna ili 13,7% više nego krajem 2018. Ukupni bruto krediti su porasli 13,9% na 14,2 milijarde kuna uz povećanje u svim segmentima poslovanja. Depoziti stanovništva i gospodarstva nastavljaju rast što ukazuje na povjerenje klijenata i stabilnu depozitnu bazu uz snažan utjecaj integracije Jadranske banke. Depoziti stanovništvu rasli su za 13,7%, depoziti gospodarstvu 1,3%, a ukupni depoziti dosegli sz 20,4 milijarde kuna.

Kapital HPB-a krajem rujna dosegnuo je 2,4 milijarde kuna, 20,5% više u odnosu na kraj prošle godine na što je značajno utjecala neto dobit.

>>Pripajanje Jadranske banke HPB-u korak ka jakoj banci u hrvatskom vlasništvu

Rekordnih 627 APN kredita

Ukupni krediti stanovništvu porasli su oko 750 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. godine, pritom su stambeni krediti porasli 14,9%. U devet mjeseci HPB je plasirala oko 1,4 milijardi kuna stanovništvu uz rast svih vrsta kredita.

Banka je u posljednja dva mjeseca postigla izvrstan rezultat sa subvencioniranim stambenim kreditima za koje je ponudila najnižu kamatnu stopu: odobreno je 627 kredita, 155% više u odnosu na prošlu godinu, s volumenom blizu 400 milijuna kuna. Tako je udio Banke koja ima 5,5% tržišta, u APN programu dosegao visokih 15%. Uspjeh je utoliko veći jer je u 80% slučajeva riječ o novim klijentima HPB-a.

>>U HPB-u rekordan broj zahtjeva za subvencionirane stambene kredite

U SME segmentu krediti porasli 536 milijuna kuna, broj klijenata veći 41%

Porast kredita u segmentu velikih poduzeća i javnog sektora iznosi 385 milijuna kuna, a u segmentu SME-a čak 536 milijuna kuna u odnosu na kraj 2018. s povećanjem broja klijenata za više od 40 posto. Tržišni udio kredita gospodarstva, uključujući i velika poduzeća i SME, je porastao sa 5,3% krajem 2018. na 5,7% (podaci za lipanj 2019.).

Ukupan broj korisnika internetskog i mobilnog bankarstva na kraju rujna dosegao je 176 tisuća. Broj poslovnih korisnika mobilnog bankarstva porastao je čak 58% u odnosu na isto razdoblje 2018. ePoslovnica HPB-a sve je važniji kanal prodaje i to uz najčešći pristup putem mobilnog bankarstva za građane.

Iz banke dodaju da je u tijeku projekt pripajanja HPB-Stambene štedionice pokrenut s ciljem nastavka optimizacije poslovanja Grupe i efikasnijeg upravljanja resursima nakon uspješnog pripajanja Jadranske banke.